in

Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας

Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας

Στις 4,5 και 6 Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί στον χώρο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας. «Από την Κατάσταση Εξαίρεσης στη Συντακτικότητα των Κινημάτων για την Κοινωνική Αντιεξουσία», η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει πλήθος πολιτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων όπως: συζητήσεις και workshops με διεθνείς συμμετοχές, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παιδότοπο, άμεση διάθεση προϊόντων, ντοκυμανταίρ, τουρνουά πινγκ πονγκ και kick boxing, κουζίνα κ.α. 

Το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου και μετά το τέλος του τριημέρου (εν όψει ΔΕΘ), το Μπλοκ Άμεσης Δημοκρατίας καλεί σε πορεία, με προσυγκέντρωση στις 17.00 στην πλατεία Συντριβανίου με τη ΒΙΟ.ΜΕ. και στις 18.00 συγκέντρωση στην πλατεία Αγίας Σοφίας με τις επιτροπές αγώνα ενάντια στην εξόρυξη χρυσού.

Παράλληλα το επίσημο site της διοργάνωσης ενημερώνεται διαρκώς με επιπλέον πληροφορίες, περιγραφή των εκδηλώσεων αλλά και συνοπτική παρουσίαση των ομιλητών. Παράλληλα, διατίθενται πληροφορίες μεταφρασμένες στα αγγλικά, ενώ όποιος επισκέπτεται τη σελίδα, έχει τη δυνατότητα να ανατρέξει και σε πληροφορίες, φωτογραφικό υλικό κτλ. από παλαιότερες εκδηλώσεις των προηγούμενων ετών της διοργάνωσης.

Πολιτικό Πρόγραμμα fest 2013

Θεματικές Εκδηλώσεις – Συζητήσεις

Την πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου,  «ο αγώνας για την υπεράσπιση και την αυτοθέσμιση των κοινών», αποτελεί τον θεματικό άξονα του πολιτικού προγράμματος με τη συμμετοχή ομιλητών από το αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο της Βιο.Με., την κατειλημμένη ΕΡΤ, την κίνηση 136 για το νερό και  το Ανοιχτό Δίκτυο διάθεσης προϊόντων.

« Κι όμως κινείται»  είναι ο τίτλος της θεματικής της διοργάνωσης κατά τη δεύτερη ημέρα διεξαγωγής, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου. Την πολιτική εκδήλωση της δεύτερης ημέρας θα πλαισιώσουν με τη συμμετοχή τους ομιλητές από το διεθνή χώρο των κινημάτων και συγκεκριμένα από τη  Βουλγαρία, Τουρκία και Αίγυπτο, καθώς και ο οικονομολόγος – συγγραφέας, Κώστα Λάμπος.

Και με τη θεματική: «από την κατάσταση εξαίρεσης στη συντακτικότητα των κινημάτων» θα ολοκληρωθεί το πολιτικό πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου. Η τρίτη θεματική εκδήλωση του πολιτικού προγράμματος θα πλαισιωθεί με ομιλητές από τον αγώνα ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, το κίνημα “No Tav” της Ιταλίας και τον Φιλήμονα Πατσάκη από το περιοδικό «Βαβυλωνία».

Όλες οι πολιτικές εκδηλώσεις ξεκινούν αυστηρά στις 20.00 με 20.30.

Το ράδιο Ένταση www.entasifm.org θα καλύψει το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας με ζωντανές αναμεταδόσεις είτε ραδιοφωνικές είτε τηλεοπτικές.

Παράλληλες Εκδηλώσεις – Workshops

Εκτός από τις κύριες θεματικές πολιτικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο χώρο του ΑΠΘ θα πραγματοποιηθούν και άλλες παράλληλες εκδηλώσεις – workshops. Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 4/9 στις 18.00 θα πραγματοποιηθεί workshop που διοργανώνει το ράδιο ένταση με θέμα: “Νέες μορφές συνεργατικής ειδησεογραφίας – Η καταγραφή της πραγματικότητας από αυτούς που τη βιώνουν”. Την Πέμπτη 5/9 στις 18.00 θα πραγματοποιηθεί workshop από την πρωτοβουλία για τη δημιουργία σωματείου βάσης μουσικών κι εργαζομένων στο χώρο του ακροάματος . Τέλος την τρίτη ημέρα, Παρασκευή 6/9, στις 16.30 το πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων περιλαμβάνει workshop διεθνούς συνάντησης και δικτύωσης, ενώ στις 18.00 την ίδια μέρα το workshop δικτύωσης ελεύθερων κοινωνικών χώρων θα ολοκληρώσει και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων για φέτος.

Πολιτιστικό Πρόγραμμα fest 2013

Συναυλίες

Πλήθος αγαπημένων καλλιτεχνών και ποικίλλων μουσικών σχημάτων θα στηρίξουν και φέτος με τη συμμετοχή τους το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας. Έτσι έχει διαμορφωθεί το πρόγραμμα των συναυλιών μέχρι στιγμής:

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου

Ούτε Σπόντα (έντεχνο), ΕΚΜΕΚ (world rock), Anima Nation (reggae – funk- soul afrobeat)  Baildsa (balkan – dirty – Reggae –Gypsy – Punk- Fever)

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

Ξύλινα Κουτάλια (παραδοσιακά σμυρνέικα), Λωξάντρα (ρεμπέτικη σμυρνέικη μουσική), Ντίνος Σαδίκης, Γκρόβερ (Punk – Rock)

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου
Cabaret Balkan (Balkan), Still Gramophone(Jazz), Brazilentina (Ethnic), Elektrain (Swing)

Όλες οι συναυλίες ξεκινούν μετά τις 22.00.

Θεατρικές παραστάσεις – Προβολές ταινιών – ντοκυμανταίρ

Εκτός από τις συναυλίες το πολιτιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας 2013 περιλαμβάνει επιλεγμένες θεατρικές παραστάσεις, καθώς και προβολή ταινιών και ντοκυμανταίρ.

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου

21.00 προβολή ντοκυμανταίρ
Que qui peut puisse – Όποιος μπορεί ας αντισταθεί
του Geoffroy LE GRELLE.

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

21.00 προβολή ντοκυμανταίρ
Να μην ζήσουμε σαν δούλοι
του Γιάννη Γιουλούντα

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου

21.00 θεατρική παράσταση
«Μαμά Φρικιό»
 από τους Theatre de Votanique

21.00 Προβολή ταινίας

Νομαδικές Μηχανές
«5+1 σχέδια πτήσης πάνω στο παράλογο του αγώνα».
Μία συλλογική παραγωγή

Δραστηριότητες για παιδιά

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου (καθημερινά στις 18.00) στον υπαίθριο χώρο του ΑΠΘ, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον “Χόκι στο παιδικό εργαστήριο κατασκευών με το χαρούμενο καλαμπόκι”, απολαμβάνοντας να ένα οικολογικό παιχνίδι κατασκευών  που διοργανώνει η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση “Allostropos” www.allostropos.gr

Δραστηριότητες  για μεγάλους

Πέμπτη 5/9 στις 18.00
Τουρνουά Antifa Kick – Box

Παρασκευή 6/9 στις 18.00
Τουρνουά Πινγκ – Πονγκ

Άμεση διάθεση προϊόντων κατά τη διάρκεια του τριημέρου (καθημερινά από τις 17.00 )

Πορεία Σάββατο 7/9 πορεία (ΔΕΘ)

Το Μπλοκ Άμεσης Δημοκρατίας καλεί:

17.00 προσυγκέντρωση στο Συντριβάνι με τη ΒΙΟ.ΜΕ.
18.00 συγκέντρωση στην πλατεία Αγίας Σοφίας με τις επιτροπές ενάντια στην εξόρυξη χρυσού.

FEST 2013: ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ

“Η οικονομία ως πρώτη και κύρια αξία του καπιταλισμού και της ζωής στον καπιταλισμό,βάζει νέους όρους εκμετάλλευσης. Η εκμετάλλευση μέσα από την παραγωγή – κατανάλωση βρήκε διέξοδο απ’ την εκμετάλλευση μέσα από το χρέος.

Η μαζική περιθωριοποίηση και απαξία μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας μέσα σε ελάχιστο χρόνο καλλιέργησε ένα κλίμα φόβου που το συνόδευε η τρομοκρατία της έκπτωσης. Η απόγνωση και η απελπισία μπήκαν στην καθημερινότητα και σε ημερήσια διάταξη.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ ήταν η πρώτη κάθετη απόπειρα του φόβου ως όπλο πολιτικής διαχείρησης απ το καθεστώς εκτάκτου ανάγκης. Η εκτός συνόρων αντίδραση έδωσε μια ανάσα στην εντός συνόρων αντίσταση , αλλά η ατζέντα παραμένει ανοικτή.

Ήταν ο κατάλληλος χρόνος για να επιταχυνθούν όλοι οι σχεδιασμοί που δειλά-δειλά και κομματιασμένα έκαναν την εμφάνισή τους όλο το προηγούμενο διάστημα.

Η εγκατάλειψη παραγωγικών μονάδων,η διόγκωση της ανεργίας,το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας,η περίφραξη των δημόσιων χώρων, τα διατάγματα νομοθετικού περιεχομένου. Τα fast track για το νερό, την εξόρυξη, την ενέργεια, τα σκουπίδια η ολοκληρωτική καταστολή είναι μερικές απ τις κεντρικές συνέπειες της κοινωνικής ασφυξίας που προκαλούν τα αφεντικά ,μπρός στις οποίες οι επαγγελματίες της διαπραγματεύσιμης αντίστασης έπαθαν vertigo.

Παράλληλα η εκδίκηση για ό,τι χάθηκε επιζητούσε την τιμωρία και η τιμωρία έπρεπε να είναι τόσο προκλητική όσο προκλητικοί ήταν αυτοί που προκάλεσαν την “εθνική καταστροφή”.

Το καταφύγιο των υπηκόων βρήκε έδαφος σ’ ένα ασήμαντο πολιτικό κόμμα. Η ανάγκη για ταυτότητα και συσπείρωση είχε ανάγκη από “λεπρούς” κι από “εβραίους”.

Ένα τμήμα της μητροπολιτικής βίας, νεανικής και νομιμοποιητικής για ταυτότητα, συσπειρώθηκε γύρω απ’ το μίσος στον άλλο.

Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η τάξη, ο αποκλεισμός των καταραμένων, διάχυτα και διάσπαρτα στους κρατικούς μηχανισμούς και στο εκλογικό σώμα βρήκε τρόπο να ενωθεί μέσω της ψήφου και της ανάθεσης, χωρίς όμως να συγκροτηθεί (ακόμη) σε ολοκληρωτικό σώμα που κυριαρχεί στον δρόμο.

Στο ξεκαθάρισμα του εσωτερικού εχθρού επιστρατεύθηκαν πολύ πριν τους ναζιστές τα ΜΜΕ και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί, σε βάρος των “ξυπόλυτων” εντός και εκτός των συνόρων.

Κι αυτός ο πόλεμος έχει όλα τα στοιχεία μιας ολοκληρωτικής επίθεσης με την κήρυξη της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης στο όνομα του χρέους.

Το καθεστώς εξαίρεσης γίνεται τρόπος διακυβέρνησης σε ένα κράτος που όσο αποσύρεται απ’ τις πελατειακές εγγυήσεις του που βαφτίστηκαν κοινωνικό συμβόλαιο, άλλο τόσο οργανώνεται στο ρόλο της καταστολής και της μεγάλης φυλακής. Τα κοινωνικά συρματοπλέγματα απλώνονται σ’ ότι απειλεί ή εμποδίζει την ληστρική εκμετάλλευση του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου.

Ο ασφυκτικός κλοιός που σχηματίζεται δεν αφήνει περιθώρια διαπραγμάτευσης. Η κοινωνία βρίσκεται σε αυτεπάγγελτη δίωξη. Το νομοθετικό πλαίσιο αναδιοργανώνεται αδιαφορώντας για τους κοινωνικούς συσχετισμούς. Το κράτος δεν προσπαθεί να αποφύγει τις εκρήξεις,τα συμβάντα,αλλά οργανώνεται για να μπορεί να τα διαχειριστε.

Στεκόμαστε στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, όπου όλα όσα διαδραματίζονται απ’ όλες τις πλευρές (επενδυτές-κράτος-τοπική κοινωνία) αποτυπώνουν ανάγλυφα το σύνολο των fasttrack και τις συνθήκες που τα συνοδεύουν. Οι συνθήκες κατοχής, αλλά και οι συνθήκες αντίστασης συνθέτουν το κάδρο μίας νέας πραγματικότητας.

Η B.A Χαλκιδική είναι το προανάκρουσμα των μεθόδων καταστολής που έρχεται, και η αντίστασή της το αντίπαλο κοινωνικό δέος.

Μπροστά σ’ αυτή την καταστροφή ένα κομμάτι της κοινωνίας αντέδρασε. Και δεν αντέδρασε παραδοσιακά. Μην έχοντας να περιμένει τίποτα και από κανένα, μπροστά στην εκδοχή του γκρεμού και της μοιρολατρίας δεν αναπόλησε τις “παλιές καλές” στιγμές της καταναλωτικής φούσκας. Ξαναμπήκε στη διαδικασία της διερεύνησης, έχοντας στο μυαλό της δύο βασικούς κατευθυντήριους άξονες: α) την άμεση κάλυψη των αναγκών μπροστά στην αγριότητα της εκμετάλλευσης και β)την συνειδητοποίηση πως η ματαοδοξία της ματιάς προς τα πίσω δεν εκφράζει παρά την αδυναμία να δεις μπροστά.

Στον τομέα της αγροτικής παραγωγής, τα πράγματα είχαν μια άμεση αντανάκλαση. Η αλυσίδα της διατροφής μπήκε σε νέες βάσεις. Ο κύκλος των εργασιών απ’ το χωράφι στο ράφι, άνοιξε νέους ορίζοντες. Σχέση παραγωγού-καταναλωτή, σχέση προϊόντος και αξίας, σχέση ποιότητας και ποσότητας (οικολογικόαποτύπωμα), οργάνωση και αξιοποίηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, απαξίωση των μεσαζόντων, προτεραιότητα στην εγγύτητα και την τοπικότητα. Όλα αυτά μέσα από οριζόντιες σχέσεις και δομές.

Στον βιομηχανικό τομέα τα πράγματα είναι ασφαλώς πιο δύσκολα. Φωτεινό παράδειγμα η ΒΙΟ.ΜΕ. σε πείσμα όλων των παραδόσεων του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα, μετά τον πόλεμο. Δημιούργησε το πρώτο και σημαντικότερο ρήγμα. Η πρόταση της λειτουργίας του εργοστασίου σε συνεταιριστική βάση χωρίς αφεντικά, χωρίς την παραδοσιακή μορφή κάθετης οργάνωσης τόσο στον τομέα της παραγωγής όσο και σ’ αυτόν του συνδικάτου.

Η γενική συνέλευση των από τα κάτω, των ίδιων των εργαζόμενων, έγινε η πηγή κάθε εξουσίας, κάθε απόφασης και κάθε υλοποίησης. Η ισότιμη συμμετοχή σ’ όλη τη διαδικασία της ζωής και της λειτουργίας του εργοστασίου έγινε ο απαράβατος κανόνας.

Το παράδειγμα της ΒΙΟ.ΜΕ. είναι η παρακαταθήκη για ένα νέο κίνημα στους χώρους δουλειάς, που αν εξαντληθεί στη ΒΙΟ.ΜΕ., τότε υπάρχει ο κίνδυνος να την εξαντλήσει.

Είναι αλήθεια πως η δικτύωση υπολείπεται της τοπικής δράσης και η διάθεση συναντά προβλήματα συμμετοχής και προβλήματα που τα δημιουργεί το εχθρικό περιβάλλον του εμπορευματικού κόσμου.

Μοναδικό καταφύγιο και των δύο είναι η αντιεραρχική κινηματική διαδικασία της βάσης. Είναι αυτή που οφείλει να διερευνήσει τους όρους δικτύωσης που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της αποστοίχισης απ’ το πνεύμα του καπιταλισμού, απ’ τις εμπορευματικές σχέσεις, απ’ την κυριαρχία στη φύση και στον άνθρωπο, απ’ τον εκχρηματισμό των πάντων στο όνομα της συσσώρευσης και της ανάπτυξης.Είναι η ίδια διαδικασία που μπορεί να αποτολμήσει και να συνθέσει την νέα συντακτικότητα των κινημάτων.

ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ

Τα όσα προηγήθηκαν και τα όσα συμβαίνουν στην Ισπανία, στην Ελλάδα, στη Β. Αφρική, στην Τουρκία, στη Βραζιλία, στη Βουλγαρία, στη Σουηδία, βάζουν στο στόχαστρο, σε παγκόσμια κλίμακα, το σύστημα διακυβέρνησης.

Είναι το νήμα που ενώνει όλα τα κινήματα, που από διαφορετικές αφετηρίες καταλήγουν να θέτουν κεντρικά ζητήματα που αφορούν στον πυρήνα του διεθνοποιημένου καπιταλισμού.

Η κοινωνική απαξία που προκαλούν τα διατάγματα των κυβερνήσεων δημιουργούν μια πλανητική κοινωνική όσμωση που διαλύει τις αποστάσεις διεθνοποιώντας το παράδειγμα της εξέγερσης με πολλές εστίες και πολλαπλές προβολές, πέρα και πάνω από ιδεολογίες, πέρα και πάνω από κεντρικούς μονισμούς.

Ένα δέντρο, ένα εισιτήριο, ένα πανό, ένας αυτοπυρπολισμός, ένα κυνηγητό με θανατηφόρα κατάληξη, ξεσηκώνουν τα γκέτο, τις φαβέλες, τις πλατείες.

Το χαλί της εξουσίας λεκιάζει σ’ απρόσμενα σημεία και πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι υπολόγιζαν τα’ αφεντικά. Όλα είναι πιθανά, ακόμη και τα αδιανόητα. Μπορούμε να ζήσουμε την εποχή μας μεταμορφώνοντάς την ριζικά, ξαναορίζοντας το νόημα της ελευθερίας των λαών”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Για την απόλυση μου από το Βήμα. Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη

Πόλη-φρούριο από σήμερα η Θεσσαλονίκη-Σε θέσεις μάχης τα συνδικάτα