Την επέκταση του κακοφτιαγμένου και παρατημένου δικτύου ποδηλατοδρόμων σχεδιάζει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, με αφορμή τη δυνατότητα που δόθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές ποδηλατοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Ζητούμενο παραμένει η διατήρηση και η περιφρούρηση του δικτύου ποδηλατοδρόμων από τα παρκαρισμένα και διπλοπαρκαρισμένα οχήματα και κατ’ επέκταση η οδική ασφάλεια των πολιτών που επιλέγουν και θα επιλέξουν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης.
Σημειώνεται επίσης ότι το όλο εγχείρημα, με βάση τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, θα έχει ημερομηνία λήξης την 30η Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους. Από εκεί και πέρα το μέλλον των νέων ποδηλατοδρόμων παραμένει άγνωστο.
Τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για τους νέους ποδηλατόδρομους και για τις σχεδιαζόμενες πεζοδρομήσεις και τις μετατροπές δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας παρουσίασε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, της οποίας προεδρεύει, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιώργος Αβαρλής.
«Στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, μπορούμε να αποδώσουμε μέρος του δημόσιου χώρου στους πολίτες», ανέφερε στην κεντρική τοποθέτησή του ο κ. Αβαρλής, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή τη φάση εγκρίνεται το πρώτο σκέλος των μέτρων τα οποία έχουν σχεδιαστεί, ενώ θα ακολουθήσουν και πρόσθετες παρεμβάσεις. Όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τα μέτρα, σύμφωνα με όσα έχουν προβλεφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, θα βρίσκονται σε ισχύ μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ενώ ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην πορεία σε αξιολόγηση ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο αυτά θα έχουν επιδράσει στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.
Κατεβαίνει στο οδόστρωμα ο ποδηλατόδρομος της λεωφόρου Νίκης
Μία από τις παρεμβάσεις τις οποίες έχει σχεδιάσει η Δημοτική Αρχή αφορά στη μεταφορά του ποδηλατόδρομου της λεωφόρου Νίκης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στο οδόστρωμα.
Η παρέμβαση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς εδώ και χρόνια έχει διαπιστωθεί ότι το μικρό πλάτος του πλακόστρωτου της παλιάς παραλίας δεν επαρκεί για την άνετη κυκλοφορία πεζών και ποδηλατιστών ιδιαίτερα κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες όπως και τα Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα αυτό έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο στις παρούσες συνθήκες λόγω της αναγκαιότητας τήρησης αποστάσεων.
Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Δήμου Θεσσαλονίκης έχει προτείνει τη μεταφορά του ποδηλατόδρομου αμφίδρομης κίνησης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας στο οδόστρωμα της λεωφόρου Νίκης κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων.
Κάθε κατεύθυνση κίνησης ποδηλάτων θα έχει πλάτος 1,25µ, ενώ μεταξύ τους οι δύο κατευθύνσεις θα διαχωρίζονται µε μονή διαχωριστική γραμμή.
Οι ρυθμίσεις για Κωνσταντίνου Καραμανλή και κάθετες οδούς
Νέος ποδηλατόδρομος πρόκειται να κατασκευαστεί και κατά μήκος της λεωφόρου Καραμανλή. Οι ποδηλατικές διαδρομές θα διαμορφωθούν στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων και στις δύο κατευθύνσεις.
Παράλληλα, με σκοπό την κάθετη σύνδεση των νέων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραµανλή είτε µε τις γύρω περιοχές κατοικίας και εμπορίου είτε µε τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας, μετατρέπονται σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας οι ακόλουθοι άξονες:
-Άξονες Βούλγαρη – Μοσχονησίων
-Άξονας Μάρκου Μπότσαρη
-Άξονας Κατσιμίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου.
Στην πλατεία Σταμάτη Καραμανλή
Επίσης, ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε πεζοδρομήσεις και μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Σταμάτη Καραμανλή, στην περιοχή της Χαριλάου.
Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:
-Για τη Γυμνασιάρχου Στεφάνου στο τμήμα της από την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου έως τη Θεοδώρου Γαζή η προσωρινή πεζοδρόμηση της οδού.
-Για την Αντωνίου Τούσα στο τμήμα της από τη Θεοδώρου Γαζή έως την Αλεξάνδρου Παπαναστασίου η προσωρινή πεζοδρόμηση της οδού.
-Για τη Θεοδώρου Γαζή στο τμήμα της από την Αντωνίου Τούσα έως τη Γυμν. Στεφάνου ο προσωρινός καθορισμός της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα.