Μια… διαφήμιση προκάλεσε 500 τροχαία ατυχήματα μέσα σε μια μέρα. Μια διαφήμιση που δείχνει το στήθος μία γυναίκας και έχει τοποθετηθεί στο πλαϊνό μέρος 30 φορτηγών, κατηγορείται ότι έχει προκαλέσει 517 τροχαία. Τα τροχαία αυτά, προφανώς οφείλονται στην μειωμένη προσοχή των διερχόμενων οδηγών οι οποίοι παρατηρούσαν τη διαφήμιση.
Ευρωπαϊκή νύχτα χωρίς οδικά ατυχήματα η χθεσινή, με τις στατιστικές αλλά και την πρόσφατη επικαιρότητα να δηλώνουν το αντίθετο. Οι εθελοντές του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» χθες το βράδυ πραγματοποίησαν εκδηλώσεις σε 34 νυχτερινά κέντρα σε 23 πόλεις της Ελλάδας, ταυτόχρονα με τη μεγάλη Πανευρωπαϊκή διοργάνωση σε άλλες 28 χώρες.
«Η ενέργεια στοχεύει στην ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας, αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού και ενημερώνοντας τους οδηγούς, με έμφαση στους νέους, ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί, παρακινώντας τους να επιλέγουν πάντα τον οδηγό της παρέας» αναφέρει το Ινστιτούτο.
Νέα τραγωδία στην άσφαλτο σημειώθηκε την Παρασκευή το βράδυ στη Μαριολάτα Φωκίδας με δύο παιδιά νεκρά, ηλικίας 16 και 20 ετών, ενώ τραυματίας είναι και ένας 21χρονος. Σύμφωνα με το lamiareport.gr οι δύο φίλοι έκαναν κόντρα με μηχανάκια, στον κεντρικό δρόμο της Μαριολάτας, που συνδέει τη κοινότητα με την Λιλαία και το Πολύδροσο.
Πρόσφατο και το γεγονός της μεγάλης καραμπόλας στην Εγνατία Οδό, με την νταλίκα χωρίς φρένα, με απολογισμό τέσσερις νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Και αν κάνουμε μια μικρή έρευνα στις μηχανές αναζήτησης θα δούμε πως καθημερινά καταγράφονται μικρά, αλλά και μεγάλα, τροχαία ατυχήματα.
Οι αριθμοί καταγράφουν την πραγματικότητα
Το 2013 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια 799 θανατηφόρα ατυχήματα, 1.114 σοβαρά ατυχήματα και 10.275 ελαφρά ατυχήματα. Οι αριθμοί πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι αμείλικτοι.
Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα 799 θανατηφόρα ατυχήματα το 2013 έχουν ως κύρια αίτια:
·66 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
·44 την υπερβολική ταχύτητα
·44 την απόσπαση προσοχής
·36 την παραβίαση προτεραιότητας
·15 το αντικανονικό προσπέρασμα
·7 την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
·5 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
·582 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Πρώτη στην κατάταξη της Ευρώπης ήταν η Ελλάδα σε τροχαία ατυχήματα για το έτος 2012, με πιο θανατηφόρες περιοχές της Ε.Ε την Ανατολική Μακεδονία, την Θράκη, την Δυτική Μακεδονία, την Πελοπόννησος και την Στερεά Ελλάδα.
Πανελλαδικός Σύλλογος: SOS Τροχαία Εγκλήματα
Ο Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα» έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους που ασχολούνται με το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων. Πολλά από τα μέλη είναι συγγενείς Α βαθμού θυμάτων τροχαίων εγκλημάτων.
Ο Σύλλογος παρεμβαίνει στους αρμόδιους φορείς για τα μεγάλα προβλήματα της οδικής ασφάλειας στην χώρα και πραγματοποιεί ημερίδες και συζητήσεις για το θέμα.
Στα ιδρυτικά μέλη περιλαμβάνονται επίσης εκπρόσωποι σημαντικών κοινωνικών φορέων ανάμεσα τους οι πρόεδροι της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών Θεσσαλονίκης, του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙΣ Χαιδαρίου κα.
Ο Σύλλογος με αφορμή το μεγάλο τροχαίο στην Εγνατία Οδό σημειώνει σε ανακοίνωση του πως η ταχύτητα σκοτώνει. Παρότι σε όλες τις περιπτώσεις η έμφαση θα δοθεί στο ανθρώπινο λάθος (προφανές στην συγκεκριμένη περίπτωση λόγω της μη τήρησης των μέτρων ασφάλειας πρώτα απ όλα από την Εγνατία Οδό) το «παράδοξο» στην χώρα μας να είναι τα όρια ταχύτητας μεγαλύτερα από τα όρια της Σουηδίας (110 km/h στις εθνικές οδούς) και η οργανωμένη πολιτεία να στηρίζεται στις περι ασφαλείας διαβεβαιώσεις των κατασκευαστών δρόμων για να θεσπίσει όρια ταχύτητας μπορεί να ερμηνεύσει σε μεγάλο βαθμό των τεράστιο αριθμό των τροχαίων εγκλημάτων όσο και την ομερτά που έχει επιβληθεί γι αυτά.
Επίσης, το πολύ αυτοκίνητο σκοτώνει. Αν σήμερα μιλάμε για για μια μικρή πτωτική τάση στον αριθμό των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία αυτή οφείλεται σε μια ανάλογη πτωτική τάση του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων και των χιλιόμετρων που διανύουν. Λιγότερο αυτοκίνητο = Περισσότερη ζωή. Για χρόνια το ελληνικό κράτος προσπάθησε και προσπαθεί να αναδείξει το αυτοκίνητο σαν την καλύτερη και συχνά την μόνη λύση για τις μετακινήσεις και τις μεταφορές. Η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα συνεχή σχέδια για ανάπτυξη αυτοκινητοδρόμων, η ανυπαρξία μέσων σταθερής τροχιάς στις πόλεις (πλην της σε αργή κίνηση ανάπτυξης του μετρό στην Αθήνα), η μανιώδης προσπάθεια προώθησης του ΙΧ (ακόμα και σήμερα μεγαλύτερη αγωνία υπάρχει στους κυβερνώντες για την πτώση στην αγορά ΙΧ παρά για την σταθερά υψηλότερη θέση στην Ευρώπη που κατέχουμε στον αριθμό των θυμάτων), έχουν φέρει τα αποτελέσματα τους.
Χαρακτηριστικό του μεγάλου αριθμού τροχαίων είναι το γράφημα που αντλήσαμε από τον ιστότοπο troxaia.gr , το οποίο παρουσιάζει τον αριθμό και τα σημεία των τροχαίων ατυχημάτων που καταγράφηκαν στην χώρα το έτος 2011, μέσω της εφαρμογής google maps.
ΙΜ