in ,

Τραγέλαφος η συνέλευση των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ-Θα συνεχιστούν οι προσφυγές στα δικαστήρια δηλώνει ο Χρ. Στεφανίδης

Τραγέλαφος η συνέλευση των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ-Θα συνεχιστούν οι προσφυγές στα δικαστήρια δηλώνει ο Χρ. Στεφανίδης

Σε οχλαγωγία κατέληξε η συνέλευση των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό Κέντρο Ι. Βελλίδης με πολλούς από τους συμμετέχοντες να αμφισβητούν τις πρακτικές του πρώην προέδρου του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδη, ο οποίος ζητούσε την εξουσιοδότηση τους για να συνεχίσουν τις προσφυγές εναντίον της απο-ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ στα ελληνικά και αν χρειαστεί και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Γράφει η Σταυρούλα Πουλημένη για το stokokkino.gr

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ καταφέρθηκε εναντίον της κρατικοποίησης του Οργανισμού, ισχυρίστηκε ότι όσα λέγονται για τον ΟΑΣΘ τόσα χρόνια είναι ψευδή ενώ παράλληλα κατηγόρησε και τους εργαζόμενους που “πήγαν με το μέρος του νέας διοίκησης”.

Δεν έλειψαν φωνές από τους πρώην μετόχους που κατηγορούσαν τον κ. Στεφανίδη για έλλειψη ενημέρωσης κατά την διαδικασία των προσφυγών στο ΣτΕ αλλά και αυταρχικές πρακτικές εκ μέρους του, φωνές στις οποίες απαντούσε ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ με φράσεις όπως “Αν δεν θέλετε παίρνω το καπελάκι μου και φεύγω”,”Με 97,5% με ψηφίσατε και κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να αναμετρηθεί μαζί μου”. Ζητούσε κατά διαστήματα την έγκριση από τους πρώην μετόχους των προτάσεών του με την πλειοψηφία του κοινού να προβαίνει σε αποδοκιμασίες και λιγοστούς να χειροκροτούν.

Ο ΟΑΣΘ επιβεβαιώθηκε και από αυτήν την διαδικασία ότι αποτελούσε ένα ιδιότυπο καθεστώς αδιαφάνειας, μια ιδιωτική επιχείρηση που είχε το μονοπώλιο των αστικών συγκοινωνιών επί 60 χρόνια με εκατομμύρια κρατικών επιδοτήσεων και για την οποία κανείς δεν γνώριζε μέχρι την αποκρατικοποίηση της πως ακριβώς λειτουργούσε. Το σίγουρο όμως είναι ότι για τους μετόχους του ήταν η “κότα με τα χρυσά αβγά” δεδομένου ότι από το 1990 μέχρι και το 2016 οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ έλαβαν επιχειρηματικό κέρδος 324.454.000 ευρώ. Στην ίδια περίοδο η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους δηλαδή η ζημιά που κλήθηκε το κράτος να πληρώσει ανέρχονταν στα 2 δις. 

Επιπλέον ακολουθούνταν εξωπραγματικές πρακτικές ακόμη και για ιδιωτική επιχείρηση, όπως το γεγονός ότι το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων προσμετρόνταν στα έξοδα της επιχείρησης. Η πρακτική αυτή βρήκε το φως της δημοσιότητας κατά τη διάρκεια  συνέντευξης τύπου του νυν προέδρου του ΟΑΣΘ Στ. Παππά στη ΔΕΘ, ο οποίος την χαρακτήρισε “παγκόσμια πρωτοτυπία” και επιβεβαιώθηκε σήμερα και από τον κ. Στεφανίδη. Χαρακτηριστικά ο ίδιος στην αναφορά του για τις ανελαστικές δαπάνες του Οργανισμού συμπεριέλαβε και το επιχειρηματικό κέρδος….

Ο κ. Στεφανίδης δήλωσε από την πλευρά του ότι ο νόμος 44/82 αιφνιδίασε το πρώην ΔΣ του ΟΑΣΘ καθώς και ότι ο υπουργός Υποδομών “στοχοποίησε ήδη από το 2015 τον Οργανισμό και τον υπέβαλε σε εξονυχιστικούς ελέγχους και σε οικονομικό στραγγαλισμό έτσι ώστε να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του”.

“Αφού μας είπε κάντε νόμο του υποβάλαμε νόμο με όλες τις λεπτομέρειες, με εισηγητικές εκθέσεις, με μείωση της μισθοδοσίας στα 62 εκ. από τα 88 εκατ. δηλαδή, 30%. Οι δαπάνες από 150 εκ. τις κατεβάσαμε στα 124 εκ. Ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε συζητήσεις. Συνεννοηθήκαμε με τον υπουργό να συναντηθούμε και να συζητήσουμε τις σκέψεις μας πως θα πορευτούμε”σημείωσε ακόμη προσθέτοντας ότι “Ο νόμος έγινε και με άλλες προϋποθέσεις, με τις οποίες θα δεχόταν ο υπουργός να γίνουν αλλαγές όλων των κανονισμών, πράγμα που σημαίνει ότι αποσκοπούσαν και στον εξορθολογισμό των δρομολογίων που είναι μια πάρα πολύ μεγάλη υπόθεση γιατί με βάση τον νόμο  του 2001 έγινε σε 15 τότε καποδιστριακούς δήμους επέκταση στις δυτικές πλευρές και με τον νόμο 38/97 του 2010 έγινε στους υπόλοιπους 9 καλλικρατικούς πλέον, στον δήμο Λαγκαδά.   Αυτές οι επεκτάσεις είναι θανατηφόρες για τον νομό μας”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ΟΑΣΘ με την προηγούμενη διοίκηση είχε το φθηνότερο εισιτήριο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. “Θυμίζω στον κ. Σπίρτζη ότι ο ΟΑΣΘ έχει το φθηνότερο εισιτήριο στην Ελλάδα   και την Ευρώπη. Και έδινε και διπλάσια επιδότηση στην Αθήνα. Eμείς με την πρόταση που στείλαμε είπαμε ότι οι δαπάνες είναι 124 εκ.   και το προσήκον κόμιστρο που πρέπει να πληρώνουν όλοι είναι 1,30 ευρώ. όχι εισιτήριο μιας χρήσεως ανά την επικράτεια. Αν θέλει να δίνει μισό εισιτήριο στους φοιτητές και τους μαθητές πρώτα θα πληρώνουν, δεν πρόκειται να ξανακάνω το ίδιο λάθος”, ανέφερε ο κ. Στεφανίδης.

Ο κ. Στεφανίδης αναφέρθηκε επίσης στους πρώτην μετόχους δηλώνοντας ότι κάποια μερίδα εξ αυτών “ζούσε από τα μερίσματα, και ότι τα εκατομμύρια που ανέφερε ο κ. Σπίρτζης ως κέρδος των μετόχων αντιστοιχεί το χρόνο κατά κατά μέσο όρο στους 1.900 μετόχους σε 6.500 ευρώ. Δηλαδή 500 ευρώ το μήνα”.

Ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ υποστήριξε ότι επί των ημερών του τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν ήταν περισσότερα από αυτά που έδωσε στην κυκλοφορία η τωρινή διοίκηση και ότι τα πρόστιμα που έκοβε η ιδιωτική εταιρεία ελεγκτών στους πολίτες χωρίς εισιτήριο ήταν 5.500 τον μήνα σε σύγκριση με αυτά που έκοβαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ που ανέρχονταν σε 1.300 το μήνα. Σήμερα κατά τη γνώμη του δεν έχει επέλθει κάποια σημαντική μείωση του εισιτηρίου και πολλοί κυκλοφορούν χωρίς εισιτήριο. 

Να σημειωθεί ότι η διαδικασία εκκαθάρισης του Οργανισμού προχωρά κανονικά και δεν επηρεάζεται από τις προσφυγές, τρεις στο σύνολο, που έχουν μέχρι τώρα γίνει. Η  αίτηση ασφαλιστικών μέτρων από την πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ κατά του ορισμού νέας, της τοποθέτησης ελεγκτή και την επιλογή ελεγκτικής εταιρείας έχει απορριφθεί από το ΣτΕ. Οι κύριες προσφυγές θα συζητηθούν στις 4 Δεκέμβρη.

Με την απο-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και τον ορισμό νέας διοίκησης ο στόλος των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης έχει σταθεροποιηθεί στα 380-385 λεωφορεία ενώ παράλληλα διορθώθηκε η ετεροβαρής κατάσταση όσον αφορά στον στόλο των λεωφορείων, και πολλά από τα οχήματα που κινούνται στην δυτική Θεσσαλονίκη και για τα οποία υπήρχαν πολλά παράπονα από τους κατοίκους των περιοχών αυτών, είναι  καινούργια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ του ΟΣΕΘ Κ. Αμπατζά ο ανασχεδιασμός του ΟΑΣΘ, προβλέπει, μεταξύ άλλων, αύξηση των δρομολογίων και στόχος είναι να μπουν σε κίνηση περισσότερα από 400 λεωφορεία, σχεδόν διπλάσια αύξηση σε σύγκριση με τον στόλο που λειτουργούσε όταν ανέλαβαν οι νέες διοικήσεις (240 λεωφορεία).

Επιπλέον το νέο δ.σ του ΟΑΣΘ έχει αποφασίσει την αλλαγή του λογισμικού ώστε να μην υπάρχει πια επιπλέον επιβάρυνση για τα εισιτήρια που εκδίδονται εντός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ καθώς και την κυκλοφορία με μειωμένο εισιτήριο όλων των ατόμων έως των 18 ετών. Οι άνεργοι κυκλοφορούν από τις 17 Αυγούστου δωρεάν και συνεχίζονται οι διαγραφές προστίμων που είχαν βεβαιωθεί σε ανέργους μάλιστα κάποιοι εξ αυτών πρόκειται να λάβουν πίσω τα χρήματα που είχαν πληρώσει. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παθέτικ. Του Χρήστου Λάσκου

Γνωμοδότηση ΚΑΣ: Αρχαιολογικός χώρος 300 στρέμματα της έκτασης του Ελληνικού