in ,

«Κανένα παιδί μακριά από το σχολείο του»-Διαδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη ενάντια στην κατάργηση ολιγομελών τμημάτων

Διαμαρτυρία έξω από το 2ο ΓΕΛ Ικτίνου και στη συνέχεια διαδήλωση μέχρι το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης μαθητές-τριες πέντε Λυκείων της Θεσσαλονίκης αντιδρώντας στην κατάργηση ολιγομελών τμημάτων Προσανατολισμού των ΓΕΛ. Mε συνθήματα «Μαθητές Γ΄Λυκείου εκτός Σχολείου», «Δεν είμαστε αριθμοί, είμαστε το μέλλον» οι μαθητές απείχαν σήμερα από τα μαθήματά τους αντιδρώντας στην απόφαση του Υπουργείου, μία μέρα πριν να χτυπήσει το σχολικό κουδούνι, να τους αναγκάσει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Στη συγκέντρωση συμμετείχαν εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων των σχολείων εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για την αδιαφορία του Υπουργείου, τη διάλυση των σχολείων και  την κατάργηση των δικαιωμάτων των μαθητών-τριών.

Να σημειωθεί ότι με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας δεν εγκρίνονται ολιγομελή τμήματα που μέχρι και πέρυσι είχαν εγκριθεί για μαθητές-τριες της Γ΄Λυκείου. Τον κύκλο των κινητοποιήσεων ξεκίνησε χθες το 2ο ΓΕΛ της Ικτίνου όπου οι μαθητές-τριες έμαθαν μία μέρα πριν τον αγιασμό ότι δεν εγκρίθηκε το ολιγομελές τμήμα της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών και ότι θα πρέπει να μεταφερθούν στο 15ο ΓΕΛ της Καρόλου Ντηλ. Στο 4ο ΓΕΛ αντίστοιχα δεν ενέκριναν τμήμα που αντιστοιχεί στους μισούς μαθητές της Γ΄Λυκείου. Στο 16ο ΓΕΛ δεν θα υπάρχει θετική κατεύθυνση καθώς δεν εγκρίθηκε το ολιγομελές τμήμα των εφτά παιδιών.

Στη σημερινή κινητοποίηση που πέρασε έξω από σχολεία της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης των οποίων δεν εγκρίθηκαν τα ολιγομελή τους τμήματα συμμετείχαν μαθητές-τριες του 2ου, 3ου,4ου, 16ου και 17ου ΓΕΛ. Όπως κατήγγειλαν η Σοφία Τσακνάκη, η Αδαμαντία Κεραμμειδά και η Αγγελική Πούντζα, εκπαιδευτικοί από το 17ο, το 16ο και το 17ο ΓΕΛ αντίστοιχα, οι αποφάσεις για κατάργηση τμημάτων αφορούν το δυτικό κέντρο, τα πιο φτωχά στρώματα και σχολεία με παιδιά πολλών εθνικών καταγωγών με αποτέλεσμα να στέλνονται μαθητές-τριες να φοιτήσουν σε σχολεία πολύ μακριά από την κατοικία τους που δεν υπάρχει συγκοινωνία.

Η αναστάτωση που δημιουργεί αυτή η απόφαση αλλά και η στέρηση στους μαθητές του δικαιώματος να φοιτήσουν στο σχολείο όπου φοιτούσαν είναι να δημιουργείται πλεόνασμα ωρών και για τους καθηγητές-τριες που θα πρέπει να μετακινούνται επίσης σε διάφορα σχολεία για να συμπληρώσουν ώρες. Συν τοις άλλοις επιδίωξη του Υπουργείου, σύμφωνα με γονείς και καθηγητές-τριες είναι να δημιουργηθούν “αναξιοποίητα” κτίρια, να κλείσουν σχολεία και να μην προχωρήσει καμία ανέγερση σχολείου ειδικά σε όσες περιπτώσεις κτίρια κρίθηκαν ακατάλληλα. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Διαπολιτισμικού Λυκείου στην Εθνικής Αμύνης που κρίθηκε ακατάλληλο και οι μαθητές θα διασκορπιστούν στο 3ο και στο 26ο.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στο 17ο Λύκειο (οδός Χριστοπούλου 6), όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί προχώρησαν σε αποχή και παράσταση διαμαρτυρίας  απαιτώντας από το Υπουργείο Παιδείας την έγκριση του ολιγομελούς Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β’ Λυκείου.

«Προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες με περιορισμένο προσωπικό και έτσι προχωρούν τις συγχωνεύσεις και ταυτόχρονα αυτή η κατεύθυνση εξυπηρετεί τη γενική κατεύθυνση για δημιουργία τμημάτων 28 και 30 ατόμων» σημειώνει η Άννα Ανανιάδου, γραμματέας του συλλόγου γονέων του 17ου ΓΕΛ.

«Ο δημοσιονομικός κόφτης, πέφτει βαρύς τη φετινή χρονιά στις πλάτες του δημόσιου σχολείου με δραματικές συνέπειες στις συνθήκες μάθησης των μαθητών\τριών και της εργασίας των εκπαιδευτικών» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γ’ ΕΛΜΕ αναφέροντας ότι το πρόβλημα είναι γενικευμένο σε όλη τη χώρα: «Κυβέρνηση, υπουργείο παιδείας και  Διευθύνσεις εκπαίδευσης προχωρούν σε μαζικές περικοπές, καταργήσεις και συμπτύξεις τμημάτων ! Τουλάχιστον 1.500 τμήματα πανελλαδικά στον Προκρούστη! Για να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό, να υποβαθμίσουν το δημόσιο σχολείο και να ενισχύσουν την ιδιωτική εκπαίδευση». Η Γ΄ΕΛΜΕ τονίζει ότι η περικοπή τμημάτων αφορά και τμήματα και ΕΠΑΛ στη Θεσσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα από τα σχολεία της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ στην Ανατολική Θεσσαλονίκη δεν εγκρίθηκαν:

-12ο ΕΠΑΛ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ : το τμήμα Ηλεκτρολόγων στη Γ΄τάξη

-13ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ τα τμήματα : Τεχνικός δομικών έργων Γ΄τάξη και Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων Γ΄Τάξη.

-3ο  ΓΕΛ Θες\νικης: το τμήμα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ΄Τάξης

-4Ο ΓΕΛ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ: το τμήμα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ΄Τάξης και το τμήμα Θετικών Σπουδών της Γ΄τάξης

Η Γ’ ΕΛΜΕ επιρρίπτει ευθύνες και στη Διευθύντρια ΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης που την παραμονή του αγιασμού «με μια απαράδεκτη , εξωφρενική και βαθιά αντιπαιδαγωγική απόφαση   διαμοιράζει, σαν να είναι πακέτα, τους μαθητές από τα λεγόμενα «ολιγομελή» τμήματα κατευθύνσεων έξι ΓΕΛ, αναγκάζοντας τους να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον και να φοιτήσουν σε άλλα σχολεία!»

Συγκεκριμένα:

-Από το 2ο ΓΕΛ:  8 μαθητές Ανθρωπιστικών Γ΄ τάξης στο 15ο ΓΕΛ

-Από το 3ο ΓΕΛ:  5 μαθητές Θετικών Γ΄ τάξης στο 7ο ΓΕΛ και 4 μαθητές Θετικών Γ΄ τάξης           στο 17ο ΓΕΛ

-Από το 17ο ΓΕΛ:  6 μαθητές Ανθρωπιστικών Β΄ τάξης στο 4ο ΓΕΛ

-Από το 16ο ΓΕΛ:  6 μαθητές Θετικών Γ΄ τάξης στο 23ο ΓΕΛ

-Από το 4ο ΓΕΛ:  6 μαθητές Ανθρωπιστικών Γ΄ τάξης στο 17ο ΓΕΛ και 6 μαθητές Θετικών                 Γ΄ τάξης στο 17ο ΓΕΛ

-Από το 11ο ΓΕΛ:  9 μαθητές Θετικών Γ΄ τάξης στο 1ο ΓΕΛ Τριανδρίας

Η Γ’ ΕΛΜΕ τονίζει ότι «εκτός από την υπονόμευση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, τινάζοντας τον προγραμματισμό τους στον αέρα, την αύξηση του  αριθμού των μαθητών στα τμήματα, , την πολυπόθητη για αυτούς  μείωση των προσλήψεων των αναπληρωτών, τις  αντεργατικές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών με μετακινήσεις τους σε πολλά σχολεία, αυτό που κυρίως καταστρατηγείται είναι το δικαίωμα στην απρόσκοπτη μόρφωση των παιδιών που αναγκάζει σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ή σε αναζήτηση άλλου σχολείου καθώς και διαφορετική επιλογή σπουδών».

Πρέπει να ληφθεί υπόψη, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, ότι «μιλάμε για τελειόφοιτους-ες, που αυτή τη στιγμή μπαίνουν στην κρισιμότερη χρονιά της μαθητικής τους πορείας και που χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή ψυχική ηρεμία και ένα σταθερό περιβάλλον για να μπορέσουν να επικεντρωθούν στον στόχο τους και να αποδώσουν τα μέγιστα, θέλουν να ξεριζωθούν ξαφνικά από το γνώριμο και προσφιλές τους περιβάλλον σε ένα άλλο, άγνωστο, στο οποίο ενδεχομένως να μην προλάβουν έγκαιρα να εγκλιματιστούν».

«Μαθητές\τριες που τώρα δεν έχουν μόνο να αντιμετωπίσουν  τους ταξικούς κόφτες που επέβαλε το Υπουργείο (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) αλλά και τη βάναυση επιβολή ή της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ή της αλλαγής της επιλογής των σπουδών τους, επειδή επέλεξαν προσανατολισμό ή τομέα ή ειδικότητα που τυχαία δεν επέλεξε η πλειοψηφία» καταλήγει η Γ΄ΕΛΜΕ στην ανακοίνωσή της.

Αύριο γονείς, μαθητές, τριες, γονείς και εκπαιδευτικοί αύριο Παρασκευή στις 2 μ.μ. θα συγκεντρωθούν έξω από τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης ζητώντας την άμεση ανάκληση της απαράδεκτης, αντιπαιδαγωγικής απόφασης της ΔΔΕ και την έγκριση των τμημάτων των σχολείων τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Gramsci με σάλτσα. Δεξιές συνταγές και πολιτισμική ιδιοποίηση. Του Roberto Ciccarelli

Έκκληση 20 Περιβαλλοντικών Οργανώσεων προς την Ελληνική Κυβέρνηση να υποστηρίξει τη διατήρηση του καθεστώτος προστασίας του λύκου στην Ευρώπη