in , , , ,

Κινητοποίηση ΕΛΜΕ για τον εξοβελισμό κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών από το λύκειο

Σε διαμαρτυρία προχώρησαν την Τετάρτη 23 Ιουνίου στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης εκπαιδευτικοί για τον εξοβελισμό των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων, μετά από κάλεσμα των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχη διαμαρτυρία έγινε στην Αθήνα, στο υπουργείο Παιδείας, μετά από κάλεσμα της ΟΛΜΕ.

«Ο αγώνας συνεχίζεται ενάντια στα απανωτά πλήγματα στο δημόσιο σχολείο και την υποβάθμισή του, για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών» αναφέρουν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή τους.

Σε ανακοίνωσή της η Γ’ ΕΛΜΕ αναφέρει:

«ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Ο ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής παιδείας ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!

Όπως είναι γνωστό, με τον Ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» μεταξύ άλλων καταργήθηκε η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στη συνέχεια με την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων καταργήθηκε οριστικά, μαζί με δύο ακόμη μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου. Επίσης, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία του μόνου συναφούς μαθήματος που απέμεινε, της «Πολιτικής Παιδείας», στην Α’ Λυκείου. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για εξοβελισμό από το Λύκειο των Κοινωνικών Επιστημών και των γνωστικών αντικειμένων της πολιτειακής αγωγής και κοινωνικής εκπαίδευσης σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών και την απειλή εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη δημόσια εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς .Επίσης θίγεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων ΠΕ 80, οι οποίοι είχαν κοινή ανάθεση με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες τα παραπάνω τρία μαθήματα. Τα παιδιά της Γ Λυκείου δεν θα διδάσκονται Κοινωνιολογία ενώ θα είναι υποψήφια για δεκάδες σχολές κοινωνικών επιστημών (Νομική, Δημοσιογραφία, Ψυχολογία, Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες) οι οποίες αποτελούν περίπου το 75% των σχολών του ανθρωπιστικού πεδίου! Αναμφίβολα, αφαιρείται η δυνατότητα εκπαίδευσης και προπαρασκευής στις Κοινωνικές Επιστήμες σε μελλοντικούς φοιτητές μιας πληθώρας Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πρώτου Επιστημονικού Πεδίου (183 Τμήματα) που έχουν άμεση σχέση με αυτές τις επιστήμες ή έστω ή έστω διαθέτουν ένα σημαντικό αριθμό σχετικών μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Παράλληλα καταργείται το μάθημα των καλλιτεχνικών και του Σχεδίου από το Λύκειο! Και βέβαια τα παιδιά που θα χάσουν τη δυνατότητα του μαθήματος του ΣΧΕΔΙΟΥ για τις Πανελλήνιες στέλνονται ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ! Ενώ είναι τουλάχιστον εξωφρενικό να προβλέπεται «ενισχυτική διδασκαλία» για μάθημα που δεν υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Επιπλέον εξαφάνισαν το μάθημα της τεχνολογίας Α΄ Λυκείου, μαζί και τους εκπαιδευτικές τεχνικές ειδικότητες των Γεωπόνων, Μηχανικών κλπ, που στόχο είχε να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν τις διαδικασίες με τις οποίες διαμορφώθηκε το τεχνητό περιβάλλον στο οποίο ζουν και να εξοικειωθούν με τη τεχνολογική έρευνα που αποτελεί το κύριο παράγοντα τεχνολογικής εξέλιξης.

Τέτοιο ξήλωμα ολόκληρων κλάδων επιστημών από την εκπαίδευση δεν έχει προηγούμενο. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ απογυμνώνουν το Λύκειο από τα συγκεκριμένα μαθήματα στα πλαίσια της ελαχιστοποίησης του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της μείωσης εκπαιδευτικού προσωπικού, της υπονόμευσης της μονιμότητας στην εργασία και της διαμόρφωσης του αγοραίου εξεταστικοκεντρικού σχολείου .

Απροκάλυπτα εξαφανίζουν χιλιάδες οργανικές θέσεις και οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία.

Οι εκπαιδευτικοί των μαθημάτων Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών στις τελευταίες υπηρεσιακές μεταβολές έχουν κριθεί σχεδόν στο σύνολό τους υπεράριθμοι καθώς οι 1.915 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών χάνονται σχεδόν όλες εξαιτίας της μείωσης των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου, αφού ο προσδιορισμός των οργανικών θέσεων προκύπτει εφόσον το μάθημα είναι πρώτης ανάθεσης και συμπληρώνονται 12 ώρες διδασκαλίας, κάτι το οποίο είναι πρακτικά ανέφικτο.

Πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του δημόσιου σχολείου. Μέλημα της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων», όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.

Στο αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας.

Η διδασκαλία θα περιορίζεται σε κάποια μαθήματα που θεωρούνται «βασικά» σε ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο της αποστήθισης, του αγοραίου ανταγωνισμού και του αποκλεισμού, αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και γνώσης των κοινωνικών φαινομένων, όπου οι μαθητές θα είναι εγκλωβισμένοι χωρίς κοινωνική και αισθητική παιδεία, χωρίς γνωστικές ανάσες.

Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης της Ν.Δ.: ένα Λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση ,ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση.

Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία μας, εδώ και ενάμιση χρόνο με πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις (παραστάσεις, συλλαλητήρια, αποχή από βαθμολόγηση, συνεντεύξεις τύπου κ.α.) θέσαμε επανειλημμένα το ζήτημα της επαναφοράς των Κοινωνικών Επιστημών και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο .

Σήμερα που εξαφανίζονται χιλιάδες οργανικές θέσεις και άρχισαν να γίνονται ορατές και οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, δε θα μείνουμε θεατές της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, της επαγγελματικής μας υπόστασης, της ίδιας μας της ζωής που λεηλατείται και παραβιάζεται συστηματικά και κατ’ εξακολούθηση!

Πιο αποφασιστικά όλοι-ες μαζί να διεκδικήσουμε ένα σχολείο δημόσιο δωρεάν σχολείο καθολικής πρόσβασης για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς «χαμένες γενιές», ζωές και όνειρα.

Απαιτούμε:

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Ο ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.

Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

Πλήρη διασφάλιση των εκπαιδευτικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί .Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα. 15 μαθητές στο τμήμα, 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου

• Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

• Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, τη κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και τη στείρα αποστήθιση!

Να καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι Κεραμέως για σχολεία και ΑΕΙ.

ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΩΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑ ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ, ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές βάσει του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία

Η παλαιστινιακή αντίσταση και οι κοινοί διεθνιστικοί αγώνες