Ακόμη δύο λεωφορειακές γραμμές που μέχρι σήμερα εκτελούσε ο δημόσιος ΟΑΣΘ εκχωρούνται σε ιδιώτη, και πιο συγκεκριμένα στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τις γραμμές Νο 58 «Βενιζέλου-Πανόραμα -Διασταύρωση Χορτιάτη» και Νο 59 «Τοπικό Πεύκων».
Πρόκειται για τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, μέσω της σταδιακής εκχώρησης δρομολογίων στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Μετά τις δύο προσθήκες τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς εκτελούν πλέον 33 δρομολόγια, ενώ ο αριθμός αυτός δεν αποκλείεται να μεγαλώσει κι άλλο.
Μάλιστα όπως επισημαίνει με πανηγυρικούς τόνους ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, «η νέα σύμβαση του ΟΣΕΘ με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Ελεγκτικό Συνέδριο αποσκοπεί στη πολλαπλή στήριξη του έργου του ΟΑΣΘ και στην επικέντρωση του ρόλου του εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, όπου οι ανάγκες είναι αυξημένες».
Έτσι, τα αστικά λεωφορεία που θα κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης πρόκειται να είναι περί τα 500, με τα 190 εξ αυτών να είναι των ΚΤΕΛ. Δηλαδή, η κυβέρνηση περηφανεύεται ότι αύξησε τα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης μέσω της… ιδιωτικοποίησης!
Άραγε, ο δημόσιος Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης δεν θα μπορούσε να μισθώσει ή αγοράσει απευθείας αυτά τα 190 λεωφορεία, να προσλάβει οδηγούς και να εκτελεί τα δρομολόγια ο ίδιος;
Όπως έχουν καταγγείλει πολλές φορές οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση Μητσοτάκη σκοπεύει στην συνολική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, και με βάση αυτόν τον σχεδιασμό προχωρά σε σταδιακή εκχώρηση λεωφορειακών γραμμών. Εξάλλου δεν είναι λίγα τα «γαλάζια παπαγαλάκια» που εισηγούνται την διενέργεια διαγωνισμού για την συνολική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.
Αν προσθέτως λάβει κανείς υπόψη τον διεθνή διαγωνισμό που εδώ και μήνες «τρέχει» για την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, εύκολα μπορεί να συμπεράνει ότι η πολυσυζητημένη Θεσσαλονίκη του 2030 πρόκειται να έχει αποκλειστικά ιδιωτικά μέσα μαζικής μεταφοράς, που μοναδικό στόχο θα έχουν το κέρδος και όχι την παροχή φτηνών και ασφαλών μεταφορών προς τους πολίτες.