in

Η Εκκλησία διεκδικεί να έχει λόγο στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων

Η Εκκλησία διεκδικεί να έχει λόγο στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε σε συνεδρίασή της να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας τη συμμετοχή εκπροσώπου της Εκκλησίας στην Επιτροπή Σύνταξης των σχολικών βιβλίων.

Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω αίτημα έχει ξανακαταθέσει η Ιερά Σύνοδος στο παρελθόν και έχει εισπράξει την άρνηση της πολιτείας. Αναμένουμε την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας καθώς η ακροδεξιά κυβέρνηση Σαμαρά έχει αποδείξει πως έχει ως στόχο την συντηρητική ιδεολογική παρέμβαση στο δημόσιο σχολείο. Ας μην ξεχνάμε το παράδειγμα του βιβλίου ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού όπου η αναφορά στην Εθνική Αντίσταση καταλαμβάνει μισή περίπου σελίδα ενώ δεν αναφέρεται το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, ως δικτατορία αλλά παρουσιάζεται ο Ιωάννης Μεταξάς να αναλαμβάνει την εξουσία μετά από “κοινωνική αναταραχή που εκφραζόταν με πορείες, διαδηλώσεις και απεργίες”, ως εθνοσωτήρας που ήρθε για να επιλύσει “την πολιτική αστάθεια” από την οποία “η Ελλάδα ταλανιζόταν”.

Φαίνεται πως η εκκλησία δεν χάνει την ευκαρία για να διεισδύσει στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και υπενθυμίζει και σήμερα πόσο επίκαιρο είναι το αίτημα για διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους.

Με αφορμή την εν λόγω απόφαση ο συντονιστής της ΕΕΚΕ Παιδείας και Θρησκευμάτων της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης έκανε την εξής δήλωση:

«Οι δυσμενείς συνέπειες από τον μη διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας γίνονται φανερές κάθε φορά που ο θεσμικός ρόλος της Εκκλησίας επεκτείνεται πέραν από τα του οίκου της. Πρόσφατο παράδειγμα η απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας τη συμμετοχή εκπροσώπου της Εκκλησίας στην Επιτροπή Σύνταξης των σχολικών βιβλίων. Το γεγονός ότι και στο παρελθόν η Ιερά Σύνοδος είχε ζητήσει να έχει λόγο στο περιεχόμενο των μαθητικών βιβλίων και είχε εισπράξει –ορθώς- την άρνηση της πολιτείας, δεν την αποθάρρυνε. 

Φαίνεται, ότι τώρα που επιχειρείται από το Υπουργείο Παιδείας μια συνολική αντιδραστική αναδιάρθρωση στην παιδεία, η Εκκλησία αξιοποιεί την ευκαιρία και αποπειράται να επέμβει στο ιδεολογικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης. 

Εκτιμώ, ότι η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία, δεν θα επιτρέψουν να κατισχύσουν σκοταδιστικές λογικές, οι οποίες δεν συνάδουν με τον ορθό λόγο και την επιστημονική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.» 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Και η ΕΡΤ3 στο Πολυτεχνείο της Θεσσαλονίκης

Απεργούν αύριο οι διοικητικοί υπάλληλοι