Δεν μπορεί να κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου με ταυτόχρονη παραμονή των αρχαιοτήτων λέει η εταιρεία

 

Δεν υπάρχει τεχική λύση ενσωμάτωσης των ευρημάτων στο σταθμό του Μετρό δηλώνει ο γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος με αφορμή το ζήτημα των αρχαιολογικών ευρημάτων στο σταθμό του Μετρό «Βενιζέλου».

«Βρήκαμε το μεγαλύτερο έργο που εκτελείται σήμερα στη χώρα, και το σημαντικότερο ίσως που έχει γίνει ποτέ στην πόλη, ημιθανές. Το βάλαμε στην εντατική και το κρατήσαμε στη ζωή. Με πολύ κόπο, επιμονή και υπομονή, παραδίδουμε τους περισσότερους σταθμούς στην κοινοπραξία, ενώ είμαστε κοντά στην εξεύρεση νομικής λύσης, μέσω διαιτησίας, για την εξέταση όποιων -και τονίζω τη λέξη όποιων- από τα αιτήματα της κοινοπραξίας μπορεί να κριθούν εύλογα» τόνισε και πρόσθεσε πως “Βρισκόμαστε τώρα μπροστά σε ένα εμπόδιο που αν δεν το ξεπεράσουμε, θα αποτελέσει ταφόπλακα για το έργο. Σέβομαι απόλυτα την αξία των ευρημάτων, την ιστορία της πόλης και τη σημασία της ιστορικής μνήμης. Άλλωστε οι λαοί για να έχουν μέλλον πρέπει να έχουν μνήμη. Δεν υπάρχει όμως τεχνική λύση ενσωμάτωσης των ευρημάτων στο σταθμό. Ταυτόχρονα δεν μπορεί να καταργηθεί ο σταθμός, διότι θα έχουμε ένα έργο κουτσουρεμένο, ενώ ο ανασχεδιασμός του θα το πάει χρόνια πίσω”.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας σημείωσε: ότι “Η Αττικό Μετρό Α.Ε. διερευνά από τριμήνου τη δυνατότητα κατασκευής του σταθμού χωρίς να απαιτείται η μεταφορά των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο πρώτο επίπεδό του.” επισημαίνοντας πως ” Η ενδελεχής μελέτη απέδειξε ότι, με δεδομένα τις ιδιαιτερότητες του υπερσύγχρονου συστήματος του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ των σταθμών, καθώς και τις τοπικές συνθήκες με τον περιορισμένο χώρο από τα υφιστάμενα κτίρια, δεν υπάρχει καμία ασφαλής τεχνική λύση για να κατασκευαστεί ο σταθμός χωρίς να μεταφερθούν οι αρχαιότητες”.

Σύμφωνα με τον ίδιο μια “ενδεχόμενη κατάργηση του σταθμού «Βενιζέλου», λόγω της παραμονής των αρχαιοτήτων στη θέση που αποκαλύφθηκαν, θα προκαλούσε δυσμενείς συγκοινωνιακές, κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, καθώς θα απέκλειε 67.000 πολίτες ημερησίως από τη γρήγορη, αξιόπιστη και ασφαλή μετακίνηση που προσφέρει το Μετρό.” Επίσης ο κ. Τσίτουρας ισχυρίστηκε ότι ” μία ενδεχόμενη μετακίνηση του πρώτου επιπέδου του σταθμού «Βενιζέλου», θα απαιτούσε νέα ανασκαφή μεγάλης έκτασης στο κέντρο της πόλης, με ανάλογη επικινδυνότητα εύρεσης σημαντικών αρχαιοτήτων, με συνέπεια, ξοδεύοντας χρήμα και χρόνο, να ξαναβρεθούμε ακριβώς στο ίδιο αποτέλεσμα.”

 

Τέλος το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό Α.Ε. και αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογράμμισε:«Βρίσκομαι εδώ με διπλή ιδιότητα, του τεχνικού και μέλους του δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του ενεργού πολίτη, έχοντας μάλιστα τη θέση αντιδημάρχου. Βρισκόμαστε δυστυχώς, ως πόλη, μπροστά σε ένα νέο δίλημμα, σε ένα νέο διχασμό. Θέλουμε μια νέα υποθαλάσσια; Μια νέα πλατεία Διοικητηρίου; Θέλουμε κουφάρια και σκουπιδότοπους; Δεν είναι προτιμότερο να θέλουμε μια σύγχρονη πόλη με μέσο σταθερής τροχιάς και μάλιστα το συντομότερο δυνατό; Η Θεσσαλονίκη υποφέρει από τις καθυστερήσεις που καταγράφονται στα έργα. Και τώρα που επιτέλους έχει έρθει η ωρίμανση του Μετρό και που μπορεί να ‘‘τρέξει’’ δυστυχώς ομφαλοσκοπούμε και κινδυνεύουμε να μπούμε σε νέες περιπέτειες».

ΣΥΡΙΖΑ:Οι αποφάσεις δεν είναι δυνατό να  λαμβάνονται μόνο από κάποιους «τεχνοκράτες»

Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή μέλη του τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ Θεσσαλονίκης και ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Τάσος Κουράκης επισκέφθηκαν το σταθμό της Βενιζέλου και, παρά τις αρχικές αντιρρήσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ξεναγηθήκαν στις αρχαιότητες. Στην σχετική ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι ” Ως πολίτες αυτής της πόλης δεν θα είχαμε καμία πληροφόρηση σχετικά με το ζήτημα, αν δεν έφταναν στα χέρια μας οι ανακοινώσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων. Έτσι πληροφορηθήκαμε για τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά και για την απόφαση – μετά από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου – του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΑΙΘΠΑ κ. Τζαβάρα, την απόφαση της κυβέρνησης δηλαδή, οι αρχαιότητες αυτές να αποσπαστούν από τη θέση τους και να μεταφερθούν στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά.”

” Η διατήρηση ή η μεταφορά των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου είναι κάτι που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη μελλοντική φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης, για αυτό και η σχετική απόφαση δεν είναι θεμιτό να ληφθεί ερήμην των πολιτών της. Επιπλέον, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ως ο κατεξοχήν αρμόδιος επιστημονικός φορέας, έχει εκφράσει τις σοβαρές αντιρρήσεις του στη μεταφορά των αρχαιοτήτων.” προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζοντας ότι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, ο χώρος στον οποίο προτίθενται να μεταφέρουν τις αρχαιότητες από τη Βενιζέλου, είναι” ένας χώρος τον οποίο διεκδικεί η τοπική κοινωνία και κάθε απόπειρα αξιοποίησης του – με ή χωρίς εισαγωγικά – δεν είναι δυνατό να γίνεται χωρίς τη συμμετοχή της. Οι υφιστάμενες οικοδομικές εγκαταστάσεις του Παύλου Μελά, κάποιες από τις οποίες είναι κηρυγμένα διατηρητέα μνημεία, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν  για την ανάδειξη της ιστορίας της περιοχής της δυτικής Θεσσαλονίκης. Ακόμη και για αυτό όμως απαιτούνται τεράστια χρηματικά ποσά τα οποία δεν έχουν προϋπολογιστεί.”

“Η ιστορία, το παρόν και το μέλλον αυτής της πόλης αφορούν σε όλους τους Θεσσαλονικείς και δεν είναι δυνατό να λαμβάνονται αποφάσεις μόνο από κάποιους «τεχνοκράτες»” τονίζεται τέλος στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ. .

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Kείμενο των τεσσάρων συλληφθέντων για τη ληστεία στο Βελβεντό

“Αδειάζει” ο Βρούτσης τον γ.γ. του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τον κατώτατο μισθό