“Πολιτικό” το έλλειμμα των 10 δισ. ευρώ του ΟΣΕ

του Φ. Κουτσαμπάρη,

Κατασπατάληση δημοσίου χρήματος, παράτυπα και παράνομα δάνεια, σκάνδαλα ανάθεσης έργων που δεν ολοκληρώθηκαν ή υπερτιμολογήθηκαν, μίζες, άχρηστα έργα που έγιναν με πολιτική σκοπιμότητα, οδήγησαν τον ΟΣΕ στη σημερινή άθλια οικονομική κατάσταση, για την οποία είναι υπεύθυνες οι εκάστοτε κυβερνήσεις.

Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, που καταγγέλλουν τα παραπάνω, χαρακτηρίζουν “πολιτικό” το έλλειμμα των 10 δισ. ευρώ του οργανισμού και κατηγορούν πρώην υπουργούς Μεταφορών και τις διοικήσεις ότι με τις επιλογές τους έβλαψαν το σιδηρόδρομο. Όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που συζητείται από χθες στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων στη βουλή, δεν δίνει λύση στα προβλήματα, ούτε φέρνει έσοδα, αλλά έχει σαν στόχο να συρρικνώσει το σιδηρόδρομο και να ξεπουλήσει περιουσιακά στοιχεία του οργανισμού σε ιδιώτες.
“Μέχρι τώρα ακούγονται μισές αλήθειες για τον ΟΣΕ, που είναι χειρότερες από το πιο κακόβουλο ψέμα. Η κοινή γνώμη βομβαρδίζεται από παπαγαλάκια, που πάνε να ρίξουν την ευθύνη στους εργαζόμενους. Εμείς θα αγωνιστούμε να μάθει την αλήθεια ο ελληνικός λαός”, ανέφερε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Γιάννης Βλάχος, πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, αναπληρωτής γραμματέας της ΠΟΣ.
Οι εργαζόμενοι υποστήριξαν ότι το έλλειμμα του ΟΣΕ οφείλεται σε τρεις λόγους:
1. Στη μη καταβολή από το ελληνικό δημόσιο της συμμετοχής που οφείλει για τα συγχρηματοδοτούμενα με την Ε.Ε. έργα σιδηροδρομικής υποδομής και ανάπτυξης. “Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, για να πάρουν χρήματα από την Ε.Ε., διέταζαν τις διοικήσεις του ΟΣΕ να δανείζονται με υψηλά επιτόκια υπέρογκα ποσά από διάφορες τράπεζες. Τα δάνεια αυτά δεν τα έγραφαν στον τακτικό προϋπολογισμό του κράτους, για να μην έχει έλλειμμα το κράτος, αλλά ο ΟΣΕ”, περιέγραψε ο κ. Βλάχος. Χαρακτηριστικό είναι ότι την οδική γέφυρα των Τεμπών τη χρέωσαν στο δημόσιο, ενώ την αντίστοιχη σιδηροδρομική σήραγγα τη χρέωσαν στον ΟΣΕ.
2. Δεν επιχορηγούνταν ο ΟΣΕ για άσκηση κοινωνικής πολιτικής, όπως συμβαίνει με τα άλλα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και όπως συμβαίνει στη χώρα μας με επιδοτήσεις σε ΟΑΣΘ, αεροπορικές εταιρείες, ακτοπλοϊκές γραμμές.
3. Στην κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση που ασκήθηκε από τις διορισμένες διοικήσεις του οργανισμού, οι οποίες επιβάρυναν τον ΟΣΕ με άσκοπες δαπάνες, δεν περιφρούρησαν τα περιουσιακά στοιχεία.
“Το χρέος είναι πολιτικό και το μετακυλύουν στους εργαζόμενους. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Βερελής κατασκεύασε γραμμή στο Αγρίνιο, κόστους 300 εκατ. ευρώ, η οποία δεν λειτούργησε ποτέ. Ο κ. Στυλιανίδης έβαλε σε λειτουργία προαστιακό σιδηρόδρομο στην Ξάνθη, με πληρότητα πέντε επιβατών ανά αμαξοστοιχία. Είχαν πολιτικές σκοπιμότητες”, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο.

Κατασπατάληση δημοσίου χρήματος

Πέντε περιπτώσεις κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος για έργα και προμήθειες επισήμαναν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ:
1. Ανατέθηκαν από τη διοίκηση του ΟΣΕ μελέτες ύψους 70 εκατ. ευρώ για τη Σιδηροδρομική Εγνατία, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, με αποτέλεσμα οι μελέτες αυτές να είναι άχρηστες.
2. Κατασκευάστηκε σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου – Αγρινίου, χωρίς καμία άλλη πρόβλεψη για τη λειτουργία της, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα άχρηστη.
3. Παραγγέλθηκαν 12 αμαξοστοιχίες railbus και παρελήφθησαν, οι οποίες, πρώτον, δεν είχαν τουαλέτες και, δεύτερον, δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν λόγω μη εφαρμογής των τροχών στις ράγες.
4. Ανακατασκευάστηκε η γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης κόστους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και μετά την ολοκλήρωση του έργου το τρένο κινείται με μικρότερη ταχύτητα απ’ ό,τι προηγουμένως.
5. Κατασπαταλώνται δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος για τη χρησιμοποίηση εταιρειών security και καθαρισμού, εργασίες τις οποίες θα μπορούσε να διεκπεραιώσει το προσωπικό με πολύ μικρό κόστος.
από makthes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μάχη για τη στέγαση στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Δήλωση του Ο. Μπεζανσενό…για ένα νέο Μάη του ’68