in

Ημέρα κατά του σχολικού bullying

Ημέρα κατά του σχολικού bullying

Η σημερινή ημέρα, 6 Μαρτίου έχει οριστεί πανελλαδικώς ως η ημέρα κατά του σχολικού bullying και γενικότερα της ενδοσχολικής βίας. Σήμερα, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς καλούνται να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.

Με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας καλούνται οι σχολικοί σύμβουλοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές των σχολείων να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δραστηριοτήτων με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού. Συγκεκριμένα καλούνται όλες οι σχολικές μονάδες να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων) σε σχετικές δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, βιωματικά σεμινάρια κ.ά.).

Διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν βιώσει συμπεριφορές εκφοβισμού-θυματοποίησης από συμμαθητές τους.

Στο Κόκκινο και στον Κώστα Αρβανίτη μίλησε ο εκπαιδευτικός Θεολόγος Χατζηπέμου, ενώ παρενέβη ο δημοσιογράφος Χρήστος Γιαννούλης και ο κ. Ρομπάκης από την ένωση γονέων Παλλήνης.

Είναι γνωστό πως ο εκφοβισμός και η βία σε εποχή κρίσης, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.  Αναφορικά με την ελληνική πραγματικότητα, επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι το πρόβλημα εμφανίζεται συστηματικά σε 1 στα 10 παιδιά.

Ο εκφοβισμός (bullying) μαθητών από συμμαθητές τους αποτελεί μορφή βίας και επιθετικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται κυρίως στο σχολείο με σοβαρές επιπτώσεις για τη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. που εκφράζεται με διάφορους τρόπους: άγχος, ψυχοσωματικά συμπτώματα, μαθησιακές δυσκολίες, κατάθλιψη, αυτοκτονικό ιδεασμό.

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα σοβαρότατο κοινωνικό φαινόμενο, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ανησυχητική αύξηση. Γονείς και εκπαιδευτικοί φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν πολλά για το πρόβλημα ή το υποτιμούν θεωρώντας το «φυσιολογικό».

Γενικότερα, πολλές φορές παρατηρείται ότι οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία κινητοποιούνται και αναζητούν λύσεις μόνο αφού το φαινόμενο του εκφοβισμού έχει πλέον εκδηλωθεί και μόνο αφού έχει ήδη πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Λ. Κανέλλη: Έφαγα 4 μπουνιές, προσπάθησα να μην πέσω κάτω

Βροχές, καταιγίδες και χιόνια το σκηνικό του καιρού