Βιβλίο: “Χαμένα Κορμιά”

Eπιμέλεια: Έλενα Γιαννουτάκη

Ο Διονύσης Μαρίνος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα και εργάζεται ως δημοσιογράφος.  Διηγήματα και ποιήματά του έχουν βραβευτεί σε αρκετούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Tο 2010  κυκλοφόρησε το πρώτο του μυθιστόρημα (“Τελευταία πόλη”, εκδόσεις Γαβριηλίδης), ενώ το δεύτερο το 2011(“Χαμένα κορμιά”, εκδόσεις Τετράγωνο).

Στο τελευταίο του μυθιστόρημα, ο Διονύσης Μαρίνος ακροβατεί ανάμεσα σε πραγματικές καταστάσεις του φυσικού κόσμου και αδιευκρίνιστα γεγονότα που σαστίζουν κάθε νοήμονα άνθρωπο. Ξαφνικές εξαφανίσεις ατόμων κάθε φύλου, κοινωνικής τάξης, οικονομικής θέσης, συνθέτουν την πλοκή του. Εξαφανίσεις που γίνονται κάτω από ανεξήγητες συνθήκες και οδηγούν τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Επιστήμονες, πολιτικοί, κρατικοί ιθύνοντες, σώματα ασφαλείας, πράκτορες του εξωτερικού, μάντεις, χαρτορίχτρες, μεταφυσικοί μελετητές,  μανιωδώς αναζητούν την εξήγηση, με τις προσπάθειές τους να μένουν ατελέσφορες.

Ο εκφυλισμός της ανθρωπιάς, ο αγώνας για διατήρηση της εξουσίας και των προνομίων της, ο φόβος του πολιτικού κόστους, η αποστειρωμένη θεωρία περί διατήρησης του εθνικού κύρους, ο αγώνας δρόμου περί διατήρησης του status quo της υπερδύναμης στη διεθνή κονίστρα, τα σοφίσματα των τοκογλύφων και των εθισμένων στον τζόγο, οι κρατικοί και παρακρατικοί παράγοντες, οι τρομοκράτες και τα οράματά τους, υπό το φως του φόβου και της ανασφάλειας των κατοίκων της χώρας, είναι τα περιφερειακά στοιχεία που πλέκουν το μυθιστόρημα του νεαρού συγγραφέα.

Ο καθένας είναι εν δυνάμει θύμα, όλοι είναι ίσοι απέναντι στον πανικό που προκαλεί ο άγνωστος εχθρός.

Οι εμφανίσεις των θυμάτων αρχίζουν και γίνονται γνωστές γεμίζοντας με αισιοδοξία το σύνολο του πληθυσμού. Κανείς τους δε γνωρίζει τι έγινε. Ουδείς μπορεί να εξηγήσει που βρισκόταν και τι του συνέβη.

Όλοι όπως εξαφανίστηκαν, εμφανίστηκαν και όλοι μπορούν με τον ίδιο τρόπο να εξαφανιστούν. Όλοι οι καλοί άνθρωποι.

Πρωτότυπο δείγμα δουλειάς από το συγγραφέα της “Τελευταίας Πόλης “, ο οποίος επιμένει να μας θυμίζει ποια είναι η σωστή χρήση της γλώσσας μας. Καταφέρνει να δημιουργήσει στον αναγνώστη την εντύπωση του μυστηριακού κλίματος και να τον κάνει κοινωνό της αγωνίας που βίωναν οι πιθανόν υποψήφιοι εξαφανισθέντες. Περιμένουμε ακόμη δυνατότερα έργα από τον πολλά υποσχόμενο Διονύση Μαρίνο. Εξάλλου όπως αποδεικνύεται ανά τους αιώνες, και οι έσχατοι έσονται πρώτοι.

Διονύσης Μαρίνος

Χαμένα Κορμιά

Τετράγωνο, 2011

Σελίδες 157

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μενέλαος Λουντέμης: Ο Έλληνας Γκόρκι

Η υποκριτική κραυγή για δικαιώματα των γυναικών, της Σονιας Τσεκρι