in

Χρ. Σπίρτζης: Το 2020 η ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης

Χρ. Σπίρτζης: Το 2020 η ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 θα ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό ανακοίνωσε την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης σε ευρεία σύσκεψη παρουσία των αυτοδιοικητικών και παραγωγικών φορέων της πόλης καθώς και των εργαζομένων στο έργο.

Η επανέναρξη των εργασιών θα γίνει στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και η συνέχισή τους με εντατικό ρυθμό μέχρι και την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης τον Μάρτιο 2017 που αφορά κυρίως έργα πολιτικού μηχανικού και στη συνέχεια το σύνολο των υπόλοιπων εργασιών μέχρι την παράδοση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως θα ξεκινήσουν με την υπογραφή σχετικής Συμπληρωματικής Σύμβασης ύψους 25 εκ.  ευρώ, μέσα στον Ιανουάριο 2016.

Επιπλέον έθεσε ως προθεσμία τον Απρίλιο ώστε να επιλυθούν όσες διαφορές εκκρεμούν ακόμη ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου και να συμφωνηθούν όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση του έργου, μεταξύ των οποίων και το οριστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών για τη δεύτερη φάση και την τελική ολοκλήρωση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Μόλις ολοκληρωθούν οι παραπάνω ενέργεις το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της εργολαβίας καθίσταται άνευ αντικειμένου και, κατά συνέπεια, θα ανακληθεί με την πάροδο της προθεσμίας αυτής.

“Έχει γίνει μία συμφωνία όχι απλά για την επανέναρξη αλλά για την ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης και αυτό γιατί τα χρονοδιαγράμματα και οι δεσμευτικές ημερομηνίες που έχουμε για τη χρηματοδότηση της χώρας από το ΕΣΠΑ δεν μας δίνει την πολυτέλεια να αργήσουμε έστω και μια ημέρα σε σχέση με τις ημερομηνίες που έχουν τεθεί”, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης από το βήμα του αμφιθεάτρου του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

“Οι ημερομηνίες αυτές είναι απόλυτα δεσμευτικές για όλους και για τη χώρα, γιατί αλλιώς θα κληθούμε να επιστρέψουμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πίσω. Δεν έχουμε περιθώρια για αλλού είδους καθυστερήσεις”, πρόσθεσε.

Όσον αφορά τους εργαζόμενους που απολύθηκαν  από την κοινοπραξία δεσμεύτικε πως πολύ σύντομα θα επανέλθουν στις δουλειές τους ενώ είπε πως υπάρχει πρόβλεψη οι μισθοί τους “να μην είναι με το διαλυμένο εργασιακό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα στη χώρα, αλλά δεν θα είναι και ακραίοι μισθοί που έχουν εντοπιστεί”.

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε πως κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης δεν κατέστη δυνατό να υπάρξει συμφωνία σε ένα πόσο, σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν βγει, το νόμο και τη σύμβαση αλλά πως η συμφωνία Δημοσίου και κοινοπραξίας είναι να γίνουν αμοιβαία σεβαστές οι αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων που θα ολοκληρωθούν στο πρώτο τετράμηνο του 2016.

Μάλιστα ανακοίνωσε πως τη μεγάλη διαιτησία που απομένει ύψους περίπου 340 εκατομμυρίων ευρώ θα την αναλάβει ως επιτηρητής η πρόεδρος του Αρείου Πάγου και υπηρεσιακή πρωθυπουργός κ. Θάνου και από τη πλευρά του Δημοσίου διαιτητής θα είναι ο προηγούμενος πρόεδρος του ελεγκτικού Συνεδρίου Ι. Καραβοκύρης.

“Για να μην υπάρχει καμία σκιά για τα αποτελέσματα των διαιτητικών δικαστηρίων”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Οι διεκδικήσεις της κοινοπραξίας που κατατέθηκαν στα διαιτητικά δικαστήρια σύμφωνα με το Υπουργείο ανήλθαν σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ και από αυτά έχουν δικαστεί και έχουν εκδοθεί αποφάσεις για περίπου λίγο πάνω από 600 εκ. ευρώ και έχουν επιδικαστεί στην Κοινοπραξία περίπου 80 εκ. ευρώ. Υπολείπεται η εκδίκαση περίπου για 500 εκ. ευρώ.

Από τη πλευρά τους οι παραγωγικοί φορείς της πόλης επανέλαβαν το αίτημα τους να κατασκευαστεί ο σταθμός της Βενιζέλου με τον Υπουργό να απαντά πως ποτέ δεν τέθηκε θέμα ακύρωσης της κατασκευής ενώ ζήτησαν να ληφθούν μέτρα για τους “μετρόπληκτους” επιχειρηματίες. 

Ικανοποιημένος δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ενώ απευθυνόμενος σε όσους του επιτίθονται για τη στάση του Δήμου όσον αφορά την παραμονή και ανάδειξη των αρχαίων στη Βενιζέλου με μία “αρχαιολογική πλάζα” υπογράμμισε πως “δεν έχετε καταλάβει την πρόταση”. “Οι δαπάνες για την ανάδειξη του πολιστικού πλούτου της πόλης γίνονται μία φορά και τα έσοδα από την πλήρη ανάπτυξη της προβολής των αρχαιοτήτων είναι πολλαπλάσια και σοτν αιώνα τον άπαντα”, πρόσθεσε.

Για “υποσχέσεις” έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λ. Κυρίζογλου και στο ίδιο μήκος κύματος και ο βουλευτής της ΝΔ και επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης Στ. Καλαφάτης, με τον κ. Σπίρτζη να απαντά επισημαίνοντας τις ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων και να υπογραμμίζει χαρακτηριστικά “εγώ Σουφλιάς δεν θα γίνω”.

Στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Κ-Μ έδωσαν το “παρών” μεταξύ άλλων η υπουργός Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, ο Περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας, η Αντιπεριφερειάρχης Β. Πατουλίδου, οι βουλευτές Σ. Φάμελλος, Τρ. Μηταφίδης, Στ. Καλαφάτης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Βαλεργάκης, ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης κ.α.

Βενιζέλου: Και μετρό και αρχαία

Όσον αφορά το σταθμό Βενιζέλου, όπως είπε ο Χρ. Σπίρτζης, η κατασκευή του μετατίθεται χρονικά, μέχρι την οριστική διευθέτηση της ανάδειξης και προστασίας των αρχαιοτήτων. μετά από διάλογο και συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού. Μέχρι τότε, η κατασκευή του έργου θα προχωρήσει με όλες τις πρόνοιες για την ομαλή λειτουργία του συνόλου της βασικής γραμμής. Σε κάθε περίπτωση όμως ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως ο σταθμός θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 ενώ διευκρίνισε πως οι εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων αφορούν ξεχωριστό έργο.

Μάλιστα νωρίτερα επισκέφθηκε το σταθμό της Βενιζέλου για να δει τα πολυσυζητημένα αρχαιολογικά ευρήματα και σε δηλώσεις του ανακοίνωσε πως παραμένουν τα αρχαία, ξεκινούν οι εργασίες στα υπόλοιπα εργοτάξια το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και σε δεύτερο χρόνο θα ολοκληρωθεί και ο σταθμός στη Βενιζέλου.

“Είναι πολύ σημαντικά τα ευρήματα, αυτό μας λένε και οι αρχαιολόγοι και η αττικό μετρό”, σημείωσε χαρακτηριστικά. «Είναι προφανές ο σεβασμός που πρέπει να δείξουμε στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στα ευρήματα είναι πάνω από κάθε άλλη προτεραιότητα που μπορεί να υπάρχει», πρόσθεσε.

«Πιστεύω ότι και οι αρχαιολόγοι και οι μηχανικοί θα βρουν τις βέλτιστες λύσεις ώστε να διασφαλιστεί όλο αυτό που βλέπετε γύρω σας που είναι ένας θησαυρός και για τη Θεσσαλονίκη και για τη χώρα και ταυτόχρονα να βρεθούν οι κατάλληλες τεχνικές λύσεις για να κατασκευαστεί ο σταθμός χωρίς να βλάψουμε τα ευρήματα», σημείωσε αναφέροντας παράλληλα: «Πιστεύω ότι είναι τεχνικά δυνατό και θα βοηθήσει πάρα πολύ για την εικόνα της Θεσσαλονίκης και της χώρας μας».

Χρ. Σπίρτζης για ΟΑΣΘ: Το πάρτυ έχει τελειώσει

«Το πάρτυ έχει τελειώσει» για τον ΟΑΣΘ διεμήνυσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

«Μπαίνουν θέματα για την τήρηση από την πλευρά του ΟΑΣΘ της σύμβασης που υπάρχει.  Δεν είναι θέματα που τα διαπιστώσαμε τώρα εμείς, είναι θέματα που διαχρονικά δεν τηρεί ο ΟΑΣΘ. Επομένως αν δεν λυθούν αυτά τα θέματα θα υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με την επιδότηση του ΟΑΣΘ», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όπως εξήγησε, «Ένα από τα θέματα που υπάρχουν διαχρονικά είναι ότι ο ΟΑΣΘ δεν δίνει στοιχεία που του ζητούνται όπως και να εγκαταστήσει ηλεκτρονικό σύστημα στο ΣΑΣΘ για να υπάρχει μια επίβλεψη στο συγκοινωνιακό έργο, στα εισιτήρια σε όλα αυτά που οφείλουν ο ΣΑΣΘ και οι δημόσιες υπηρεσίες να ελέγχουν τον ΟΑΣΘ».

«Όφειλαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικό σύστημα και να υπάρχει μια διαφάνεια στην λειτουργία του ΟΑΣΘ από τη στιγμή που χρηματοδοτείται από το ελληνικό δημόσιο», πρόσθεσε, τονίζοντας με έμφαση «Το πάρτυ έχει τελειώσει».

Κατερίνα Μπακιρτζή

Δείτε περισσότερα για την επίσκεψη του Χρ. Σπίρτζη στη Θεσσαλονίκη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η Νορβηγία θα επαναπροωθεί όλους τους πρόσφυγες που φθάνουν μέσω Σουηδίας

Ο Ιησούς στη Βιέννη. Του Παντελή Μπουκάλα