Την έντονη ανησυχία τους και τα αιτήματα του κλάδου τους εν όψει των επικείμενων διορισμών στην Γενική Αγωγή εκφράζουν με επιστολή τους οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ά β/θμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων Νομών Ζακύνθου, Κεφαλονιάς-Ιθάκης, Λευκάδας και Κέρκυρας. Η επιστολή εστάλη στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τους βουλευτές των Ιονίων νήσων όλων των κομμάτων.
Όπως αναφέρουν:
«Με την παρούσα επιστολή που συντάξαμε και υπογράψαμε με την ομάδα αναπληρωτών Θεατρολόγων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας και να σας γνωστοποιήσουμε τα δίκαια αιτήματα του κλάδου μας εν όψει των επικείμενων διορισμών στην Γενική Αγωγή.
Είμαστε «εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων», δηλαδή εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που διδάσκουμε, κάθε χρόνο, θέατρο σε παιδιά δύο, τριών, τεσσάρων ή και πέντε σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό σε αριθμούς μεταφράζεται ως και σε 500 μαθητές την εβδομάδα σε 24 διαφορετικές τάξεις, που μας περιμένουν με αγωνία και χαρά να ζήσουμε και να μοιραστούμε σκέψεις και συναισθήματα, να δημιουργήσουμε κόσμους και δεσμούς σεβασμού και αλληλοκατανόησης!
Τα τελευταία σχεδόν 20 χρόνια υπηρετούμε, αρχικά ως ωρομίσθιοι και στη συνέχεια ως αναπληρωτές, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διδάσκοντας το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στα δημοτικά σχολεία τόσο των αστικών κέντρων, όσο και των πιο ακριτικών σημείων της χώρας μας, με ό, τι αυτό συνεπάγεται: ελαστικές σχέσεις εργασίας, οικονομική ανασφάλεια, εργασιακή απαξίωση, εξαναγκασμό σε διαρκείς μετακινήσεις, δημιουργία δυσκολιών σε προσωπικό επίπεδο σχέσεων και οικογενειακών δεσμών.
Παραμένουμε παρόλα αυτά εκπαιδευτικοί σε αναμονή: κάθε Σεπτέμβρη, στην καλύτερη περίπτωση, της πρόσληψής μας και κάθε 21 Ιουνίου της απόλυσής μας και, φέτος, για πρώτη φορά, κάποιου πιθανού μόνιμου διορισμού με την 2ΓΕ/2019 προκήρυξη του ΑΣΕΠ.
Ως εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής δεν μπορούμε παρά να θορυβηθούμε βλέποντας τις ήδη ελάχιστες ώρες διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο να μειώνονται σταθερά, πλήττοντας πρώτα απ’ όλα τους μαθητές. Προβληματιζόμαστε για το μέλλον του μαθήματος μας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, όπως και των υπολοίπων μαθημάτων καλλιτεχνικής παιδείας : εικαστικών και μουσικής.
Η καλλιτεχνική παιδεία οφείλει να είναι προσβάσιμη σε όλους, αλλά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει πληγεί σοβαρά από τις κυβερνήσεις τόσο με την κατάργηση του μαθήματος μας στις τάξεις της Ε΄και Στ΄ Δημοτικού, όσο και με την κατάργηση του μαθήματος “Στοιχεία Θεατρολογίας” στην Α΄ Λυκείου και ακόμα περισσότερο με την ολοκληρωτική απουσία του από το Γυμνάσιο.
Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής, γιατί δεν συμπεριληφθήκαμε στους πίνακες διορισμού της Ειδικής Αγωγής, όπου συνάδελφοι εργάζονται χρόνια και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την ισοκατανομή των διορισμών στην Γενική Αγωγή. Όλα αυτά τα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας και προσφοράς μας στο δημόσιο ελληνικό σχολείο από μόνα τους αποδεικνύουν περίτρανα την πάγια και διαρκή ανάγκη για κάλυψη των θέσεων εργασίας από μόνιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου μας.
Με την παρούσα επιστολή μας:
-Αιτούμαστε την άμεση θέσπιση οργανικών θέσεων για τον κλάδο μας.
-Ζητάμε ισοκατανομή των θέσεων στις αναμενόμενες προσλήψεις, όχι μόνο για τον δικό μας, αλλά για όλους τους κλάδους, ώστε κανένας συνάδελφος εκπαιδευτικός να μην αδικηθεί από λοιπούς τρόπους κατανομής των οργανικών θέσεων.
-Διεκδικούμε προσλήψεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Διορισμούς όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, μαζί με αυτούς και οι θεατρολόγοι.
-Αιτούμαστε η διδασκαλία του μαθήματος μας να γίνεται ΜΟΝΟ από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ91, καθώς είμαστε οι μόνοι πλήρως επιστημονικά καταρτισμένοι για τη διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής.
-Διεκδικούμε την επαναφορά του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στη Ε’ και στη ΣΤ’ δημοτικού καθώς και του μαθήματος «Στοιχεία θεατρολογίας» στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στις δύσκολες μέρες που περνάμε, εν μέσω πανδημίας και με μια νέα οικονομική κρίση να διαφαίνεται, εμείς, οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, ονειρευόμαστε ένα Δημόσιο Σχολείο συμπεριληπτικό, που θα χωράει όλες τις Τέχνες και θα λειτουργεί ως χώρος αποδοχής, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Γιατί το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών και όχι πολυτέλεια.
Εν αναμονή των ενεργειών σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία ή πληροφορία».