in

Το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα «κατεβαίνει» στην Αθήνα με μία έκθεση φωτογραφίας

Το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα «κατεβαίνει» στην Αθήνα με μία έκθεση φωτογραφίας

Τα εντυπωσιακά φοινικόπτερα, οι πελεκάνοι και οι ερωδιοί, τα μικρά και μεγαλύτερα ζώα, αλλά και τα τοπία του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα, είναι οι «πρωταγωνιστές» των φωτογραφιών που θα παρουσιαστούν στην έκθεση που θα πραγματοποιηθεί από τις 3 ως τις 17 Νοεμβρίου 2013 στο Οικολογικό Πολιτιστικό Κέντρο, στην Αθήνα. Τα εγκαίνια θα γίνουν παρουσία του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, Νίκου Χρυσόγελου.

Η έκθεση, με τίτλο «Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα: ένας άγνωστος θησαυρός», είναι το «προϊόν» διαγωνισμού φωτογραφίας που πραγματοποιήθηκε από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα και το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στον οποίον συμμετείχαν 63 φωτογράφοι από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τα καλύτερα έργα συγκεντρώθηκαν σε φωτογραφικό λεύκωμα, ενώ έχουν ήδη παρουσιαστεί σε εκθέσεις φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια, την Κατερίνη, καθώς και στους οικισμούς που γειτονεύουν με το Εθνικό Πάρκο.

Η έκθεση «κατεβαίνει» αυτή τη φορά στην Αθήνα, κατόπιν πρόσκλησης του Οικολογικού Πολιτιστικού Κέντρου, προκειμένου να αποτελέσει αφορμή για μία πρώτη γνωριμία του κοινού της πόλης με το πολύτιμο αλλά και άγνωστο οικοσύστημα του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα.

Για τις φωτογραφίες της έκθεσης

Τα εντυπωσιακά φλαμίγνκος, οι πελεκάνοι και οι ερωδιοί, τα μικρά και μεγαλύτερα ζώα, αλλά και τα τοπία της προστατευόμενης περιοχής του Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα, είναι οι «πρωταγωνιστές» των φωτογραφιών

Οι φωτογραφίες που θα παρουσιαστούν στην έκθεση προέρχονται από τον ομότιτλο πανελλήνιο διαγωνισμό φωτογραφίας που «έτρεξε» από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο του 2008, από τους παραπάνω δύο φορείς .

Η καλλιτεχνική αξία των φωτογραφιών, η σπανιότητα των φωτογραφισθέντων ειδών, αλλά η αντιπροσωπευτικότητα των τοπίων και των βιοτόπων ήταν τα κριτήρια της κριτικής επιτροπής, η οποία αποφάσισε την απονομή τριών βραβείων και δύο επαίνων σε πέντε φωτογράφους για το σύνολο του έργου που παρουσίασαν, ενώ επίσης προέκρινε τα έργα τριάντα ακόμη φωτογράφων,

Οι φωτογράφοι που βραβεύθηκαν είναι οι:

– Καρυοφύλλης Γκροζούδης (1ο βραβείο)
– Αγοραστός Παπατσάνης (2ο βραβείο)
– Χάρης Μαθιόπουλος (3ο βραβείο)
– Χριστίνα Παπαφράγκου (Α! έπαινος)
– Γιώργος Χατζησπύρου (Β! έπαινος)

Ακόμη, διακρίθηκαν για τις φωτογραφίες τους και θα συμμετέχουν στην έκθεση και στο φωτογραφικό λεύκωμα που θα εκδοθεί με ευκαιρία της έκθεσης οι: Νικόλαος Ασλάνογλου, Δημήτρης Βαβύλης, Χρήστος Γκρίτσας, Αλεξάνδρα Γρυπάρη, Αλεξάνδρα Δεμερτζή, Αλέξανδρος Δοβρίδης, Πόπη Ευθυμιάδου, Βίκη – Μαρία Ιωάννου, Γεωργία Καραγιαννοπούλου, Αθανάσιος Καρυπίδης, Ελπίδα Κάτσικα, Ιωάννης Κολαξίδης, Χάρης Κουρουζίδης, Δημήτρης Λαμπρέλλης, Ιωάννης Λίτσας, Ευθύμης Μουρατίδης, Βασίλης Μπακαλούδης, Ελευθέριος Μπέτσης, Εύα Μπογρή, Γιώργος Μπουζίκας, Τάσος Μπούνας, Καίτη Παπαναούμ, Δημήτρης Προκοπίου, Ανέστης Σαμουρκασίδης, Κώστας Σαραπτσής, Οδυσσέας Τζημούλης, Γιάννης Χολογγούνης, Χρήστος Βλάχος (εκτός συναγωνισμού), Βασίλης Καρκατσέλης (εκτός συναγωνισμού), Λία Παπαδράγκα (εκτός συναγωνισμού).

Στο διαγωνισμό υπέβαλαν φωτογραφίες τους εξήντα τρεις φωτογράφοι συνολικά. Οι επισκέπτες της έκθεσης, θα είναι δυνατόν να δουν και το έργο των υπολοίπων φωτογράφων (που για τον έναν ή άλλο λόγο δε βρήκε τη θέση του στον περιορισμένο χώρο της έκθεσης και έκδοσης) σε μία ξεχωριστή εγκατάσταση.

Λίγα λόγια για την περιοχή

Το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα περιλαμβάνει τους υγροτόπους των εκβολών του Γαλλικού και του Λουδία, της λιμνοθάλασσας Καλοχωρίου, των Δέλτα Αξιού και Αλιάκμονα, καθώς και τους υγροτόπους της Νέας Αγαθούπολης και των Αλυκών Κίτρους. Η οικολογική αξία της περιοχής κατατάσσει το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα μεταξύ των πιο σημαντικών υγροτόπων της Ευρώπης. Προστατεύεται από τη Σύμβαση Ραμσάρ και ανήκει στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.
Κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής είναι η πλούσια ορνιθοπανίδα, καθώς μέχρι σήμερα έχουν παρατηρηθεί 278 είδη πουλιών, περίπου το 60% των ειδών που υπάρχουν στην Ελλάδα. Το Δέλτα του Αξιού φιλοξενεί μία από τις τρεις πιο σημαντικές μεικτές αποικίες ερωδιών στη χώρα, μαζί με αυτούς της Κερκίνης και του Αμβρακικού. Επίσης, η περιοχή είναι γνωστή για το ρύζι και τα μύδια της, καθώς εδώ παράγεται περίπου το 80% των συγκεκριμένων προϊόντων στη χώρα μας.

Για τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς και τη σημασία τους.

Ένα κείμενο του Βασίλη Καρκατσέλη

Οι φωτογραφικοί διαγωνισμοί ήταν και παραμένουν ένα τελείως ξεχωριστό και αρκετά σημαντικό κεφάλαιο στην εξέλιξη της τέχνης της φωτογραφίας και στη φωτογραφική ζωή όσων τουλάχιστον την αντιμετωπίζουν σοβαρά.

Φωτογραφικοί διαγωνισμοί, η προκήρυξη των οποίων είναι μακροχρόνια (όπως αυτού για το δέλτα των τεσσάρων ποταμών), λειτουργούν προς τρείς ξεχωριστές κατευθύνσεις, που παρ όλα αυτά, και οι τρείς, στο τέλος – τέλος, συγκλίνουν στο ίδιο αποτέλεσμα, την απόλυτη ευχαρίστηση αυτών που δουλέψανε με την ψυχή τους για αυτούς.

Στην αρχή έρχεται η πληρότητα της γνώσης. Οι φωτογράφοι μελετούν το θέμα τους, διαβάζουν την ιστορία του, μαθαίνουν για αυτό, παίρνουν θέση υπέρ ή κατά των παθημάτων του και σχηματίζουν άμεση αντίληψη για τη θέση του θέματός τους στη σημερινή κοινωνία, το αγαπούν ίσως, σίγουρα όμως όταν τελειώνει το παιχνίδι, είναι σοφότεροι. Το ταξίδι τους πλήρωσε.

Ως δεύτερη, αλλά καθόλου υποδεέστερη, τοποθετείται η περιπέτεια της φωτογράφησης στην κυριολεξία της. Οι φωτογράφοι, κατά μόνας ή σε ομάδες, δραπετεύουν από το δεδομένο περιβάλλον τους και βουτούν στο άγνωστο. Από τη φυλακή των προσωπικών αναζητήσεων, στην αβεβαιότητα του διαλόγου, στην κόντρα με το αναπάντεχο, στο ερωτηματικό του τυχαίου.

Ως τρίτη κατεύθυνση, βάζω την αναμέτρηση με το μέσον, τον αγώνα για να δαμαστούν και ξεπεραστούν οι τεχνικές απαιτήσεις και οι πάσης φύσεως δυσκολίες. Η μάχη με το θέμα για το ξεπέρασμά του υπέρ της τέχνης είναι ανελέητη και κάθε προσφερόμενη ευκαιρία να συναντηθείς μαζί της στα μαρμαρένια αλώνια, καλοδεχούμενη.

Αν μάλιστα μείνει και καμία καλή φωτογραφία από όλα αυτά, χαράς ευαγγέλια. Ο τολμών κέρδισε, ο ζητήσας του δόθηκε, ο κόπος αμείφτηκε, το θέμα αναδείχθηκε, οι διοργανωτές δεν σπατάλησαν τσάμπα τον χρόνο τους, οι φωτογράφοι έγιναν καλύτεροι.

Ευχαριστούμε όλους για τις καλές στιγμές στις φωτογραφικές εξορμήσεις μας, ευχαριστούμε όλους όσους μας τιμήσανε με τις φωτογραφίες τους και υποσχόμαστε ότι η υπόθεση δεν θα κλείσει με αυτόν τον κατάλογο, την έκθεση και το ημερολόγιο. Η μακροχρόνια περιοδεία αυτής της τεράστιας παραγωγής είναι και υποχρέωσή μας (σαν διοργάνωση) και καθήκον (σαν άνθρωποι που σέβονται το περιβάλλον και αγαπούν τη φωτογραφία).

Άλλωστε η συγκεκριμένη περιοχή δεν είναι μία μόνο φωτογραφική υπόθεση. Είναι ζωή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο Σαμαράς και οι “58” Του Ευκλείδη Τσακαλώτου

Οι “Εκκλησιάζουσες” από τη θεατρική ομάδα “Τα Γκαργκάνια”