in ,

Ειδική συνεδρίαση για την ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας στον δήμο Θεσσαλονίκης

*Φωτογραφία αρχείου

Με έγγραφο τους την Πέμπτη 10 Οκτώβρη, 15 δημοτικοί σύμβουλοι των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο δήμο Θεσσαλονίκης ζητούν τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την ιδιωτικοποίηση μέρους των εργασιών της Υπηρεσίας Καθαριότητας του κεντρικού δήμου. Σύμφωνα με πληροφορίες η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 21 Οκτώβρη στις 5 μ.μ..

Το αίτημα και το κείμενο που συνόδευε τις υπογραφές είναι το εξής:

«Κύριε πρόεδρε, με απόφαση της δημοτικής επιτροπής η διοίκηση του δήμου αποφάσισε την ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρίες εργασιών της υπηρεσίας καθαριότητας αντί του ποσού των 8.200.000 ευρώ. Επειδή το θέμα είναι σοβαρό και η δαπάνη μεγάλη, ζητούμε (βάσει του κώδικα των δήμων και την αριθμό 98 α.π. 8182/26.01.2024 εγκύκλιο του υπουργείου εσωτερικών για τη σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου) τη δια ζώσης συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα: «Ανάθεση εργασιών της υπηρεσίας καθαριότητας σε ιδιωτικές εταιρίες-Λειτουργία υπηρεσίας καθαριότητας», για να έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν αναλυτικά όλες οι δημοτικές παρατάξεις και όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι. Με τη δημόσια συζήτηση θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και οι κάτοικοι της πόλης. Τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με αυτό το θέμα επιθυμούν και ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης και η ΠΟΕ ΟΤΑ».

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η συνδικαλιστική παράταξη Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία:

«Την κίνηση αυτή την πρότεινε στους δημοτικούς συμβούλους το σωματείο εργαζομένων του δήμου (πρόταση της ΔΑΣ που συμφώνησε η πλειοψηφία του σωματείου). Βάσει του κανονισμού λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου, ο πρόεδρος είναι υποχρεωμένος σε 6 μέρες να ορίσει την ημερομηνία που θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο. Μπορεί να ορίσει και άλλα θέματα συζήτησης, αλλά πρώτα θα συζητηθεί το θέμα που έθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι με τις υπογραφές τους.

Η εργολαβία από τις ιδιωτικές εταιρίες θα έχει διάρκεια 4 χρόνια και έχει προϋπολογισμό 8.220.000 ευρώ. Οι όροι της εργολαβίας είναι σκανδαλώδεις, αφού θα κοστίσει πανάκριβα και οι ιδιωτικές εταιρίες θα προσφέρουν ελάχιστες υπηρεσίες. Από τον μικρό αριθμό των οχημάτων (συνολικά 12 οχήματα για μηχανική σάρωση οδών, περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων και πλύσιμο κάδων) και των εργαζομένων της εργολαβίας που προβλέπεται να εργαστούν (συνολικά 18 εργαζόμενοι) αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο πανάκριβες και αναποτελεσματικές είναι οι ιδιωτικοποιήσεις. Να σημειωθεί ότι η υπηρεσία καθαριότητας αναμένει την προμήθεια τεσσάρων ηλεκτροκίνητων σαρώθρων και άλλων οχημάτων για το πλύσιμο των οδών και φορτηγών. Ενώ 3 καινούργια καδοπλυντήρια ουσιαστικά δεν χρησιμοποιούνται.

Η διοίκηση Αγγελούδη είναι υποχρεωμένη πλέον να συζητήσει ανοιχτά την ιδιωτικοποίηση εργασιών της καθαριότητας. Το θέμα πέρασε μόνο από τη δημοτική επιτροπή. Καλούμε όλους τους δημοτικούς συμβούλους να πάρουν θέση. Είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε τι θέση θα πάρουν δημοτικοί σύμβουλοι που ήταν ή είναι εκλεγμένοι σε διοικήσεις ανώτερων συνδικαλιστικών οργάνων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Στον κλάδο τους παλεύουν να μην ιδιωτικοποιηθούν υπηρεσίες και σαν δημοτικοί σύμβουλοι θα ψηφίσουν ιδιωτικοποιήσεις;

Η πρόταση που θέτουμε ως εργαζόμενοι είναι μόνο μία: με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να ακυρωθούν όλες η διαδικασίες και να σταματήσει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση εργασιών της υπηρεσίας καθαριότητας. Τα χρήματα του διαγωνισμού να δοθούν για την ενίσχυση της υπηρεσίας καθαριότητας, για προμήθεια οχημάτων, ανταλλακτικών, εργαλείων, προσλήψεις εργαζομένων.

Και μη μας πούνε το γνωστό ότι «οι διαδικασίες για προμήθεια οχημάτων από τον δήμο είναι χρονοβόρες». Και οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση εργασιών μήνες θα πάρουν. Γνωρίζουμε καλά ότι θέματα και προβλήματα που βάζουν προτεραιότητα τα λύνουν γρήγορα. Να απαιτήσουν και να διεκδικήσουν από την κυβέρνηση να ισχύσουν για την προμήθεια οχημάτων και μηχανημάτων ανάλογες διαδικασίες που ίσχυσαν για την προμήθεια από τον δήμο των περίφημων λεωφορείων της Λειψίας. Να θυμίσουμε ότι Ιούλιο του 2020 πήρε απόφαση η δημοτική επιτροπή για προμήθεια 50 λεωφορείων που παραχωρήθηκαν στον ΟΑΣΘ και τον Σεπτέμβρη του 2020 ξεκίνησε η παραλαβή τους με τα 18 πρώτα, διαδικασία που ολοκληρώθηκε τον Απρίλη του 2021. Τότε, για οχήματα που δεν είχε καμιά αρμοδιότητα και υποχρέωση να προμηθευτεί ο δήμος, ψηφίστηκε μέχρι και νόμος για διευκόλυνση της διαδικασίας, ξεπεράστηκαν γρήγορα γραφειοκρατικά προβλήματα κ.α. Γιατί να μην εφαρμοστεί κάτι ανάλογο για οχήματα και μηχανήματα που λένε ότι έχουν ανάγκη οι υπηρεσίες του δήμου; Είναι θέμα πολιτικής απόφασης και βούλησης πως θα χρησιμοποιηθούν χρήματα του λαού της πόλης. Θα δοθούν για να ενισχυθούν οι υπηρεσίες του δήμου ή για να θησαυρίσουν ιδιωτικές εταιρίες;

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 21 Οκτώβρη στις 5 μ.μ. Καλούμε τους συναδέλφους σε συγκέντρωση την ώρα έναρξης του δημοτικού συμβουλίου».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Χωρίς σχολική μεταφορά παραμένουν μαθητές ειδικών σχολείων στη Θεσσαλονίκη

Να ξαναμιλήσουμε για την εκμετάλλευση – Απλοϊκά μαθήματα πολιτικής οικονομίας. Της Σοφίας Αδάμ