Ανησυχία σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική για την αυξητική τάση της μετάδοσης του κορονοϊού

Επικίνδυνη αύξηση καταγράφουν τα κρούσματα κορονοϊού στη Θεσσαλονίκη καθώς σε εφτά μέρες από την 1η Αυγούστου η πόλη μετρά 247 κρούσματα. Χθες Σάββατο ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), ανακοίνωσε 152 νέα κρούσματα του ιού  εκ των οποίων τα 43 στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Ανησυχία επικρατεί για τη διάδοση του ιού και στη Χαλκιδική.

Μεγάλο πρόβλημα καταγράφεται και στη Χαλκιδική καθώς το Σάββατο εντοπίστηκαν 50 κρούσματα κορωνοϊού σε μεγάλο εργοστάσιο τροφίμων στη Χαλκιδική. Έκδηλη είναι η ανησυχία των κατοίκων καθώς οι εργαζόμενοι στο εν λόγω εργοστάσιο προέρχονται από πολλά μέρη της Χαλκιδικής και όχι μόνο από τις Καλύβες.

Το πρόβλημα έγινε αντιληπτό όταν δύο εργαζόμενες επέστρεψαν από γειτονική βαλκανική χώρα και στη συνέχεια όταν εμφάνισαν συμπτώματα πήγαν στο κέντρο Πολύγυρου, όπου και βρέθηκαν θετικές.

Από τα τεστ που έγιναν στους 300 εργαζόμενους θετικοί ήταν οι 50, οι οποίοι ήταν όλοι ασυμπτωματικοί. Αξίζει να σημειωθεί ότι βρίσκονται σε κατ' οίκον περιορισμό.

Ο δήμαρχος Πολυγύρου έχει καταγγείλει ότι δεν υπάρχει ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ για το τι πρέπει να κάνει ο δήμος.Είναι γνωστό εξάλλου στην περιοχή ότι ο αριθμός των κρουσμάτων ανακοινώθηκε από την εταιρεία και οι εξετάσεις έγιναν σε ιδιωτικό εργαστήριο.

Σε καραντίνα ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη

Το Σάββατο τέθηκε σε καραντίνα ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη, καθώς ένας μετανάστης που διέμενε εκεί βρέθηκε θετικός στον κοροναϊό.

Το ξενοδοχείο θα παραμείνει σε καραντίνα για 14 ημέρες και αυτό αφορά τόσο τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου και όσους μένουν σε αυτό.

Αναστολή λειτουργίας σε κλαμπ της Χαλκιδικής

Νέο λουκέτο έβαλαν χθες οι αστυνομικές αρχές αυτή τη φορά σε καφέ μπαρ στην περιοχή της Καλλιθέας, στη Χαλκιδική για μη τήρηση των μέτρων για τον κορονοϊό.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου διαπιστώθηκε ότι στο κατάστημα υπήρχαν υπεράριθμοι πελάτες. Το καφέ μπαρ τέθηκε σε αναστολή λειτουργίας για 15 μέρες και επιβλήθηκε πρόστιμο 30.000 ευρώ.

Συνεχίζεται το πρόβλημα συνωστισμού στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Πρόβλημα αποτελεί η τεράστια αδιαφορία των αυτοδιοικητικών αρχών για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ και τη συμβολή των μετακίνησεων με λεωφορεία στην εξάπλωση του ιού.

Μόλις την Παρασκευή κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Σωτήριη Τσιόδρα, του Νίκου Χαρδαλιά, του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα και του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα καταγράφηκε προβληματισμός για τις συνθήκες συνωστισμού στον ΟΑΣΘ.

Και ενώ πολίτες, συλλογικότητες και κόμματα της αντιπολίτευσης στον Δήμο αναφέρουν ότι ο ΟΑΣΘ εξελίσσεται σε υγειονομική βόμβα καθώς είναι αδύνατο να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις εντός των λεωφορείων μόλις πριν τέσσερις μέρες ο Στέλιος Πέτσας αναγνώρισε τα ΜΜΜ ως μέσα μετάδοσης του ιού. Παρά το γεγονός ότι ανακλήθηκαν άδειες εργαζομένων το μεγάλο πρόβλημα είναι ανυπαρξία λεωφορείων. Μόλις 170 κυκλοφορούν στους δρόμους τις καθημερινές με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον συνωστισμό και την καθυστέρηση των δρομολογίων.

Να σημειωθεί ότι το δεκαήμερο 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2020 έγινε έρευνα από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) με στόχο μια ενδεικτική καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών με τη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τόσο ηλεκτρονικά όσο και με συνέντευξη σε καίρια σημεία και σε σταθμούς μετεπιβίβασης της Θεσσαλονίκης. Συνολικά έλαβαν μέρος σε αυτή περίπου 350 μετακινούμενοι, ένα μικρό, ωστόσο, ενδεικτικό δείγμα για τη συμπεριφορά πριν – και μετά τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του κορωνοϊού.

Το 79,24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε πριν από την πανδημία ως κύριο μέσο μεταφοράς τη δημόσια συγκοινωνία έναντι 58,19% που ανέφερε ότι τη χρησιμοποιεί καθημερινά μετά την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώθηκε σχεδόν κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες (από 52,63% πριν από την πανδημία σε 31,58% μετά την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας). Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία».

Επιπλέον, οι μετακινούμενοι έθεσαν για μια ακόμη φορά ζητήματα όπως η αναγκαία τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας, απολύμανσης και αερισμού των οχημάτων. Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων στη δημόσια συγκοινωνία, περίπου το 60% δεν είναι ικανοποιημένο. Τέλος, θεωρούν ότι η μείωση του στόλου των οχημάτων είναι βασικός λόγος για τη μη τήρησης των αποστάσεων εντός των λεωφορείων, ενώ σχεδόν ομόφωνα θεωρούν ότι η δημόσια συγκοινωνία αποτελεί «υγειονομική βόμβα» για τη νόσο του SARS-CoV-2.