Την αντίθεσή της στην μετατροπή 22 πανελλαδικά σχολείων σε «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» εκφράζει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. Μάλιστα, τέσσερα εξ αυτών θα λειτουργήσουν στην Θεσσαλονίκη (12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 6ο Γυμνάσιο & 3ο ΓΕΛ Ευόσμου).«Δίπλα στο «μετατροπή» θα έπρεπε να μπει με μεγάλα γράμματα η λέξη ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ. Γιατί περί τέτοιας πρόκειται. Τα παραπάνω αποτελούν εξέλιξη που καταδεικνύει την κατεύθυνση που έχει επιλέξει η κυβέρνηση, όσον αφορά την εκπαίδευση∙ την περαιτέρω, δηλαδή, υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη διαφοροποίηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών ανάλογα με το πορτοφόλι των γονιών» σημειώνει η Ομοσπονδία τονίζοντας ότι
τη στιγμή που το σύνολο των σχολείων χρειάζεται συντήρηση και επισκευή, που απαιτείται κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων, αύξηση της χρηματοδότησης και πρόσληψη εκπαιδευτικών, που χρειάζονται εργαστήρια, χώροι άθλησης και πολιτιστικής έκφρασης, η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει ότι η γενίκευση των Πρότυπων και Ωνάσειων Σχολείων θα δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα για τα οποία και έχει ευθύνη το κράτος.
Σύμφωνα με την ίδια, η ίδρυση και προώθηση των «Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων», όπως και των ήδη υφιστάμενων Πρότυπων, αποσκοπεί στην ακόμα περισσότερο εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου, ενώ συγχρόνως επιταχύνει την κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η μετατροπή των σχολείων σε Ωνάσεια Σχολεία σημαίνει:
Καταρχάς, η κυβέρνηση παραδίδει δημόσια σχολεία σε ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν λόγο για τη λειτουργία των σχολείων αυτών, αφού και θα συμμετέχουν στην Διοικούσα Επιτροπή με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Το πλαίσιο στο οποίο και θα λειτουργούν τα Ωνάσεια Σχολεία τα καθιστά κυριολεκτικά άλλα σχολεία. Τα τελευταία θα διαφοροποιούνται ως προς τη λειτουργία και διοίκησή τους, θα έχουν διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, τρόπο εισαγωγής των παιδιών, απολυτήριο, ωράριο λειτουργίας ακόμη και αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς.
Το κράτος, όχι μοναχά δεν φτιάχνει νέα σύγχρονα και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά, όπως ευαγγελίζεται, αλλά, αντιθέτως, καταργεί τα υπάρχοντα δημόσια σχολεία και θα επιλέγει με εξετάσεις ποιοι θα φοιτούν και ποιοι όχι σε αυτά. Κατά συνέπεια, το επιχείρημα ότι «τα σχολεία αυτά ιδρύονται για τη στήριξη δήθεν των ευάλωτων περιοχών και παιδιών», καταρρίπτεται από τη στιγμή που αυτά ακριβώς τα παιδιά δεν θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο σχολείο τους, όπως γίνεται και με τα Πρότυπα.
Συνάμα, όπως ήδη συμβαίνει με τα Πρότυπα Σχολεία, όποια οικογένεια έχει χρήματα για φροντιστήρια και προετοιμασία, θα μπορεί το παιδί της να πάει στα Ωνάσεια. Ως «ίσες Ευκαιρίες», λοιπόν, για την κυβέρνηση ορίζονται τα οικονομικά αποθέματα της κάθε οικογένειας που θα επιδιώξει ένα καλύτερο σχολείο για το παιδί της. Επομένως, δεν συζητάμε για μια προσπάθεια να γίνουν όλα τα παιδιά «άριστα», αλλά μόνο κάποια, σε βάρος των υπολοίπων.