in

ΕΚΘ: Να δοθεί ορίζοντας λειτουργίας στην ΕΛΒΟ

ΕΚΘ: Να δοθεί ορίζοντας λειτουργίας στην ΕΛΒΟ

Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Α. Σαμαρά έστειλε η διοίκηση του Εργατουπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης σχετικά με την υπόθεση της ΕΛΒΟ.

Η διοίκηση του ΕΚΘ ζητά “να δοθεί ορίζοντας στην λειτουργία της ΕΛΒΟ” καθώς οπως επισημαίνει “η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αντέξει το κλείσιμο της ΕΛΒΟ”.

Η επιστολή

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Όπως γνωρίζετε η ΕΛΒΟ λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 40 χρόνια με αξιοσημείωτη οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή και σήμερα είναι η μεγαλύτερη παραγωγική βιομηχανία στη Βόρεια Ελλάδα.

Το τελευταίο διάστημα γίνεται λόγος και από επίσημα κυβερνητικά στελέχη για εξυγίανση, αναδιάρθρωση ή εκκαθάριση εν λειτουργία χωρίς ίσως να γνωρίζουν πολλοί υπουργοί τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση και τι έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στην ΕΛΒΟ.

Η ΕΛΒΟ πριν από 10 χρόνια απασχολούσε 1200 άτομα, το 2010 εργάζονταν σ’ αυτήν 600 άτομα και σήμερα απασχολεί 360 εργαζόμενους οι οποίοι αμείβονται με το ενιαίο μισθολόγιο και έχουν μεσοσταθμικά μισθούς 900ευρώ παρότι είναι όλοι παλιοί και εξειδικευμένοι εργαζόμενοι.

Επί δεκαετίες τα έσοδα της ΕΛΒΟ προέρχονταν κυρίως από την εκτέλεση συμβάσεων έργου που αφορούσαν τις ανάγκες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες ήταν ο κύριος και πολλές φορές ο μοναδικός πελάτης της Εταιρίας, και δευτερευόντως από την εκτέλεση συμβάσεων που αφορούσαν οχήματα του πολιτικού τομέα (λεωφορεία, πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ).

Η Εταιρία, με δεδομένη την αδυναμία της Ελληνικής Αγοράς τόσο στον στρατιωτικό όσο και στον πολιτικό τομέα, λόγω έλλειψης πόρων, και προκειμένου να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της, βασιζόμενη στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, εφαρμόζει πολιτική δυναμικής εξωστρέφειας με στόχο τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της εκτός Ελλάδος ώστε σύντομα να υποκαταστήσει την μέχρι πρόσφατα εξάρτησή της από αναθέσεις και παραγγελίες στρατιωτικών οχημάτων και εργασιών από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Ως αποτέλεσμα της έντονης δραστηριοποίησης για εξωστρέφεια, μέχρι το τέλος του 2013 η ΕΛΒΟ περιμένει την θετική ολοκλήρωση προχωρημένων διαπραγματεύσεων για υπογραφή συμβάσεων στρατιωτικών οχημάτων για αγορές του εξωτερικού. Με την υπογραφή των συμβάσεων αυτών η Εταιρία θα μπορεί αδιαμφισβήτητα να παρουσιάσει τα αποτελέσματα των προσπαθειών τριών ετών για διείσδυσή της σε αγορές του εξωτερικού.

Η ΕΛΒΟ δέχθηκε στις αρχές Ιουλίου επίσημη επίσκεψη αντιπροσωπείας του Υπουργείου Άμυνας του Ιράκ, στην οποία εκφράστηκε επίσημο ενδιαφέρον για διάφορους τύπους οχημάτων.  Ήδη η ΕΛΒΟ έχει υποβάλει επίσημη προσφορά για διάφορες παραλλαγές Hummer και ετοιμάζει προσφορές για τα υπόλοιπα οχήματα ενδιαφέροντος των Ιρακινών.  Υπολογίζεται ότι με το Ιράκ θα προκύψουν συμβάσεις άνω των 250 εκ. € για την ΕΛΒΟ με ορίζοντα τετραετίας.  Σημειώνεται ότι η ΕΛΒΟ είναι η μοναδική εταιρία παγκοσμίως που διαθέτει άδεια παραγωγής Hummer από την αμερικανική AM General.

Ταυτόχρονα η ΕΛΒΟ διεκδικεί από την κατασκευάστρια εταιρία KMW την συναρμολόγηση 270 τεθωρακισμένων αρμάτων LEO2 της Σαουδικής Αραβίας.  Σημειώνεται ότι η ΕΛΒΟ και το εργοστάσιο Santa Barbara Sistemas της Ισπανίας, που ανήκει στην αμερικανική General Dynamics, είναι οι μοναδικές διεθνώς εταιρίες που έχουν την άδεια και την εμπειρία συναρμολόγησης και ποιοτικού ελέγχου LEO2.

Επίσης η ΕΛΒΟ έχει ξεκινήσει επαφές με το Υπουργείο Άμυνας της Μποτσουάνας για την αναβάθμιση 50 τεθωρακισμένων οχημάτων τύπου SK105.  Τα οχήματα αυτά είναι παρόμοια με τα ΤΟΜΠ ΛΕΩΝΙΔΑΣ του Ελληνικού Στρατού, τα οποία έχουν κατασκευαστεί στην ΕΛΒΟ.

Παράλληλα, η ΕΛΒΟ προωθεί ειδικοποιημένα οχήματα 4×4 με οπλικά συστήματα για τη Σαουδική Αραβία και πολιτικά οχήματα στη Λιβύη.
Ταυτόχρονα, θεωρείται αναγκαία η συμμετοχή της ΕΛΒΟ σε Εθνικά Στρατιωτικά Προγράμματα τα οποία, παρά την οικονομική κρίση, είναι απαραίτητα για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και για τη συντήρηση εκατοντάδων χιλιάδων τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων του  στρατιωτικού τομέα της χώρας καθώς και των πολιτικών οχημάτων που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα.

Σημειώνουμε τη σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων της εταιρίας, από 32.7εκ ευρώ της χρήσης 2009, σε 19.2 εκ ευρώ για το 2012, με πρόβλεψη 16.5 εκ ευρώ για το 2013 και κάτω των 15 εκ για το 2014. Και όλα αυτά την ώρα που ο ιδιώτης επενδυτής κ. Μυτιληναίος, εγκατέλειψε την επιχείρηση μετά από 10 χρόνια διαχείρισης αφήνοντας πίσω του συντρίμμια.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης είναι η ολοκλήρωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΒΟ, η αποπληρωμή του χρέους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, περίπου 8 εκ. ευρώ προς την επιχείρηση καθώς και η αλλαγή στάσης της κυβέρνησης, η οποία με την τακτική των σεναρίων της εξυγίανσης και εκκαθάρισης, δημιουργεί αβεβαιότητα στους εργαζόμενους και υπονομεύει το έργο της ΕΛΒΟ.

Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αντέξει το κλείσιμο της ΕΛΒΟ, με την ανεργία να αγγίζει το 35% και με εκατοντάδες επιχειρήσεις δορυφόρους να ακολουθούν το αρνητικό «ντόμινο», θεωρούμε ότι η συνέχιση της λειτουργίας της πρέπει να αποτελεί μονόδρομο.

Με την παρούσα επιστολή, ζητούμε από εσάς, να παρέμβετε άμεσα προκειμένου να δοθεί ορίζοντας στη λειτουργία της ΕΛΒΟ, η οποία όντας ανταγωνιστική να συνεχίσει τη λειτουργία της.
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άθλιοι και Ιαβέρηδες του 21ου αιώνα. Του Άρη Χατζηστεφάνου

Σε εξέλιξη η συνάντηση Ασμούσεν – Στουρνάρα