Περισσότεροι από 20000 υποψήφιοι μένουν εκτός πανεπιστημίων με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής που θέσπισε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με τον αριθμό των εισαχθέντων να είναι 30% μικρότερος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Για την Υπουργό πάντως φαίνεται πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα καθώς οι χιλιάδες αυτοί άνθρωποι θα κληθούν να βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη ή να δανειστούν χρήματα για να διαλέξουν μία από τις λύσεις που προσφέρει η αγορά, ενώ ακόμα χειρότερα χιλιάδες θα μείνουν χωρίς τις γνώσεις που επιδίωκαν να αποκομίσουν, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν… για τη μόρφωσή τους.
Εκτός σχολών έμειναν επίσης και όσοι έγραψαν πάνω από τη βάση αλλά και υποψήφιοι που κατέγραψαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις με χαρακτηριστική την περίπτωση του υποψηφίου Διονύση Κατάκαλου, ο οποίος συγκέντρωσε συνολικά 20988 μόρια (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο) μένοντας εκτός των σχολών που ήθελε να παρακολουθήσει.
Τσακαλώτος για Κεραμέως: «Χειρότερη Υπουργός Παιδείας τα τελευταία 200 χρόνια στην Ελλάδα»
«Είστε η χειρότερη υπουργός παιδείας στα 200 χρόνια του ελληνισμού. Είστε η μόνη υπουργός παιδείας που ξέρω, και υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι που δεν ήταν και τέλειοι, να μην πω ονόματα, που αδιαφορείτε για τον κορμό και τον μαθητών και των φοιτητών. Όσο πιο γρήγορα φύγετε από αυτή τη θέση, τόσο καλυτέρα για την Ελλάδα», είπε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος απευθυνόμενος στη Νίκη Κεραμέως κατά τη διάρκεια αντιπαράθεσης στη Βουλή με αφορμή την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα ΑΕΙ.
Την ίδια στιγμή μαθητές και μαθήτριες καλούν σε συλλογή υπογραφών ζητώντας την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας, με την επιστολή τους να αναφέρει:
Προς την υπουργό κα. Κεραμέως,
Η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία παρακολουθεί τις συνέπειες των αναχρονιστικών αλλαγών που φέρνετε στις εισαγωγές των μαθητών στα πανεπιστήμια, που κόβουν πολλούς μαθητές. Η ψυχολογία και η οικονομική δυνατότητα των μαθητών δεν είναι στα καλύτερα της και δεν μπορείτε να φέρνετε τέτοιες αλλαγές για να ευνοήσετε τα κολέγια και ειδικά με την πανδημία! Επίσης, ζητούμε την ανάκληση των αλλαγών που έχετε φέρει, οι οποίες οδηγούν το σχολείο πολλά χρόνια πίσω. Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της αποδεικνύουν σταθερά ότι δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της παιδείας και δεν δύναται να ανταπεξέλθει ως υπουργός παιδείας, σε βαθμό που απειλεί τους μαθητές και το συμφέρον τους, ειδικά όταν φέρεται επιθετικά στους μαθητές, όπως και άλλα μέλη της κυβέρνησης.
Με λίγα λόγια, εμείς, ως μαθητές και εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας, ζητάμε την ανάκληση της τράπεζας θεμάτων, επαναφορά της κοινωνιολογίας (ή έστω να γίνονται και τα δύο μαθήματα) και των κοινωνικών-καλλιτεχνικών θεμάτων, την ανάκληση του νέου τερατουργήματος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων και την αλλαγή του σχολείου ώστε να μην είναι εξετασιοκεντρικό, την μόνιμη περικοπή της ύλης των Πανελληνίων όπως έγινε τις τελευταίες δύο χρονιές, την κατάργηση του νόμου για την πανεπιστημιακή αστυνομία, την υποχρεωτική αξιολόγηση των καθηγητών υπερεξουσίες των διευθυντών, και φυσικά την παραίτηση σας μιας και αποδεικνύετε ότι δεν κάνετε καθόλου για αυτή τη θέση. Δεν είμαστε τόσο εύποροι σαν εσάς για να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε να φοιτήσουμε σε κολλέγιο ή σε μια σχολή πολύ μακριά από την κατοικία μας. Το σκεφτήκατε αν συνέβαινε στο παιδί σας; Και μάλιστα στις καταλήψεις βγαίνατε μαζί με άλλους πολιτικούς στην τηλεόραση και μας κατηγορούσατε ως εγκληματίες επειδή παλεύαμε για ένα καλύτερο σχολείο, ανοίγοντας τον δρόμο για την εξάωρη τηλεκπαίδευση. Παρακάτω, ακολουθεί μια λεπτομερέστερη περιγραφή των αρνητικών επιπτώσεων των αλλαγών.
Συγκεκριμένα: Εδώ και δύο χρόνια επιστρέφει το σχολείο στον μεσαίωνα, αφαιρώντας την κοινωνιολογία και τα κοινωνικοκαλλιτεχνικά μαθήματα με επιχείρημα ότι κάνουν τα παιδιά αριστερά, επαναφέρουν την Τράπεζα Θεμάτων η οποία εισάγει περιβάλλον πανελλαδικών από την πρώτη τάξη του Λυκείου, διότι ανέβασε το ποσοστό των μετεξεταστέων ακόμη και πάνω από 40% το 2014 και ασκεί τεράστια πίεση στους μαθητές υποχρεώνοντας τους να τρέξουν μια μεγάλη ποσότητα ύλης, ενώ τώρα εισάγει την ελάχιστη βάση εισαγωγής που κόβει ακόμη και μαθητές με υψηλές επιδόσεις. Επίσης εισάγει την αξιολόγηση στους καθηγητές και εισάγει υπερεξουσίες στους διευθυντές, κάτι που είναι αντίθετο με το σημερινό ρόλο του σχολείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τις καταλήψεις φέρθηκε με πολύ αυταρχικό τρόπο στους μαθητές, μας φέρθηκαν σαν εγκληματίες και χωρίς καμία διάθεση να ακούσουν τα αιτήματα τους. Ανταυτού μας επέβαλε εξάωρη τηλεκπαίδευση για να εκφοβίσει τους μαθητές. Τακτικές αυταρχικού κράτους. Και όχι μόνο δεν καταλαβαίνει αλλά από πάνω λέει ότι πρέπει να κοπούν οι μαθητές, να πάνε στα ΙΕΚ με ότι οικονομικό βάρος συνεπάγεται, με μεγάλες δόσεις ειρωνείας προς τους αγωνιζόμενους μαθητές. Και μάλιστα πανηγυρίζει για την ΕΒΕ και λέει ότι οι μαθητές δεν διάβαζαν και έγραψαν λευκή κόλλα (!) ενώ κόβονται μαθητές με πάνω από 15.000 μόρια (!!) και επικαλείται αριστεία (!!!) και αναδιάρθρωση του σχολείου. Ακόμη έκλεισε τα σχολεία για πολλούς μήνες με εξάωρα μαθήματα με τηλεκπαίδευση, σε μια πλατφόρμα στα αγγλικά και αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις της στους μαθητές (π.χ. μείωση επιδόσεων και ψυχολογικές επιπτώσεις). Δεν πρέπει να επιτρέψουμε ένα τέτοιο μέτρο όπως η βάση εισαγωγής, η οποία φτάνει ακόμη και το 14.5 σε ορισμένες σχολές, να αποτελέσει εμπόδιο για μαθητές του 18 γιατί “δεν πρέπει να πάνε όλοι πανεπιστήμιο”. Γίνεται να κόβεται ένας μαθητής με 17.900 μόρια στα γενικά μαθήματα και 3.240 στα ειδικά μαθήματα επειδή δεν περνά την ελάχιστη βάση εισαγωγής των 14 μορίων, τερατούργημα για να εξυπηρετηθούν τα κολλέγια του Σκοιλ ελικικού που η ποιότητα τους δεν συγκρίνεται ούτε στο ελάχιστο με τα κρατικά; Οι βάσεις εκτοξεύονται, ενώ παράλληλα θέλει να στήσει ένα πολύ αυστηρό Λύκειο-εξεταστήριο στα πρότυπα των Κορεατών. Τέλος, θέλει να φέρει ένα σχολείο πολύ παλαιότερης κοπής, το οποίο θα δίνει έμφαση μόνο στο διαγώνισμα και στην εξέταση, ενώ σε όλες τις χώρες η σύνδεση του με την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μαθητών είναι πρώτο θέμα. Ή που κόβεται μια άλλη μαθήτρια των 16.000 μορίων σε ΤΕΦΑΑ 13.000 μορίων γιατί δεν πέρασε τα πρακτικά αγωνίσματα (!). Αυτά είναι τεράστιες αδικίες στους εργατικούς μαθητές και δεν μπορούμε να μένουμε αμέτοχοι.
Και επαναφέρουν τα λατινικά γιατί η κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά αριστερά (!), και μάλιστα σε δύσκολη μορφή, φέρνοντας ένα μάθημα με μεταφράσεις-παπαγαλία και μόνη γνώση τη γραμματική και το συντακτικό, ενώ η κοινωνιολογία και τα πολιτικά μαθήματα φωτίζουν τον μαθητή στη δημοκρατία, στη διακυβέρνηση, το δικαίωμα ψήφου, στα προβλήματα της κοινωνίας και ένα σωρό άλλα ωφέλιμα θέματα. Ενώ επίσης δεν έχει λάβει καθόλου σοβαρά το πρόβλημα του κορονοϊού στα σχολεία και έχει πάρει μόνο ημίμετρα.
Αυτός ο μεσαίωνας πρέπει να λήξει εδώ. Και ζητούμε επίσης η ύλη που κόπηκε πέρσι να κοπεί για κάθε χρόνο γιατί οι μαθητές πρέπει να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων. Περιφρονεί απίστευτα τους μαθητές θεωρώντας “είναι εδώ για να διαβάζουν και μόνο”. Δικαιούμαστε ένα σύγχρονο σχολείο που θα δίνει έμφαση στα κοινωνικά μαθήματα και δεν θα δίνει έμφαση στις εξετάσεις αλλά στη μεθοδική μάθηση με βάση τις δυνατότητες των μαθητών, μια διαχείριση που δεν θα τη συνιστούν άτομα που ευνοούν τα κολλέγια με κάθε τρόπο εις βάρος της παιδείας. Για ένα σχολείο που θα φτιάχνει υπεύθυνους πολίτες και όχι ένα σχολείο με εμπόδια. Και βέβαια, δεν θέλουμε μια υπουργό που πειραματίζεται εν μέσω πανδημίας με νομοσχέδια που επιστρέφουν την Ελληνική εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω, στη δεκαετία του 1970, όταν ο εκσυγχρονισμός του σχολείου είναι προτεραιότητα σε άλλες χώρες. Δεν πρέπει να αφήσουμε να αποκλειστούν και άλλες 35 χιλιάδες μαθητών ετησίως τα επόμενα χρόνια. Και το χειρότερο είναι ότι τα παρουσιάζει ως εκσυγχρονισμό! Ενώ το μόνο που θα φέρει είναι πολύ περισσότερες ανισότητες και ανταγωνισμός, όταν όλες οι χώρες εγκαταλείπουν τα μοντέλα της εισαγωγής λίγων στα πανεπιστήμια. Ζητούμε ένα υπουργείο Παιδείας με υπουργό που θα έχει υπηρετήσει χρόνια στο σχολείο και στελεχωμένο με άτομα που θα γνωρίζουν το αντικείμενο και όχι άσχετους, κάτι που η κα. Κεραμέως δεν φαίνεται ότι πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις.