“Μετά τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού Φλώρινας με τη Θεσσαλονίκη πριν από δέκα μέρες, …καταργούνται όλα τα διεθνή δρομολόγια του ΟΣΕ. Ο λόγος; Για ακόμη μια φορά, η διοίκηση επικαλείται λόγους εξυγίανσης του σιδηροδρόμου.” (13.02.2011)
Μετά τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού Φλώρινας με τη Θεσσαλονίκη οι φίλοι του σιδηροδρόμου δέχτηκαν ένα νέο χτύπημα στις 13 Φεβρουαρίου καθώς καταργήθηκαν όλα τα διεθνή δρομολόγια του ΟΣΕ. Ο λόγος γι’ αυτή την ενέργεια της διοίκησης του οργανισμού ήταν για ακόμη μια φορά η εξυγίανση του σιδηροδρόμου. Μια αιτιολογία αντιφατική καθώς πλέον η Ελλάδα τίθετο στο περιθώριο και την απομόνωση περιθωριοποιείται και μάλιστα σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη για τη διεθνή οικονομία, περίοδο που αναζητούνται τρόποι για τόνωση της ανάπτυξης.
Η μνημονιακή πολιτική έβαλε το πλαίσιο για τον περιορισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στην ελληνική περιφέρεια, πράγμα με το οποίο τα στελέχη του ΟΣΕ και οι τοπικοί παράγοντες διαφώνησαν θεωρώντας ότι υπάρχουν τρόποι περιορισμού του κόστους της γραμμής μέσω ορθολογικής αξιοποίησης του προσωπικού, ενώ ακόμα και η μείωση του αριθμού των δρομολογίων (από 4 σε 3 την ημέρα) θα μπορούσε να συζητηθεί. Η ξαφνική και απόλυτη διακοπή των δρομολογίων έδειξε να μην υπακούει σε καμιά άλλη λογική, παρά μόνο στην απαξίωση του ίδιου του τρένου με μοναδικό στόχο την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι από καιρό διακηρυγμένος στόχος του οικονομικού επιτελείου (βλ. Ιός, «Η περαίωση των τρένων», «Κ.Ε.» 26.9.2010).