in

Μετρό: Δικαιώνει τη κοινοπραξία ως προς το χρονοδιάγραμμα η διαιτησία

Μετρό: Δικαιώνει τη κοινοπραξία ως προς το χρονοδιάγραμμα η διαιτησία

Την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι εταιρείες ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo, Seli και Ansaldobreda δικαίωσε η διαιτησία ως προς την παράταση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Η διαιτησία απέρριψε τη παράταση που έδωσε η Αττικό Μετρό μέχρι το 2016 και δέχθηκε τους ισχυρισμούς της κοινοπραξίας που βασίζονται σε νόμο που προβλέπει πως αν δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, στα πλαίσια του ορισμένου χρονοδιαγράμματος (έξι χρόνια), άνευ δικής της υπαιτιότητας, τότε είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει τις εργασίες για άλλα δύο χρόνια, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση μέχρι το τέλος 2014. Έτσι οι ισχυρισμοί της αναδόχου κοινοπραξίας πως στο τέλος του 2014 λήγουν οι συμβατικές της υποχρεώσεις απέναντι στο έργο, δικαιώθηκαν από το διαιτητικό δικαστήριο.

Η απόφαση κατατέθηκε σήμερα στο Βιβλίο Διαιτησιών του Πρωτοδικείου Αθηνών ενώ δεν αφορά τις οικονομικές απαιτήσεις για τη διαφωνία επί του χρονοδιαγράμματος, που αγγίζουν τα 215 εκατ. Ευρώ. Η απόφαση για την αποζημίωση αναμένεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται πως καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών η κοινοπραξία έχει προσφύγει στη διαιτησία για πλήθος ζητημάτων η πλειοψηφία των οποίων περιλαμβάνει και οικονομικές εξωσυμβατικές απαιτήσεις, οι οποίες έχουν ομαδοποιηθεί σε έξι ενότητες κάποιες εκ των οποίων έχουν ήδη εκδικαστεί ενώ στο σύνολό τους αναμένεται να συζητηθούν μέχρι το Φεβρουάριο του 2015. Η σημερινή απόφαση της διαιτησίας ανοίγει το δρόμο για την διεκδίκηση και των οικονομικών αποζημιώσεων από τη κοινοπραξία.

Άνθρωποι που γνωρίζουν υποστηρίζουν πως η κοινοπραξία δεν φαίνεται να προτίθεται να αποχωρήσει από το έργο. Αντίθετα το κλειδί της υπόθεσης βρίσκεται στην συζήτηση των υπόλοιπων προσφυγών καθώς το σύνολο των εξωσυμβατικών υποχρεώσεων που απαιτεί η κοινοπραξία από το δημόσιο ξεπερνάει τα 550 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή ζητά επιπλέον σχεδόν 60% από την αρχική χρηματοδότηση.

Το επιχείρημα αυτό ενισχύεται καθώς το παιχνίδι παίζεται και εντός της κοινοπραξίας καθώς για την απόσυρση από το έργο απαιτείται η συμφωνία των ομίλων που συμμετέχουν. Σύμφωνα με πληροφορίες τα συμφέροντα της ΑΕΓΕΚ (την οποία ουσιαστικά διοικεί ως τεχνικός σύμβουλος ο Άκτωρ συμφερόντων Μπόμπολα, ο οποίος έχει αναλάβει και την προέκταση στη Καλαμαριά) δεν συμπίπτουν με τα συμφέροντα της ιταλικής εταιρείας που συμμετέχει στη κοινοπραξία και έχει αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι του έργου. Μέχρι σήμερα η ιταλική εταιρεία δεν έχει εκτελέσει έργο γεγονός που σημαίνει πως θα χάσει στο σύνολό των εργασιών άρα και των χρημάτων. Είναι γνωστό πως τη ταυτότητα αυτού του είδους των έργων, δίνουν οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Οι ίδιες εγκαταστάσεις μάλιστα πρέπει να τοποθετηθούν και στις προεκτάσεις και μέχρι αυτή την ώρα για τη Καλαμαριά αυτό το μέρος του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί. Αυτό σημαίνει πως νέος διαγωνισμός για το βασικό κορμό του μετρό, μπορεί να σημαίνει για τον ιταλικό όμιλο πως χάνει το σύνολο του έργου και για την ΑΕΓΕΚ πως παίρνει εκ νέου μέρος στο διαγωνισμό και συνάπτει κοινοπραξία με άλλη εταιρεία, ανταγωνιστική προς τον ιταλικό όμιλο.

Κατερίνα Μπακιρτζή

Photo Credit: SOOC

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βούλτεψη: Ο Τσίπρας τρομάζει τις αγορές

Ένας χρόνος από τον θάνατο της 13χρονης Σάρα- Διαδήλωση μνήμης και αγώνα