in

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ

Κινητοποιήσεις ξεκίνησαν και οι εργαζόμενοι στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντιδρώντας στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του.

Συγκεκριμένα πραγματοποιούν διήμερο δράσης ξεκινώντας με στάση εργασίας σήμερα από την έναρξη ωραρίου έως τις 10:30 και συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο κτίριο διοίκησης του ΟΛΘ στον προβλήτα 1. Αντιπροσωπεία επίσης των εργαζομένων ανέβηκε στα γραφεία της διοίκησης και είχε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ Δημήτρη Μακρή.

“Είχα τη δυνατότητα μέσα από αυτό το διάλογο να μεταφέρω στους εργαζόμενους ότι τις απόψεις που μας εξέθεσαν θα τις μεταφέρω στο διοικητικό συμβούλιο, την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ”, δήλωσε μετά τη συνάντηση με τους εργαζόμενους ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Δ. Μακρής.

“Καταλαβαίνω ότι είναι μια δύσκολη περίοδος”, υπογράμμισε και πρόσθεσε πως “αυτή τη στιγμή γίνεται μία προσπάθεια από την κυβέρνηση να υπάρξει μία ισορροπία στην πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού με τη δημιουργία μιας δημόσιας λιμενικής αρχής ικανή να εποπτεύει και να θέτει τους όρους μέσα από τους οποίους θα γίνονται οι παραχωρήσεις στα λιμάνια”.

“Σύμφωνα με όσα έχουμε υπόψη μας θα γίνει μια σημαντική προσπάθεια για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των εργαζομένων”, τόνισε ο κ. Μακρής.

“Θεωρούμε ότι έχουμε μπει στο τελευταίο κρίσιμο στάδιο προκειμένου να αποτραπεί η πώληση του ΟΛΘ και του ΟΛΠ. Είναι πολύ συγκεκριμένα πια τα χρονοδιαγράμματα από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση”, είπε από τη πλευρά της η Φ. Γουργούργη γραμματέας της ΟΜΥΛΕ και διευκρίνισε πως αρχές Δεκέμβρη θα λάβει το ελληνικό κράτος δεσμευτική προσφορά για τον Πειραιά ενώ μέχρι τέλη Φλεβάρη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

“Ταυτόχρονα επεξεργάζονται την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που έχει σήμερα το ελληνικό δημόσιο με τους δύο οργανισμούς λιμένος αυτό το διαβουλεύονται με τους υποψήφιους αγοραστές αλλά δεν έχει περάσει από διοικητικά συμβούλια ή το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αυτό βάζει υπό αίρεση και κρίση την σημερινή, πρώτη δήλωση που είχαμε από το κ. Μακρή ότι θα προχωρήσουν γρήγορα στη διαβούλευση νόμος για την δημιουργία δημόσιας λιμενικής αρχής”, επεσήμανε. 

“Δεν είναι δυνατόν να τρέχει η πώληση να διαμορφώνεται η σύμβαση παραχώρησης για τις αρμοδιότητές του τι θα πάρει και εκ των υστέρων να δημιουργήσω μία δημόσια λιμενική αρχή”, τόνισε η κ. Γουργούρη.

Επιπλέον προανήγγειλε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στα λιμανιά τόσο σε όλη τη χώρα αλλά και στην Ευρώπη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Την συμπαράστασή τους στους εργαζομένους εξέφρασαν και αντιπροσωπείες εργαζομένων από την ΕΥΑΘ, καθώς και του ΕΚΘ, του ΠΑΜΕ και της ΛΑΕ.

Μαζική κάθοδος στην Αθήνα την Πέμπτη

Παράλληλα, την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου θα ξεκινήσουν από την Θεσσαλονίκη στις 04.00 τα ξημερώματα με μαζική κάθοδο με λεωφορείο στον Πειραία για να συμμετάσχουν στην 24ωρη πανλιμενική απεργία και να δώσουν δυναμικό παρόν στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία στο Υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εργαζόμενους του Πειραιά και τους πολίτες της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου.

“Η Κυβέρνηση παρά τις διακηρύξεις και τις δεσμεύσεις της συνεχίζει την πολιτική της ιδιωτικοποίησης των Λιμανιών με την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ.  Αυτή η πολιτική οδηγεί στην παράδοση της Δημόσιας Αρχής και των σημαντικών λιμενικών δραστηριοτήτων σε ξένα μονοπωλιακά συμφέροντα”, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Ομοσπονδία των εργαζομένων. 

Προσθέτει δε πως η ακολουθούμενη πολιτική “απαξιώνει όλα τα Λιμάνια με επενδυτική άπνοια, δραματική μείωση του προσωπικού και την εργολαβοποίηση των εργασιακών σχέσεων”.  

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κοινό μέτωπο με τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά ζητούν μεταξύ άλλων  να αποτραπεί κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης, να ακυρωθεί  η πώληση των ΟΛΠ, ΟΛΘ και να θεμελιωθεί ο ισχυρός Δημόσιος Χαρακτήρας των Λιμανιών αλλά και να θεσπιστούν  εργασιακές σχέσεις με ελεύθερες συλλογικές συμβάσεις.

Ψηφίσματα συμπαράστασης έχουν εκδώσει σωματεία εργαζόμενων όπως το Σωµατείο εργαζοµένων της ΕΥΑΘ, το οποίο τάσσεται  κατά της προσπάθειας ιδιωτικοποίησης του λιµανιού της Θεσσαλονίκης.

“Σε µια χώρα που  οδηγήθηκε στα  µνηµόνια ώστε οι “εταίροι” στην ΕΕ να µπορούν ανενόχλητοι να λεηλατήσουν τον πλούτο της, η µόνη λύση  είναι η αντίσταση και η αλληλεγγύη. Τα λιµάνια είναι τοµέας ανάπτυξης και δηµιουργίας πλούτου για µια χώρα. Οι δανειστές µε την ιδιωτικοποίηση τους ουσιαστικά βάζουν ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες παραγωγικής ανασυγκρότησης µε γνώµονα τις πύλες εισόδου της Ελλάδας”, αναφέρει το Σωματείο εργαζομένων της ΕΥΑΘ στο ψήφισμά του και καλεί τν Κυβέρνηση να βρει τρόπους απεµπλοκής των παραγωγικών εργαλείων της χώρας από  τις υποχρεώσεις προς τους δανειστές και να αποδώσει ευθύνες σε όσους µε τον τρόπο διοίκησης τους άφησαν στάσιµα τα λιµάνια στο διεθνές  πεδίο ανταγωνισµού. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επαναλειτουργεί το εργοστάσιο της ΕΒΖ στην Ορεστιάδα

Μπουτάρης: Κίνητρα αλλά και …πρόστιμα στους καταστηματάρχες για την ανακύκλωση γυαλιού