in

7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Ολοκληρώθηκε την Κυριακή 27/10 το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, μια πρωτοβουλία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος που επέστρεψε φέτος δυναμικά ύστερα από τρία χρόνια απουσίας.

Η εφετινή, 7η κατά σειρά διοργάνωση στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, με το ανήσυχο, κινηματογραφόφιλο κοινό της Αθήνας να ανταποκρίνεται με θέρμη στην πρόσκληση του Φεστιβάλ και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος να γνωρίσει από κοντά την σύγχρονη κινηματογραφική πρωτοπορία. Ένα σινεμά ποικιλόμορφο και διαφορετικό, αλλά όχι απόμακρο, που παρατηρεί, αλληλεπιδρά και, αναπόφευκτα, επηρεάζει την ευρύτερη κινηματογραφική γλώσσα.

Μια μέρα πριν από την επίσημη λήξη του Φεστιβάλ, το Σάββατο 26/10, δόθηκαν τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος Αφηγηματικά + Όχι. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την υψηλή ποιότητα, τη διαφορετικότητα και την ποικιλία των διαγωνιζόμενων ταινιών, η πενταμελής κριτική επιτροπή του 7ου  Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, με πρόεδρο την Νικόλ Μπρενέζ (πανεπιστημιακό και θεωρητικό του κινηματογράφου) και μέλη τους Στέλλα Θεοδωράκη (σκηνοθέτρια), Δημήτρη Θεοδωρόπουλο (διευθυντή φωτογραφίας), Χρήστο Μήτση (κριτικό κινηματογράφου) και Πέννυ Παναγιωτοπούλου (σκηνοθέτρια), απένειμε τα παρακάτω βραβεία: Τρεις ισότιμες μνείες, στις ταινίες You Make Me Feel So Young, του Zach Weintraub / Ζακ Ουάιντραουμπ, Lacrau του João Vladimiro /  Ζουάου Βλαντίμιρου και Leviathan των Véréna Paravel & Lucien Castaing-Taylor / Βερένα Παραβέλ και Λυσιέν Καστέινγκ-Τέιλορ και το Βραβείο της Επιτροπής – το οποίο συνοδεύεται από έπαθλο 10.000 ευρώ σε υπηρεσίες post production από την εταιρία Authorwave – στην ταινία Nana της Valérie Massadian / Βαλερί Μασαντιάν.  

Συζήτηση μιας ώρας, που άγγιξε τα όρια της μυσταγωγίας, είχε με το κοινό ο Πέδρο Κόστα μετά την προβολή της ταινίας του Νεολαία εμπρός, που προβλήθηκε στο πλαίσιο του αφιερώματος στο έργο του. Εξ ίσου διαφωτιστική ήταν η συζήτηση με το κοινό την επόμενη ημέρα, μετά την προβολή της ταινίας-ορόσημο Στο δωμάτιο της Βάντα, το οποίο ξεκίνησε ο Ζοζέ Μανουέλ Κόστα (Αναπληρωτής Διευθυντής της Ταινιοθήκης της Πορτογαλίας) αναλύοντας την σπουδαιότητα του έργου του Πέδρο Κόστα προτού δώσει τον λόγο στον Πορτογάλο σκηνοθέτη για να συζητήσει με το κοινό. Μια καταβύθιση στην έννοια του χρόνου και στο πώς την χειρίζεται κανείς μέσα από τον κινηματογράφο προέκυψε μέσα από το q&a που ακολούθησε μετά την ταινία Διπλό παιχνίδι: Τζέιμς Μπένινγκ και Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ του Γκέιμπ Κλίνγκερ, ο οποίος δήλωσε στο τέλος πως ήταν το καλύτερο q&a που έκανε ποτέ για την ταινία του.

Ενδιαφέρουσες συζητήσεις αναπτύχθηκαν επίσης και με όλους τους υπόλοιπους προσκεκλημένους κινηματογραφιστές.

(από δελτίο Τύπου)
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο Σαμαράς και οι “58” Του Ευκλείδη Τσακαλώτου

Οι “Εκκλησιάζουσες” από τη θεατρική ομάδα “Τα Γκαργκάνια”