in

Ενεργοί πολίτες και μαθητές κόντρα στις εθνικιστικές προβοκάτσιες. Του Θάνου Γιαννούδη

Ενεργοί πολίτες και μαθητές κόντρα στις εθνικιστικές προβοκάτσιες. Του Θάνου Γιαννούδη

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας από την Αριστερά και τις συνακόλουθες προσδοκίες που αυτή είχε δημιουργήσει, η μεγάλη μάχη της κοινωνίας μετά την αναδίπλωση κι ενσωμάτωση της τελευταίας στις επιταγές του ευρωπαϊκού κατεστημένου είναι για τα καλά χαμένη. Τα νεανικά όνειρα αρχίζουν και τελειώνουν στις εκπτώσεις της Black Friday, στους νικητές των τηλε-ριάλιτυ επιβίωσης στις ζούγκλες του χυδαίου καπιταλισμού, στους influencers του instagram, ενώ η νεοφιλελεύθερη δεξιά τρίβει τα χέρια της από ικανοποίηση περιμένοντας την επάνοδό της στην εξουσία, αφού το δόγμα της είναι ήδη κυρίαρχο. Όλα αυτά όμως δεν θα ήταν παρά μια ακόμα ιστορία ενσωμάτωσης στον αστισμό, άμα δεν συνοδεύονταν κι από την απερίγραπτη εθνικιστική έξαρση που βιώσαμε το τελευταίο έτος, ιδιαίτερα έντονη μάλιστα εδώ στον βορρά.

Με αφορμή τη Συνθήκη των Πρεσπών που -παρά την αμερικανοκίνητη κατασκευή της και τις ΝΑΤΟϊκές της σκοπιμότητες- προσπαθεί όντως να επιλύσει ένα ζήτημα που έχτισε καριέρες λαϊκιστών κι εθνικιστών πολιτικών και στις δυο χώρες πάνω σε κούφια λόγια, θλιβερές ομάδες ακροδεξιών χούλιγκανς έχουν για τα καλά βγει από το ημίφως όπου ευδοκιμούσαν και επιδιώκουν να διαμορφώσουν την κοινωνική ατζέντα. Κατακαίνε νεοκλασσικά, χτυπούν και τραμπουκίζουν πολίτες, τουρίστες και μετανάστες, βεβηλώνουν το μνημείο του ολοκαυτώματος, ανοίγοντας ξεκάθαρα το δρόμο σε νεοφασιστικού τύπου πρακτικές και θέτοντας ενώπιον των ευθυνών τους και τους απλούς παρασυρμένους πολίτες αγνών πατριωτικών αισθημάτων που αρχικά στήριξαν αυτές τις κινητοποιήσεις.

Εσχάτως προσπαθούν να χύσουν το δηλητήριο του μίσους στα μικρά παιδιά, καλώντας τους να προχωρήσουν σε καταλήψεις των σχολείων τους για το μακεδονικό και για τον δολοφονηθέντα στη Β. Ήπειρο Κ. Κατσίφα, ο υποτιθέμενος ”ηρωισμός” του οποίου ελέγχεται από πολλές παραμέτρους. Ήδη ορισμένα σχολεία προχώρησαν σε καταλήψεις απλά και μόνο στο βωμό του ”να χάσουμε μάθημα”, ενώ την 29η Νοεμβρίου προετοιμάζεται πανελλαδική κινητοποίηση-προβοκάτσια, με σκοπό να δώσει εσφαλμένα μηνύματα δήθεν κινητοποίησης της νέας γενιάς, που στην πραγματικότητα τους ίδιους πρώτα συμφέρει να την έχουν απαθή κι αδρανή ώστε μέσω της λογικής της ανάθεσης να μιλούν αφηρημένα εξ ονόματός της. Η χρονική συγκυρία δεν είναι τυχαία: οι εκλογές πλησιάζουν και η ακροδεξιά πανευρωπαϊκά ανεβαίνει, δείγμα της έκπτωσης του οράματος της ΕΕ σε μια λίστα κεφαλαιοκρατών των Βρυξελλών. Παράλληλα, η αποχώρηση του -προοδευτικού νεοφιλελεύθερου- Γιάννη Μπουτάρη από τη Δημαρχία Θεσσαλονίκης ανοίγει το δρόμο για μια δεξιά επάνοδο, με αφομοιωμένο όμως όλο το ”παιχνίδι” και το αλισβερίσι με την ακροδεξιά. Ήδη ο -μια ζωή Δήμαρχος- Ιγνάτιος Καϊτετζίδης ετοιμάζεται να δώσει το όνομα πλατείας της Πυλαίας στο μισαλλόδοξο μητροπολίτη Άνθιμο, του οποίου την επιτιμοποίηση από το ΑΠΘ σταμάτησε πέρυσι ένα ισχυρό κίνημα αντίστασης, ήδη ο άχρωμος, άγευστος και άοσμος Περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας ετοιμάζεται να προβεί σε εθνικιστικού τύπου κιτς γιορτές για το 2021, αντίστοιχες με όσα έκανε το 2012.

Οι μαθητές και οι ενεργοί πολίτες δεν πρέπει να ”τσιμπήσουν” ούτε από το ακροδεξιό μίσος ούτε από την δεξιά ”κανονικότητα” με αφομοιωμένα τα εθνικιστικά αιτήματα. Στα σχολεία να δημιουργηθεί εδώ και τώρα ένα ενιαίο κίνημα αντίστασης και δημιουργίας μαθητών, καθηγητών κι αποφοίτων κόντρα στις εθνικιστικές προβοκάτσιες και στις λαϊκιστικές υπεραπλουστεύσεις, δίχως βία και οργή, αλλά με δυναμική ορμή για την καλυτέρευση των συνθηκών Παιδείας και μάθησης. Στις 29 Νοέμβρη, αλλά και κάθε μέρα, οι ενεργοί πολίτες της κάθε γειτονιάς να βρίσκονται δίπλα στο σχολείο, δημιουργώντας παράλληλες αυτοοργανωμένες δομές αστικών κήπων, ενισχυτικής διδασκαλίας, ανταλλαγής προϊόντων κι υπηρεσιών, λαϊκών συνελεύσεων, ενεργειακής αυτάρκειας, έμπρακτης βοήθειας σε ντόπιους και αλλοδαπούς συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Κι αν απέτυχε η ”αριστερή” κυβέρνηση να μας δείξει το δρόμο, τότε δεν μένει παρά να φτιάξουμε εμείς οι ίδιοι δομές ”αλληλοδιδακτικές”. Υπάρχει μήπως καλύτερο μάθημα για τη γενιά που ακολουθεί από την αλληλοσυνεργασία και την αλληλοκατανόηση;  

 

*Ο Θάνος Γιαννούδης είναι αδιόριστος εκπαιδευτικός, μέλος του Δικτύου Ριζοσπαστικής Οικολογίας, Γειτονιών σε δράση, και υποψήφιος για τη θέση του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης ”Οικολογία Αλληλεγγύη Κεντρικής Μακεδονίας”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Η ΕΥΔΑΠ αγκαλιά με τις πολυεθνικές

«Αρχαιολογία εν καιρώ πολέμου στο Κιλκίς»: Μια έκθεση που θέλει να ταξιδέψει σε όλη την Ευρώπη