in

Έκλεισε η συμφωνία ΟΛΠ και Cosco

Έκλεισε η συμφωνία ΟΛΠ και Cosco

Γρήγορες διαδικασίες για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση μετά και από τον φιλικό διακανονισμό μεταξύ του Οργανισμού και της ΣΕΠ- Cosco.

Μάλιστα οι δύο πλευρές κατέληξαν αργά χθες το απόγευμα σε «φιλικό» διακανονισμό για νέες επενδύσεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συζητηθεί στα διοικητικά συμβούλια των Διοικητικών Συμβουλίων των δυο εταιρειών τη μεθεπόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ.

Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση με βάση το Πρακτικό αυτό η ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει:

«α) να κατασκευάσει και το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ

β) να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του

γ) να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 E-RTG’s, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του

δ) να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό κατ’ ελάχιστον 7 Γ/Γ Super Super Post Panamax και 16 RMG’s, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία

ε) να χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκ. ευρώ

ζ) να συνεχίσει να καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα

στ) να μην καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, αλλά να προσαρμοσθεί η καταβολή βάσει οικονομικών δεικτών (ΑΕΠ) λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτιων της αρχικής Σύμβασης

η) να προσκομίσει ή επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ  

θ) με τα πιο πάνω έργα, να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000  TEU’s σε 6.200.000 TEU’s».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044) και ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.

Το συμβατικό κείμενο συμφωνήθηκε να τεθεί υπόψη των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιριών, του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Επιπλέον να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα και να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης».

Με εντολή Σαμαρά η άμεση αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά

Η βούληση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού είναι να προχωρήσει άμεσα η αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, χωρίς χρονοκαθυστερήσεις, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Προτεραιότητά μας και σημείο που δίνουμε έμφαση, είναι η εισροή εσόδων στα δημόσια ταμεία και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πρόσθεσε ο υπουργός.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός, την περασμένη Τετάρτη, είχε συνομιλίες με τον υπουργό Ναυτιλίας, στον οποίο ανέθεσε να καταρτίσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αξιοποίηση του λιμανιού.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι, μετά την παραίτηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιου Σταυρίδη και τη μεγάλη δυστοκία που παρατηρήθηκε στη λήψη σχετικής απόφασης, η οποία έθεσε σε κίνδυνο τη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον ΟΛΠ και τον ΣΕΠ (COSCO), ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και χωρίς καθυστερήσεις.

ΣΥΡΙΖΑ: Το άσπρο, μαύρο παρουσιάζει η κυβέρνηση

«Το «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής (!) Διευθέτησης» που ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ΟΛΠ ΑΕ και η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιχειρεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία», σημειώνει σε δήλωσή του σχετικά με το θέμα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας.

«Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η COSCO εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά. Η νέα επένδυση της COSCO όπως και η παλιά ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Είναι δε πλέον προφανής η μονοπωλιακού χαρακτήρα εκμετάλλευση του εμπορικού λιμένα Πειραιά», επισημαίνει ο κ. Δρίτσας στη συνέχεια.

«Αν κάτι τέλος επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά είναι οι τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου προς την Ευρώπη, δυνατότητα που υπό δημόσιο έλεγχο θα μπορούσε να προσφέρει πραγματικά οφέλη στη χώρα μας και στον ελληνικό λαό», προσθέτει.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες και πολύ πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες θα δώσουμε αναλυτικότερη τεκμηρίωση. Έτσι κι αλλιώς όμως, πρόκειται για νέα σύμβαση και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση», καταλήγει στη δήλωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Αντιδρούν οι λιμενεργάτες

Από την πλευρά της, της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι «οι τελευταίες εξελίξεις στα λιμάνια και ιδιαίτερα στον ΟΛΠ αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα Λιμάνια ως προσωπικό της λάφυρο που το ξεπουλάει στον βωμό της πρόσκαιρης επιβίωσης της αδιέξοδης και καταστροφικής πολιτικής της».

Όπως τονίζουν «με τον απαράδεκτο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO παραχωρούν, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, το Δυτικό Μέτωπο του Λιμανιού .ως «πανωπροίκι» στην COSCO. Με την ουσιαστική κατάργηση του εγγυημένου τιμήματος που προβλέπει η αρχική σύμβαση προχωρούν σε μία ακόμη χαριστική πράξη προς την COSCO. Έτσι υπονομεύεται η οικονομική θέση του Δημόσιου ΟΛΠ, καθώς και τα Δημόσια Έσοδα».

Οι λιμενεργάτες σημειώνουν ότι «οδηγούμαστε, σε ένα καθεστώς όπου η COSCO θα μεταβληθεί σε ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα παραχωρησιούχο (ενοικιαστή) του ΟΛΠ. Θα αποκτήσει όλο τον ΟΛΠ χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Παράλληλα θα αποκτήσει δικαιώματα Δημόσιας Αρχής. Όλα αυτά ασφαλώς θα τύχουν νομικής διερεύνησης, ως προς την νομιμότητά τους, αφού παραβιάζεται κατάφωρα η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τα 23 ερωτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ελληνική κυβέρνηση».

«Αυτό, σε συνδυασμό με την απαίτηση της COSCO για απόκτηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και την αποδοχή της απαίτησης από την Κυβέρνηση, όπως διοχετεύεται στον τύπο, οδηγούμαστε στο τέλειο ξεπούλημα και σε σκανδαλώδη ενέργεια», συμπληρώνουν.

Όπως επισημαίνουν στη συνέχεια «Οδηγούμαστε, δηλαδή, σε ένα καθεστώς όπου η COSCO θα μεταβληθεί σε ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα παραχωρησιούχο (ενοικιαστή) του ΟΛΠ. Θα αποκτήσει όλο τον ΟΛΠ χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Παράλληλα θα αποκτήσει δικαιώματα Δημόσιας Αρχής», ενώ προσθέτουν: «Όλα αυτά ασφαλώς θα τύχουν νομικής διερεύνησης, ως προς την νομιμότητά τους, αφού παραβιάζεται κατάφωρα η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τα 23 ερωτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Ελληνική Κυβέρνηση»,

Στη συνέχεια, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ καλούν για μια ακόμη φορά την δικομματική Κυβέρνηση να εγκαταλείψει τον «ολισθηρό δρόμο στον οποίο βαδίζει».

Επίσης, καλούν τις Πολιτικές Δυνάμεις, την Ελληνική Βουλή, τους Κοινωνικούς Φορείς, την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση «να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας στο συντελούμενο έγκλημα».

Όπως σημειώνουν, ως Συνδικαλιστικές Οργανώσεις «θα κινήσουμε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε να αναδείξουμε τις αυθαίρετες νομικά πράξεις, τόσο στο εθνικό, όσο και στο ευρωπαϊκό επίπεδο».

Τέλος, τονίζουν πως «θα οργανώσουμε μέτωπο αντίστασης, ώστε να ακυρωθεί το σκανδαλώδες ξεπούλημα των Λιμανιών».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Για το φαινόμενο των γαμοθέσεων εργασίας. Του David Graeber

Τη μετάταξη 6.000 γιατρών του ΕΟΠΥΥ στο ΕΣΥ μελετά η κυβέρνηση