in ,

54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Συνεχίζεται ο μαραθώνιος των εικόνων

54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Συνεχίζεται ο μαραθώνιος των εικόνων

Του Στράτου Κερσανίδη

Τρίτη μέρα φεστιβάλ και οι ρυθμοί έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν. Ήδη οι ταινίες που ξεχωρίζουν αρχίζουν να συζήτιουνται, οι φανατικοί σινεφίλ ανταλλάσουν απόψεις και ανταγωνίζονται στο ποιος θα δει περισσότερες ταινίες, ενώ οι αίθουσες εξακολουθούν να γεμίζουν. Κ εμείς συνεχίζουμε την αναφορά μας σε ταινίες που έχουμε.

«Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», της Ελίνας Ψύκου: Ο Αντώνης Παρασκευάς είναι ένας παρουσιαστής της τηλεόρασης ο οποίος έχει μια 20ετή επιτυχημένη καριέρα πίσω του. Φαίνεται όμως πως τελευταία τα νούμερα πέφτουν και έτσι αποφασίζει να εξαφανιστεί και να σκηνοθετήσει την απαγωγή του. Παρόλα αυτά, και ενώ στην αρχή η απαγωγή του απασχολεί τα ΜΜΕ, σιγά- σιγά αρχίζει να ξεχνιέται το όνομά του. Έτσι φεύγει από το μέρος που κρύβεται και προσπαθεί να κάνει ακόμη πιο δραματική την εξαφάνισή του.

Μια από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει αυτές μέρες στο Φεστιβάλ αλλά και μια από πιο καλές ελληνικές ταινίες των τελευταίων 5 χρόνων. Η Ελίνα Ψύκου με μια αψεγάδιαστη σκηνοθεσία δημιουργεί μια ταινία για τη ματαιότητα της επιτυχίας και δη της τηλεοπτικής. Για τις νευρώσεις των επιτυχημένων τηλεαστέρων που παλεύουν με τα νούμερα τηλεθέασης, χάνοντας τελικά κάθε ίχνος ανθρωπιάς και καταλήγοντας να ζουν μέσα στη μοναξιά της ματαιοδοξίας τους. Έτσι και ο Αντώνης Παρασκευάς καταλήγει να είναι ένας τραγικός ήρωας μιας τραγικής πλάνης μέσα στην οποία ζει καθημερινά.

Το σενάριο της ταινίας είναι καλοδουλεμένο, φτάνει στην κορύφωσή του δράματος με αποτέλεσμα την τελική συντριβή του ήρωά του. Μια ακόμη συγκλονιστική ερμηνεία δίνει ο Χρήστος Στέργιογλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια ταινία η οποία στηρίζεται αποκλειστικά σε αυτόν. (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ)

«Goldfish», του Θάνου Τσαβλή: Ένας μοναχικός άνδρας καταζητείται επειδή επιτέθηκε σε αστυνομικούς. Ζούμε σε μια εποχή κρίσης που έχει επιστρέψει η θανατική ποινή και έχει καθιερωθεί το κυνήγι επικηρυγμένων. Υπάρχουν και διάφοροι ακόμη χαρακτήρες οι οποίοι εμπλέκονται σε αυτό το αδιανόητο φιλμ-που είναι βγαλμένο από βιντεοπαιχνίδι, με έναν ήρωα ο οποίος πλακώνει τους πάντες στο ξύλο, θυμίζοντας  Σιλβέστερ Σταλόνε και Τζακ Νόρις σε μία συσκευασία. (ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ)

«Όταν βραδιάζει στο Βουκουρέστι» ή «Μεταβολισμός» (Cand se lasa seara peste Bucuresti, sau Metabolism)του Κορνέλιου Πορουμπόιου: Ο Πολ είναι σκηνοθέτης και γυρίζει μια ταινία στην οποία ένα δεύτερο ρόλο έχει η Αλίνα η οποία είναι ερωμένη του. Μαζί κάνουν πρόβα μια σκηνή στην οποία η Αλίνα πρόκειται να εμφανιστεί γυμνή. Η μέρα που τα γυρίσματα τελειώνουν και η κοπέλα πρέπει να φύγει φθάνει.

Ο Κορνέλιου Πορουμπόιου έχει βραβευτεί με τις δύο προηγούμενες ταινίες του. Για το «Ήταν ή δεν ήταν» το 2006 κέρδισε τη Χρυσή Κάμερα και με την «Αστυνομία, Ταυτότητα» το 2009 το βραβείο της Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI στο ίδιο φεστιβάλ. Με την τρίτη του μεγάλου μήκους ταινίας βαδίζει στον ίδιο δρόμο της λιτής, σχεδόν μινιμαλιστικής σκηνοθεσίας. Εδώ οι ήρωές του παρουσιάζονται σε μερικά διαφορετικά ενταντανέ, συζητώντας για διάφορα θέματα. Η κάμερα δεν έχει και πολύ δουλειά να κάνει, αφού στέκεται σταθερή, δίνοντας προτεραιότητα στο διάλογο, ο οποίος είναι εξαιρετικά έξυπνος έως ευφυής. Η σχέση του Ππο με την Αλίνα είναι μια σχέση ανθρώπινη ή μια σχέση επαγγελματική. Είναι μια σχέση επαγγελματική που περιλαμβάνει και το σεξ ή μήπως μια σχέση ειλικρινούς αγάπης που συμπληρώνεται από το σεξ; Τελικά μήπως δεν είναι τίποτε απλά μία διαδικασία περίπου αναπόφευκτη αλλά χωρίς καμία ουσιαστική σημασία για κανέναν από του δυο; Εν τέλει ο ρουμάνος σκηνοθέτης σκηνοθετεί μια ταινία με καθαρά σινεφιλικούς όρους που θα κουράσει τον απλό θεατή. Από την άλλη οι λάτρεις του «διαφορετικού» σινεμά θα τη λατρέψουν για την ελλειπτικότητα της, για τη ψυχρότητα των χαρακτήρων της και για την αποστασιοποίησή τους από την πραγματική ζωή. Ίσως τελικά το σινεμά να βρίσκεται έτη φωτός μακριά από την πραγματικότητα. (ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δίνη. Της Ελευθερίας Φιτσιώρη

Συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη ενάντια στις εξορύξεις χρυσού