Συνέντευξη του Θωμά Βελισσάρη στο alterthess.gr λίγο πριν την πρεμιέρα του νέου του έργου

Σε πείσμα των καιρών, το Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου» συνεχίζει να χαρίζει στιγμές ψυχαγωγίας στο θεατρόφιλο κοινό της πόλης. Ο «αρχιτέκτονας» της προσπάθειας αυτής, Θωμάς Βελισσάρης μιλά στο alterthess.gr για το νέο του δημιούργημα, την μουσικοθεατρική παράσταση «Once upon a crime…in America» που κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες.

Συνέντευξη στην Ευγενία Χατζηγεωργίου

Ποια είναι η υπόθεση της παράστασης «Once upon a crime...in America”;

Είναι η ιστορία πέντε χαρακτήρων που βρέθηκαν μετανάστες στην γη των ευκαιριών, την Αμερική. Μέσα σ’ αυτό το γενικό πλαίσιο, χρησιμοποιούνται μοτίβα και πρότυπα από το αμερικάνικο σινεμά, την διαφήμιση, τη μουσική και την κουλτούρα της Αμερικής εν γένει. Η κεντρική ιστορία είναι η εξιχνίαση ενός εγκλήματος από έναν ντετέκτιβ για να αποκαλυφθεί πως το συγκεκριμένο έγκλημα διαπράχθηκε από όλους τους εμφανείς και αφανείς ήρωες της παράστασης.

Μέσα από το έργο ξεπηδούν παραλλαγές γνωστών χαρακτήρων αλλά και μουσικών. Από πού εμπνευστήκατε την υπόθεση του έργου;

Η υπόθεση είναι εμπνευσμένη από το αμερικάνικο νουάρ, τα επικά γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε και από τις ταινίες του Ταραντίνο ως επί τω πλείστον. Από εκεί και πέρα υπάρχουν στοιχεία από κινούμενα σχέδια και κόμικς.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε στους θεατές μέσα από την παράσταση;

Μιλώντας για την Αμερική των 50’ s ο στόχος είναι και πάλι η Ελλάδα των 2000’ s…

Πάντα είχα την εντύπωση πως οι συγγραφείς (θεατρικών έργων, βιβλίων κλπ) γράφουν για τη ζωή που θα ήθελαν να ζήσουν. Ισχύει αυτό στην περίπτωσή σας; Βρίσκετε κάτι από τον εαυτό σας στο έργο;

Το έργο είναι πάρα πολύ ειρωνικό και βιτριολικό για να θέλω να ζήσω στον κόσμο του (τουλάχιστον συνειδητά). Είναι σίγουρα πάντως η ματιά μου ή η πρότασή μου για το τι σημαίνει ατομική ευθύνη στην εξέλιξη μιας κοινωνίας.

Η «Ακτίς Αελίου» δίνει εδώ και χρόνια δυναμικό «παρών» στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης. Πόσο εύκολο είναι αυτό για ένα τέτοιο εγχείρημα εν μέσω οικονομικής κρίσης;

Δυστυχώς –ή ευτυχώς – το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου πάντα βρισκότανε σε οικονομική κρίση, οπότε θέλω να πιστεύω πως είναι πολύ ασκημένο στο να τα βγάζει πέρα. Αυτή είναι η επιθυμίας μας, από κει και περά επί του πραγματικού το Θέατρο ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει.

Θεωρείτε πως η οικονομική κρίση κάνει τους καλλιτέχνες πιο δημιουργικούς;

Θέλω να πιστεύω πως τους κάνει πιο ουσιαστικούς μες στη δημιουργικότητα τους.

Ποια στοιχεία πιστεύετε πως καθορίζουν την επιτυχία ενός έργου;

Δυστυχώς η επιτυχία ή η αποτυχία ενός έργου είναι ένα συγκυριακό φαινόμενο, οπότε δεν μπορώ να πω πως υπάρχουν κάποια στοιχεία που εξασφαλίζουν υπό μία έννοια την επιτυχία.

Επιτυχημένο είναι κατά τη γνώμη σας ένα έργο όταν λαμβάνει θετικές κριτικές ή όταν συναντά εισπρακτική επιτυχία;

Είναι επιτυχημένο όταν καταφέρνει –στο ποσοστό του δυνατού- κατ’ αρχάς να εκφράζει τους συντελεστές του.

Η Θεσσαλονίκη αξιοποιεί τα ταλέντα της; Είναι φιλόξενη πόλη για τους καλλιτέχνες;

Πιστεύω πως ναι.

Στην Ελλάδα του σήμερα μπορεί ένα δημιουργός να ζήσει αξιοπρεπώς κάνοντας την αγάπη του για το θέατρο επάγγελμα;

Η αγάπη για το θέατρο ούτε στην Ελλάδα του χθες, ούτε στην Ελλάδα του σήμερα έζησε ποτέ κάποιον αξιοπρεπώς.

 

Το alterthess.gr «τρύπωσε» στις πρόβες της παράστασης. Πάρτε μία μικρή γεύση:

 

Διαβάστε σχετικά: Μουσικοθεατρική παράσταση: Once Upon a Crime… in America  -  Στείλτε email και κερδίστε μία θέση για την Αβάν Πρεμιέρ τη Πέμπτη 31 Οκτωβρίου