in , ,

Γονείς 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης: «Περισσότερα και καλύτερα σχολεία και όχι λουκέτα και συγχωνεύσεις»

Συνέντευξη τύπου για το θέμα που έχει προκύψει με το επικείμενο κλείσιμο του 89ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης παραχώρησε εχθές, Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου. Εκτός από τους δημοσιογράφους το παρών έδωσαν και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και Συλλόγων Γονέων από άλλα σχολεία της πόλης που βρίσκονται αντιμέτωπα με την απειλή του “λουκέτου” ή των συγχωνεύσεων, συνδικαλιστ(ρι)ές-μέλη από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ καθώς και δημοτικοί σύμβουλοι.

Η πρόεδρος του Συλλόγου γονέων του σχολείου Ιφιγένεια Παπαγεωργίου έκανε εκτενή αναφορά σε μία σειρά γεγονότων των τελευταίων μηνών και έθεσε εύλογα ερωτήματα για τα οποία ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης καλείται να δώσει τις δικές του απαντήσεις.

Η κ. Παπαγεωργίου, αφού έκανε αναφορά στην ιστορία του κτιρίου το οποίο εγκαταστάθηκε στο συγκεκριμένο οικόπεδο και αποτελεί σχολική στέγη μετά τον σεισμό του 1978, παρουσίασε την τεχνική έκθεση των εμπειρογνωμόνων του ΤΕΕ Θεσσαλονίκης το οποίο πραγματοποίησε τον πρωτοβάθμιο έλεγχο σε αυτό, βάσει της οποίας δεν προκύπτει κίνδυνος. Βάσει αυτής άλλωστε πραγματοποιήθηκαν επιδιορθωτικές παρεμβάσεις συντήρησης τον Αύγουστο του 2024 σε ένα κτίριο που δεν παρατηρούνται βλάβες, όπως είναι η βύθιση ή και η παραμόρφωση, ο λυγισμός ή η οξείδωση του δομικού στοιχείου της πλάκας ορόφου ή αστοχία, που να υποδεικνύει απώλεια της φέρουσας ικανότητας του να στεγάσει τους 135 περίπου μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.

Σχολιάζοντας την έκθεση, την οποία ο Σύλλογος πήρε στα χέρια του μέσω της Εισαγγελίας Θεσσαλονίκης καθώς ο Δήμος αρνιόταν πεισματικά να την κοινοποιήσει, η κ. Παπαγεωργίου ανέφερε πως αυτή “στην ουσία, ενώ λέει ότι το κτίριο δεν έχει άμεσο κίνδυνο, κάνει ένα λογικό άλμα, μιλώντας για ολιγόμηνη παραμονή και ολιγόμηνη συνέχιση λειτουργίας του κτιρίου. Τα κτίρια δεν έχουν ημερομηνία λήξεως, όπως τα τρόφιμα, όπως τα φάρμακα, μια ημερομηνία λήξεως να αναγράφεται πάνω σε αυτά. Τα κτήρια επισκευάζονται, ελέγχονται, ενισχύονται και συντηρούνται και συνεχίζεται η λειτουργία τους, εφόσον δεν παρουσιάζουν ένα ανίατο στατικό πρόβλημα, όπως το δικό μας, κάτι που μπορεί να γίνει με τις παρεμβάσεις που ήδη έγιναν αλλά και με διορθωτικές κινήσεις τις οποίες κι εμείς έχουμε προτείνει”.

“Έχει πραγματοποιηθεί Δευτεροβάθμιος Έλεγχος για τη στατικότητα του κτιρίου;”

Στη συνέχεια η πρόεδρος του Συλλόγου τόνισε πως δεν έχει πραγματοποιηθεί Δευτεροβάθμιος Έλεγχος του κτιρίου ως συνέχεια του πρωτοβάθμιου (οπτικού) ελέγχου του, μία διαδικασία η οποία απαιτείται και είναι απαραίτητη έτσι ώστε να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για την πραγματική κατάσταση.

“Αμφισβητούμε και το συμπέρασμα για την ολιγόμηνη παραμονή και ταυτόχρονα ζητάμε να πραγματοποιηθεί άμεσα δευτεροβάθμιος έλεγχος, ο οποίος σε αντίθεση με τα λεγόμενα του κ. Δημάρχου δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα όπως προκύπτει και από τα σχετικά έγγραφα που πήραμε στα χέρια μας πρόσφατα, έτσι ώστε να έχουμε σαφή και οριστικά αποτελέσματα. Αλλά αυτό που ζητάμε κυρίως είναι έναν ειλικρινή διάλογο με τον Δήμο. Να υπάρχει διαφάνεια, να ανοίξουν τα χαρτιά τους και να συμμετέχουμε συλλογικά όλοι στη διαδικασία αυτή που αφορά το μέλλον των παιδιών μας. Δεν είμαστε γραφικοί, όπως μας παρουσιάζουν, που ζητάμε την επ’ άπειρον παραμονή μας σε ένα λουόμενό σχολείο.

Ζητάμε ένα σύγχρονο σχολείο στην υπερπληθή γειτονιά μας έτσι ώστε να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών. Αυτό που θέλουμε είναι να χτίσουμε πρώτα το νέο 89ο Δημοτικό Σχολείο στη γειτονιά και μετά να αποχωρήσουμε από το κτίριο που μας στεγάζει σήμερα για το οποίο διεκδικούμε την άμεση διενέργεια δευτεροβάθμιου ελέγχου”.

Ο γραμματέας του συλλόγου, Αλέξανδρος Καρδασιάδης τόνισε πως υπάρχει, μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς ο επαρκής χρόνος έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος που απαιτείται και ο οποίος θα κρίνει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το κτίριο, ενώ για τις προτάσεις που έχουν “πέσει στο τραπέζι” αναφορικά με την μεταφορά των μαθητών του σχολείου τόνισε:

“Εμείς θέλουμε περισσότερες και καλύτερες σχολικές αίθουσες, όχι χειρότερες και λιγότερες. Και μία αίθουσα αυτή τη στιγμή, σε άλλα σχολεία της γειτονιάς, μπορεί να έχει 23 παιδιά. Αν έρθουν άλλα 4 δικά μας και γίνουν 27, θα γίνει μια χειρότερη σχολική αίθουσα. Άρα εφόσον καταργηθεί το 89ο για να μεταφερθούν τα παιδιά μας σε άλλα σχολεία, απλά θα έχουμε λιγότερες και χειρότερες σχολικές αίθουσες στη γειτονιά.

Ο Δήμαρχος μας αποφεύγει. Εμείς δεν θέλουμε αντιπαράθεση μαζί του, θέλουμε όμως να αισθανόμαστε πολίτες και δημότες αυτής της πόλης. Και νομίζω ότι το δικαιούμαστε”.

Τον λόγο πήρε ο τεχνικός σύμβουλος του συλλόγου, πολιτικός μηχανικός του ΑΠΘ και μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), Νικόλαος Παπαγεωργίου, συνεισφέροντας σε τεχνικές λεπτομέρειες γύρω από την έκθεση που προέκυψε μετά τον πρωτοβάθμιο έλεγχο του κτιρίου, αμφισβητώντας το “αυθαίρετο” πόρισμα για την ολιγόμηνη παραμονή των μαθητών σε αυτό.

“Δεν είστε (οι) μόνοι”

Η συνέχεια της συνέντευξης τύπου είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μέλη Συλλόγων Γονέων και Διδασκόντων, συνδικαλιστές από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ανέφεραν παρόμοια ή και ταυτόσημα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες σε υπό κατάργηση ή συγχώνευση σχολεία.

Εκτενή αναφορά στην κατάσταση που αντιμετωπίζει το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ανατολικής Θεσσαλονίκης έκανε η εκπρόσωπος της Α’ ΕΛΜΕ, Μαρία Παπαγιάννη. Το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο-Λύκειο, του οποίου η μετεγκατάσταση αποφασίστηκε εκτάκτως και αναμένεται να υλοποιηθεί άμεσα, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το mondus operandi που φέρεται να ακολουθεί ο Δήμος σε σχέση με τα λυόμενα κτίρια που αποτελούν σχολική στέγη και τα οποία τυχαίνει να βρίσκονται σε οικόπεδα-φιλέτα. Άρνηση πραγματοποίησης δευτεροβάθμιου ελέγχου, κοινοποίησης της πρωτοβάθμιας έκθεσης στους άμεσα ενδιαφερόμενους (γονείς, καθηγητές, μαθητές), καμία δέσμευση για το χτίσιμο νέας σχολικής μονάδας στο ίδιο σημείο και άρον-άρον μεταφορά των μαθητών σε κτίρια τα οποία είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτα και τα οποία αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που φιλοξενούν μέχρι σήμερα τους μαθητές.

Η Άννα Ανανιάδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 17ου Λυκείου Θεσσαλονίκης κάνοντας αναφορά στα σχέδια συγχώνευσης του σχολείου, στα οποία μόνο οι κινητοποιήσεις μαθητών, γονιών και καθηγητών κατάφεραν να βάλουν προσωρινό φρένο, σημείωσε πως “αυτό που καταλαβαίνουμε σήμερα είναι πως το κλείσιμο ενός σχολείου επηρεάζει πολλά σχολεία. Η μετεγκατάσταση ενός σχολείου φέρνει ένα ντόμινο υποβάθμισης για όλα τα σχολεία της κοινότητας. Νομίζω ότι αυτό από μόνο του θα πρέπει να χτυπήσει ένα καμπανάκι σε όλους όσους συμμετέχουμε σε Συλλόγους γονέων για συντονισμένη δράση και παρέμβαση και προς το Δήμο και προς την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Να καταλάβουν ότι δεν είναι η κάθε περίπτωση μοναχή της που δίνει τον αγώνα της, αλλά είμαστε αποφασισμένοι όλοι να πάμε μπροστά, να υπερασπιστούμε το δικαίωμα των παιδιών μας και να διεκδικήσουμε σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη για όλους. Δεν μπορεί εμείς να παίζουμε συνέχεια άμυνα. Νομίζω ότι και με τους Συλλόγους και με τις Ενώσεις γονέων, μπορούμε να διατηρήσουμε μια επαφή, να συντονίσουμε τον αγώνα μας ώστε να προκαλέσουμε εξελίξεις”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οι χαμένες ευκαιρίες για περισσότερο πράσινο στη Θεσσαλονίκη

Γιατί άργησε τόσο το Μετρό Θεσσαλονίκης και ποιος κέρδιζε από αυτό; (βίντεο)