Σε νέα δεδομένα προωθείται η δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στην Θεσσαλονίκη, ένα από τα έργα που έχουν εξαγγελθεί επανειλημμένα, ωστόσο δεν μπόρεσε να προχωρήσει. Στο «παιχνίδι» μπαίνει πλέον ως φορέας υλοποίησης η Εγνατία Οδός ΑΕ, η οποία θα αναλάβει να κινήσει τις διαδικασίες για την εκπόνηση των μελετών, αλλά και για την αδειοδότηση της παραχώρησης αιγιαλού από τις αρμόδιες υπηρεσίες, που αποτελεί προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί το έργο, που θα «ενώσει» με καραβάκια τη Θεσσαλονίκη με την Περαία.
Υπέρ της κατασκευής του έργου της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης τάχθηκαν κατά πλειοψηφία τα μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του οργάνου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου που εκπονήθηκε το 2011 με ευθύνη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, ανέρχεται κατ’ εκτίμηση στο ποσό των 8.260.000 ευρώ. «Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν χρηματοδοτηθεί το έργο από το ΕΣΠΑ ή το Πράσινο Ταμείο, έχει αποφασιστεί τη χρηματοδότηση να αναλάβει το Ταμείο της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στο ζήτημα εξασφάλισης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου εκτιμάται σε δώδεκα (12) μήνες από την ανάθεση σε μελετητή, για την εκπόνηση και έγκριση Οριστικών Μελετών. Η κατασκευή των πέντε προβλητών αφορά στις αντίστοιχες στάσεις της βασικής διαδρομής οι οποίες χωροθετούνται ως εξής: Πλατεία Ελευθερίας (Δήμος Θεσσαλονίκης), Δημαρχείο (Δήμος Θεσσαλονίκης), Μέγαρο Μουσικής (Δήμος Θεσσαλονίκης), Μαρίνα Αρετσούς (Δήμος Καλαμαριάς), Νέοι Επιβάτες (Δήμος Θερμαϊκού).