in ,

Η Μαρίνα Σάττι δίνει φως στα σκοτάδια των καιρών μας

Γράφει ο Ιάσων Μπάντιος

Τις τελευταίες ώρες η δημοσίευση του βίντεο κλιπ του τραγουδιού «ΑΧ Θάλασσα» έχει φέρει ξανά στο επίκεντρο τη Μαρίνα Σάττι και το καλλιτεχνικό της αποτύπωμα. Από την ανακοίνωση της συμμετοχής της στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision μέχρι και σήμερα η Μαρίνα Σάττι έχει αγαπηθεί από χιλιάδες κόσμου, που μπορεί μέχρι πρότινος να μην την γνώριζαν, έχει δεχθεί όμως και κριτική και επιθέσεις από αρκετούς. Το βίντεο κλιπ του «ΑΧ Θάλασσα» και η συνεργασία της με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες νομίζω ότι την φέρνει στο προσκήνιο για τους σωστούς λόγους.

Η Μαρίνα Σάττι επέλεξε να κυκλοφορήσει στην «καρδιά» του καλοκαιριού ένα βίντεο κλιπ που μιλάει για τους χιλιάδες πρόσφυγες και προσφύγισσες που εδώ και χρόνια πεθαίνουν στις θάλασσες της Μεσογείου, λίγα μέτρα πιο μακριά από εκεί που τουρίστες και ντόπιοι απολαμβάνουν τα μπάνια τους. Επιλέγει να μιλήσει για τους πρόσφυγες που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους, που δεν κατάφεραν να βρεθούν σε έναν τόπο χωρίς πόλεμο, φτώχια και αποκλεισμούς.

Η συγκεκριμένη δουλειά δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός αλλά συνθέτει ένα παζλ το οποίο αποτυπώνει την σημασία της καλλιτεχνικής παρουσίας της Μαρίνας Σάττι το 2024. Έτυχε να βρεθώ και να παρακολουθήσω τις δύο συναυλίες της Σάττι στη Θεσσαλονίκη φέτος το καλοκαίρι, στην Μονή Λαζαριστών και στο Θέατρο Δάσους. Θα περίμενε κανείς σε ένα θερινό τουρ, μετά από μια πετυχημένη πορεία στη Eurovision, ότι θα ακούγονται μόνο πετυχημένα ποπ κομμάτια, που διασκεδάζουν και ξεσηκώνουν τους χιλιάδες νέους και νέες που γεμίζουν τα στάδια για να την ακούσουν.

Κι όμως, την ώρα που η τραπ της βίας και του σεξισμού αποτελεί κυρίαρχο κομμάτι της πολιτιστικής ταυτότητας των νέων, η Μαρίνα Σάττι αποτελεί ένα ισχυρό αντιπαράδειγμα πολυπολιτισμικότητας, αποδοχής και συμπερίληψης. Γιατί πέρα από το «Ζάρι» και τα υπόλοιπα pop της κομμάτια, στις sold out συναυλίες της οι χιλιάδες νέοι που βρίσκονται εκεί ακούνε τραγούδια με αραβικό και τουρκικό στίχο, ακούνε ίσως για πρώτη φορά στη ζωή τους τα μοναδικά πολυφωνικά τραγούδια της Ηπείρου. Γίνονται συμμέτοχοι σε μια συνάντηση διαφορετικών ακουσμάτων και πολιτισμών.

Η Μαρίνα Σάττι στις συναυλίες της στήνει ένα σύγχρονο αστικό πανηγύρι, από αυτά που ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό. Μέσα από την δουλειά της, τις αναφορές της και τους συμβολισμούς της, αποτελεί ένα φωτεινό αντιπαράδειγμα απέναντι στην κυρίαρχη κουλτούρα και στο σκοτάδι που εδώ και καιρό ζούμε.

Οι συναυλίες της κλείνουν με το «ΑΧ Θάλασσα», το οποίο όπως αναφέρεται και στην έναρξη του βίντεο κλιπ, το αφιερώνει στην μνήμη του πατέρα της που πρόσφατα έφυγε από την ζωή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο Μιλέι και η αποσύνθεση της κοινωνίας της Αργεντινής. Του Raúl Zibechi

Σωματείο Εργαζομένων ΕΥΑΘ: Ο καύσωνας έφερε αλεπούδες της ερήμου στη Θεσσαλονίκη!