Το ερώτημα είναι υπαρκτό και διαχρονικό: «Τα πιάνουν» δημοσιογράφοι και μέσα ενημέρωσης από την πολιτική και την οικονομική εξουσία για να εξωραΐζουν την εικόνα και τις πράξεις ή (και) να προστατεύουν διά της απόκρυψης συγκεκριμένα πρόσωπα και συμφέροντα; Η απάντηση, δυστυχώς για τη δημοσιογραφία, είναι ασφαλώς καταφατική.
Και δεν αναφερόμαστε στη λειτουργία των επίσημων «γραφείων Τύπου», που στελεχώνονται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, στα υπουργεία, στους οργανισμούς, τις τράπεζες ή τις μεγάλες επιχειρήσεις και τα οποία γεννούν προφανή προβλήματα σύγκρουσης καθηκόντων και συμφερόντων. Συζητάμε για αδικαιολόγητα μεγάλες δαπάνες «δημοσίων σχέσεων» ή άλλα «μαύρα χρήματα» που κατευθύνονται κρυφά σε πρόσωπα των ΜΜΕ.
Δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε στη γνωστή συζήτηση με τις «μαύρες σακούλες» και τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΕΞ ή των άλλων «εθνικής σημασίας» υπουργείων. Η πρόσφατη ιστορία είναι γεμάτη από αποχρώσες ενδείξεις χρηματισμού ή άλλων «παροχών» προς ΜΜΕ και δημοσιογράφους από κέντρα και παράκεντρα της εξουσίας.
Ενδεικτικά μπορούμε να θυμηθούμε τις πολυήμερες πληρωμένες διακοπές που πρόσφερε λ.χ. η Siemens σε στελέχη των Μέσων, αλλά και την πολυμελή «δημοσιογραφική αποστολή» με τα έξοδα πληρωμένα από την Τράπεζα Πειραιώς στο Μουντιάλ της Ν. Αφρικής ή τα ονόματα ανθρώπων του Τύπου που προέκυψαν από τις δικαστικές έρευνες για τις μίζες των εξοπλιστικών (σημειωματάριο Ακη Τσοχατζόπουλου), τα σκάνδαλα των τραπεζών (Λαυρεντιάδης, Ρέστης) και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.
Από χθες το «Hot Doc» -με τη δημοσιοποίηση ενός ρεπορτάζ για τον σκανδαλώδη «δανεισμό» (δανεικά κι αγύριστα) συγκεκριμένων δημοσιογράφων- προσθέτει ακόμα ένα επιβαρυντικό στοιχείο για τη διαπλοκή ανθρώπων της ενημέρωσης, ενώ τα μυστικά pay rolls υπουργείων και τραπεζών, συμπεριλαμβανομένης και της Τράπεζας της Ελλάδας, καλά κρατούν, παρά τις περικοπές και τη λιτότητα…
Είναι επείγον ζήτημα για τη δημοσιογραφία, για τα σωματεία μας και για τον καθένα μας να ξεκαθαρίσουμε τα του οίκου μας, πριν απαξιωθεί πλήρως η λειτουργία του Τύπου κι αρχίσουν να πέφτουν, εκτός από τις κυκλοφορίες, τις ακροαματικότητες και τις τηλεθεάσεις, και ντομάτες, γιαούρτια, ροχάλες κ.λπ.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών