in

Χειρόφρενο στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ -Σε επίσχεση προχωρούν οι εργαζόμενοι

Χειρόφρενο στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ -Σε επίσχεση προχωρούν οι εργαζόμενοι

Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν από σήμερα, Τετάρτη 23/9, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ διεκδικώντας τα δεδουλευμένα που τους χρωστά ο Οργανισμός καλώντας την νέα κυβέρνηση να λύσει τα προβλήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο νόμο. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι δεν θα περιμένουν να ορκιστεί η κυβέρνηση καθώς όπως ισχυρίζονται παραμένουν απλήρωτοι εδώ και ενάμιση μήνα, «το κράτος έχει συνέχεια» και το δημόσιο χρωστά στον Οργανισμό 25 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδη η απάντηση από το λογιστήριο του κράτους είναι αρνητική και έτσι τα χρήματα δεν μπήκαν στα ταμεία προκειμένου να πληρωθούν οι μισθοί.

Να σημειωθεί ότι ο τελευταία σύμβαση που είχε υπογράψει με το κράτος έληγε το 2009  και η διάρκεια της παρατάθηκε μέχρι δύο έτη μετά την ολοκλήρωση των έργων του υπό εκτέλεση ΜΕΤΡΟ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι αόριστη καθώς στην σύμβαση του μετρό προβλέπονται επεκτάσεις που θα παρατείνουν την ολοκλήρωσή του.  Η σύμβαση εκείνη ουσιαστικά αύξανε  το κόστος μεταφοράς για τους πολίτες και τον επόμενο χρόνο καθώς η μείωση της δημόσιας επιχορήγησης κατά 38 εκατ. ευρώ το 2015 προέβλεπε με έμμεσο τρόπο την επιβάρυνση να την υποστούν οι πολίτες μέσω του δικαιώματος που έδινε στον οργανισμό για περαιτέρω αύξηση των εισιτηρίων καθώς ταυτόχρονα προέβλε αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ.

Να σημειωθεί ότι  τα εισιτήρια μέσα σε τέσσερα χρόνια ο ΟΑΣΘ από το 2009 μέχρι και το 2014 έχουν αυξηθεί κατά 100% από 0.50 σε 1 ευρώ σε μια πόλη που τα επίσημα στοιχεία της ανεργίας ανέρχονται στο 32%.

Ο Οργανισμός χωρίς να αναλαμβάνει την ευθύνη για το εργασιακό κόστος, το οποίο σύμφωνα με δήλωση του Χρ. Τσερμενίδη, προέδρου του σωματείου των εργαζομένων, ανέρχεται σε 2εκ 800 το μήνα, θέτει ουσιαστικά ως ασπίδα τους εργαζομένου για να επιταχύνει εκταμίευση χρημάτων.

Να θυμίσουμε ότι ο ΟΑΣΘ αποτελεί μια ιδιωτική επιχείρηση η οποία έχει επιχορηγηθεί τα τελευταία χρόνια με εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος στα έσοδα (η έκδοση των εισιτηρίων γίνεται από τον ίδιο τον ΟΑΣΘ) και τα έξοδα (υπέρμετρη αύξηση δαπανών) προσφέροντας χείριστες υπηρεσίες στον πολίτη (πολίτες στοιβάζονται καθημερινά λόγω πληρότητας των λεωφορείων, έχουν διακοπεί τα νυχτερινά δρομολόγια ενώ η συχνότητά των δρομολογίων έχει μειωθεί  παρά το γεγονός ότι τα λεωφορεία παραμένουν να είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης στην Θεσσαλονίκη). 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ανοιχτή συζήτηση για το προσφυγικό από την Αυτόνομη Παρέμβαση Νεαπολιτών ΑΠΑΝ

Ορκίστηκε η νέα κυβέρνηση υπό τον Αλέξη Τσίπρα