39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020

Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι, αν εντοπιστούν, και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους. Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετά 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει).

Ξεκινήσαμε εδώ και χρόνια μια καμπάνια για να καταργηθεί το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που παραβιάζει την ισονομία, αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα ευνοικό τρόπο τους οδηγούς που εγκαταλείπουν τα θύματα τους (συγκριτικά με όποιον κάνει το ίδιο αλλά όχι οδηγώντας)  που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δίκτυο της κυκλοφορίας. (ΕΔΩ).

Αποδείχτηκε πως τελικά είμαστε πολύ αφελείς θεωρώντας ότι ένας τέτοιος στόχος είναι  εφικτός αρκεί να υπάρχει ενημέρωση και μια σχετική πίεση. Ενημερώθηκαν οι πάντες και πιέσαμε όσο μπορούσαμε αλλά το βουνό δεν μετακινείται!

Πολιτική και Δικαστική Εξουσία «φυλάττουν Θερμοπύλες…».

Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα απευθυνθούμε στην Τροχαία ζητώντας να συμπεριλαμβάνονται τα περιστατικά εγκατάλειψης σε ειδική ενότητα στα στατιστικά που ανακοινώνει.

Στο μεταξύ θα εξακολουθήσουμε να δημοσιοποιούμε τα περιστατικά που πέφτουν στην αντίληψη μας, χάρις κυρίως στον επαρχιακό τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εξακολουθούν να θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός της εγκατάλειψης τραυματία. Καλούμε κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει στη συγκρότηση ενός ανεξάρτητου παρατηρητηρίου για το Τροχαίο & Εγκατάλειψη,

Στέλνοντας πληροφορίες στο  soste.gr@gmail.com

2 Ιουνίου 2020

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020.

Παρά τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην κυκλοφορία για 2 περίπου μήνες και παρά το γεγονός πως το ίδιο διάστημα δεν λειτούργησαν καταστήματα που σερβίρουν αλκοόλ, ο συνολικός αριθμός κρουσμάτων τροχαίων με εγκατάλειψη είναι ιδιαίτερα υψηλός το πρώτο πεντάμηνο του 2020.

Το σύνολο των συμβάντων είναι τουλάχιστον τριανταεννέα (39) (τόσα μπορέσαμε να εντοπίσουμε).

Το σύνολο των θυμάτων σαρανταδύο (42) ενώ το σύνολο των νεκρών δώδεκα (12).

Οι 39 δράστες στην συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν Οδηγοί ΙΧ= 37 ενώ οι υπόλοιποι ήταν Οδηγοί μοτοσικλέτας= 2

Τα 42 θύματα στο μεγαλύτερο ποσοστό ήταν: Πεζοί=20, Οδηγοί & επιβάτες μοτοσικλέτας=15  ενώ σε μικρότερο ποσοστό ακολουθούν οι Οδηγοί & επιβάτες ΙΧ=5 και οι Ποδηλάτες=2.

Στους 12 νεκρούς περιλαμβάνονται: Πεζοί =8, οδηγοί & επιβάτες μοτοσικλέτας=3, οδηγοί ΙΧ=1

Να σημειωθεί ότι στα περιστατικά περιλαμβάνονται ένα πολύνεκρο (παράσυρση μηχανής από οδηγό ΙΧ – 2 νεκροί) και δύο με διπλές παρασύρσεις πεζών με θάνατο του ενός και τραυματισμό του άλλου.

Να σημειώσουμε ότι κάποιοι από του τραυματισμούς είναι βαρύτατοι, όπως κρανιογκεφαλικές κακώσεις, κατάγματα Αυχενικής Μοίρας Σπονδυλικής Στήλης, ακρωτηριασμοί κα καθώς επίσης πως αρκετοί από τους τραυματίες νοσηλεύθηκαν  διασωληνωμένοι στην εντατική (με άγνωστη σε μας έκβαση). Εντυπωσιακή επίσης είναι η ύπαρξη παιδιών και εγκύων ανάμεσα στα θύματα.

Τουλάχιστον τα 28 από τα 39 περιστατικά (72%) συνέβησαν σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό. Γεγονός που μαρτυρά τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στο αστικό δίκτυο και επιτάσσει τη θέσπιση του ορίου ταχύτητος των 30 km και την αυστηρή επιτήρηση του.

Από τους 39 δράστες μόνον ΔΥΟ (2) παραδόθηκαν  μόνοι του λίγες ώρες μετά το συμβάν. Όλοι οι υπόλοιποι που εμφανίστηκαν περίμεναν να παρέλθει το αυτόφωρο γεγονός που συμπίπτει χρονικά με την αδυναμία ανίχνευσης αλκοόλ στο αίμα μια και αυτό έχει μεταβολιστεί.

Δίωξη: Για το αδίκημα της εγκατάλειψης τραυματία σε όλες τις περιπτώσεις ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος σύμφωνα με το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ.

Σε βαθμό πλημμελήματος ασκήθηκαν επίσης διώξεις για ανθρωποκτονία από αμέλεια  για τους 10 από τους 12 θανάτους. Σε βαθμό πλημμελήματος για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια είναι όλες οι διώξεις που ασκήθηκαν για τραυματισμούς.

Με βάση αυτές τις κατηγορίες όλοι οι δράστες αφέθησαν ελεύθεροι και δεν τους αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης.

Σε δύο δράστες ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος (όχι για την εγκατάλειψη): στον δολοφόνο με την Corvette, που σκότωσε τον Νάσο Καρανίκα στη Γλυφάδα, ο οποίος όμως αφέθηκε αμέσως ελεύθερος, ενώ στη συνοδό του που μαζί εγκατέλειψαν το θύμα δεν ασκήθηκε καν δίωξη  για εγκατάλειψη τραυματία και στον δολοφόνο του 15χρονου στα Εξαμίλια, ο οποίος συνελήφθη σχεδόν αμέσως και σύμφωνα με τα ΜΜΕ οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ, γεγονός που επιτρέπει την παραπομπή του με βάση το άρθρο 290Α του νέου Ποινικού Κώδικα, αυτός είναι και ο μοναδικός που προφυλακίστηκε.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα καλεί κάθε πολίτη και συλλογικότητα που αρνείται τις «αξίες» του αγριανθρωπισμού να υποστηρίξει την προσπάθεια για την κατάργηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ.

Να διώκονται όσοι εγκαταλείπουν τα θύματα τους για κακούργημα όπως ορίζει ο Ποινικός Κώδικας (άρθρο 306).

Να ισχύσει και για τους δράστες που αποφεύγουν να παρουσιαστούν το άρθρο του Κ.Ο.Κ. που ορίζει πως όποιος αρνείται να υποβληθεί σε αλκοτέστ θεωρείται ότι έχει συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 1.1gr/L.

Να αφαιρείται άμεσα η άδεια οδήγησης σ όσους εγκαταλείπουν τα θύματα τους.

Μερικά πράγματα θα μπορούσαν να λυθούν απλά. Αλλά βέβαια χρειάζεται κάποιος να θέλει να τα λύσει…

ΥΓ. Αυτοί που πιστεύουν  πως η πρόβλεψη στον νέο Ποινικό Κώδικα πως καταδίκες για πλημμελήματα πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται, ας διαβάσουν την απόφαση του Εφετείου Βόλου για υπόθεση τραυματισμού και εγκατάλειψης οδηγού μηχανής (ντελίβερι) από οδηγό ΙΧ υπο την επήρεια αλκοόλ που μείωσε την αρχική ποινή 32 μηνών (με αναστολή) σε 10 μήνες!!! Για να μη πέφτουμε συνέχεια απ τα σύννεφα. ΕΔΩ

Πηγή: sostegr.wordpress.com