Σειρά εκδηλώσεων πραγματοποιούνται από την Παρασκευή (25/5) έως και την Κυριακή (27/5) στο στέκι ΙΣΚΡΑ.
Παρασκευή 25/5 ώρα 21:00
Προβολή ταινίας
Αφιέρωμα: Στις καλύτερες δημιουργίες της δεκαετίας του ’50
The Night of the Hunter (1955)
Πλοκή:
Ο Χάρι Πάουελ κυκλοφορεί ως ιερέας και δολοφονεί τις γυναίκες με τις οποίες παντρεύεται, πιστεύοντας στα κακά σαρκικά ένστικτα των θηλυκών. Συλλαμβάνεται για κλοπή αυτοκινήτου και βρισκόμενος στην φυλακή, προσπαθεί να αποσπάσει από τον καταδικασμένο σε θάνατο συγκρατούμενο του το πού έχει κρύψει ένα μεγάλο ποσό χρημάτων. Το μυστικό κρύβεται στην σύζυγο του θανατοποινίτη και στα δύο του παιδιά κι ο Πάουελ τα επισκέπτεται με τους πιο δόλιους σκοπούς.
Σάββατο 26/5 ώρα 19:00
Εκδήλωση – Βιβλιοπαρουσίαση
Την μπροσούρα των εκδόσεων Εργατική Πάλη, Σειρά: Τετράδια (16) “H πολιτική τψν συμμαχιών, η τακτική του ενιαίου εργατικού μετώπου”, του Σωφρόνη Παπαδόπουλου
Κυριακή 27/5 ώρα 14:00
Συντροφική Κουζίνα: Μαγειρεύοιυμε τρώμε όλοι μαζί και ενισχύουμε οικονομικά την ΙΣΚΡΑ
Κυριακή 27/5 ώρα 21:00
Προβολή ταινίας
Η κινηματογραφικά ομάδα του ΙΣΚΡΑ παρουσιάζει σε συνέχεια του αφιερώματος στο έργο τοπυ Θ. Αγγελόπουλου (πριν τον αιφνίδιο θάνατό του)
“Αναπαράσταση” (1970)
Υπόθεση:
Μετά από χρόνια δουλειά στη Γερμανία, ένας άντρας επιστρέφει στο χωριό του, Τυμφαία της Ηπείρου: μια χούφτα πέτρινα σπίτια σε μια έρημη, τραχιά και αποδεκατισμένη περιοχή από τα τόσα χρόνια μετανάστευσης, όπου μετράνε τις μέρες τους οι λιγοστοί εναπομείναντες κάτοικοι – γέροι, γυναίκες και μικρά παιδιά. Κανένας δεν τον περιμένει, ενώ η κόρη του, στο κατώφλι του σπιτιού, δεν τον αναγνωρίζει. Λίγες μέρες αργότερα, η σύζυγος , με τη βοήθεια του εραστή της, τον σκοτώνει και τον θάβει στον κήπο, φυτεύοντας κρεμμυδάκια πάνω στον τάφο του. Καίει τα ρούχα και τα λιγοστά υπάρχοντά του, και διαδίδει στο χωριό ότι ο άντρας της ξαναέφυγε για τη Γερμανία. Για να κάνει ακόμα πιο πιστευτή την αναχώρησή του και για να δημιουργήσει ένα άλλοθι, φεύγει με τον εραστή της για τα Γιάννενα. Στο ξενοδοχείο δίνουν το όνομα του συζύγου και μιας άλλης γυναίκας. Στο χωριό όμως η ξαφνική αναχώρηση του μετανάστη δημιουργεί υποψίες και γρήγορα θα φθάσει η αστυνομία. Αυτός είναι ο πυρήνας του θέματος που θα αναπτυχθεί μέσα από διαφορετικές έρευνες: τη γραφειοκρατική (της ανάκρισης) που αναζητά έναν ένοχο για να κλείσει την υπόθεση, κι εκείνην μιας ομάδας δημοσιογράφων, η οποία, καταγράφοντας τις μαρτυρίες των κατοίκων, αναδεικνύει το κοινωνιολογικό πλαίσιο που υπέλθαψε αυτή την ιστορία. Το χρονικό του φόνου ολοκληρώνεται με τη σύλληψη της γυναίκας, αλλά η δραματική κοινωνική πραγματικότητα του χωριού παραμένει ανοιχτή πληγή. Η ταινία τελειώνει με την επανάληψη της σκηνής του φόνου. Η αμετάβλητη πραγματικότητα πάνω στην οποία ωρίμασε ο φόνος, παραμένει εκεί.
Η “ΙΣΚΡΑ” είναι ένα πολιτικό-πολιτιστικό στέκι, ένας ανοιχτός χώρος κοινωνικοποίησης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στην οδό αμύντα 12.