1) Στην νέα παραλία της Θεσσαλονίκης υπάρχουν αρκετά ανοίκιαστα (και ένα νοικιασμένο) αναψυκτήρια, τα οποία ανήκουν/ διαχειρίζεται η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Σύμφωνα με όσα διαβάζω στο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, κ. Κουράκης, πιέζουν την ΚΕΔ να προχωρήσει τις νόμιμες διαδικασίες για ενοικίαση των καταστημάτων, ώστε να σταματήσει ο «βανδαλισμός τους» και να γίνει η περιοχή «πιο λειτουργική ώστε να αποδίδει πολύτιμους πόρους που θα την καταστήσουν βιώσιμη», όπως λέει ο κ. Κουράκης. Η ΚΕΔ απαντά πως δεν θέλει, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος «εμπορευματοποίησης» της παραλίας.
2) Διαβάζω ένα δελτίο τύπου της γνωστής εταιρίας τηλεφωνίας hellas online, το οποίο έχει τίτλο « Η hellas online αναπτύσει δίκτιο wifi hotspot, ξεκινώντας από τον Δήμο Θεσσαλονίκης». Μέσα στο δτ γράφει «Η hellas online στα πλαίσια της στρατηγικής της για ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο (Wi-Fi hotspots) υπέγραψε συμφωνητικό συνεργασίας 5ετούς διάρκειας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης».
Μέσα στην ανακοίνωση της hol υπάρχει και δήλωση του αρμόδιου αντιδημάρχου Οικονομικών, Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Θεσσαλονίκης κ. Χασδάι Καπόν, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει πως «Η λειτουργία του δικτύου wifi σε κοινόχρηστους χώρους από την hellas online και η χρήση των σχετικών υπηρεσιών από πολίτες, επιχειρήσεις, επισκέπτες, αλλά και ενδεχομένως από τις υπηρεσίες του Δήμου καθίσταται βέβαιο ότι θα αποδώσει πολλαπλώς προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας…».
3) Εδώ και αρκετές εβδομάδες στα εν λόγω… άδεια αναψυκτήρια της νέας παραλίας έχουν κρεμαστεί μεγάλες διαφημίσεις της hellas online (φωτο). Τα ερωτήματα αρκετά. Έχει σχέση η συμφωνία Δήμου/hol και η διαφήμιση; Αν ναι, πως γίνεται η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, ενώ δεν δέχεται να νοικιάσει τους χώρους γιατί δεν θέλει εμπορευματοποίηση, την ίδια ώρα να γεμίζει την παραλία με διαφημίσεις της hol; Υπάρχει συμφωνία παραχώρησης από την ΚΕΔ ή τον Δήμο προς την hol;
4) Πέρα από τα νομικίστικα/ πολιτικά ερωτήματα, υπάρχει από πίσω το πραγματικό πολιτικό πρόβλημα της διοίκησης Μπουτάρη. Αυτή ήταν, είναι και θα είναι η αντίληψη Μπουτάρη. Όταν ο μεγάλος επιχειρηματίας θέλει κάτι, το υλοποιώ και υπακούω στους «νόμους της αγοράς» που με συντηρεί, δεκαετίες τώρα. Αν η διοίκηση Μπουτάρη ήταν πραγματικά προοδευτική, δε σας λέω αριστερή, μην τρομάζετε, θα είχε μετατρέψει τα άδεια αναψυκτήρια σε κοινωνικούς χώρους του δήμου, σε χώρους πολιτισμού και έκφρασης. Θα είχε παραχωρήσει τα άδεια αναψυκτήρια στις γειτονιές του Φαλήρου, της Μπότσαρη και της Μαρτίου.
Αλλά βέβαια, ξέχασα, ο «εναλλακτικός» κ. Μπουτάρης έχει για πολιτικά του στηρίγματα τους Βενιζέλο/ Σαμαρά, και αυτό τα λέει όλα.
Στις 18 Μαΐου, ψηφίζουμε «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» για να έρθει για πρώτη φορά η διοίκηση της πόλης στα χέρια των πολιτών, και όχι των επιχειρηματιών και των ημέτερων. Στις 18 Μαΐου αλλάζουμε την πόλη και αλλάζουμε ζωή.
ΥΓ. Γνωρίζω ότι το παράδειγμα δεν είναι το κύριο συστατικό που αποδεικνύει το πόσο δεξιά είναι η διοίκηση Μπουτάρη, αλλά κάποιες φορές τα μικρά, τα καθημερινά, είναι αυτά που συμπυκνώνουν όλη την αλήθεια.
* Ο Ιάσων Μπάντιος είναι δημοσιογράφος και μέλος της Δημ. Κίνησης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη»
