in ,

Ράμπα Ρε!

Ράμπα Ρε!

Μια πρωτότυπη καμπάνια έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιες μέρες από πολίτες της Θεσσαλονίκης. Στο επίκεντρο της η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στην πόλη, που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες προβλήματα στην καθημερινότητα τους.

Μπάρες αναπήρων οι οποίες κλείνονται από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, πεζοδρόμια τα οποία μετατρέπονται σε πάρκινγκ, οδηγοί για τους τυφλούς που περνούν… μέσα από κολώνες της ΔΕΗ και τραπεζοκαθίσματα τα οποία τοποθετούνται πάνω τους χωρίς κανένα δισταγμό και χωρίς δεύτερη σκέψη, είναι κάποιες από τις «κλασσικές» περιπτώσεις.

Έτσι λοιπόν πολίτες πήραν την πρωτοβουλία και με σπρει έχουν «σχολιάσει» τα ευρωπαικού επιπέδου πεζοδρόμια του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Στου κεντρικότερους δρόμους της πόλης συναντάμε σχόλια όπως «Ραμπα;»,  «Ράμπα ΡΕ» και πολλά άλλα.

Κάτω από την βάση η βαθμολογία της Θεσσαλονίκης

Βαθμό κάτω της βάσης παίρνει το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης σε ό,τι έχει να κάνει με την προσβασιμότητα των αστικών δημόσιων χώρων, με βάση τα στοιχεία από την «Έρευνα προσβασιμότητας αστικών δημόσιων χώρων στη Θεσσαλονίκη», η οποία πραγματοποιήθηκε από το Σωματείο Εμποδιζόμενων Ατόμων «Αναπηρία Σήμερα» σε σύμπραξη με την «Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών».

Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πεζοί, και ιδιαίτερα τα ΑμεΑ, είναι η κατάληψη των πεζοδρομίων από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Υπολογίζεται ότι το συνολικό μήκος των πεζοδρομίων στο πολεοδομικό συγκρότημα, ανέρχεται σε 515.000 μέτρα.

Το φαινόμενο παρατηρείται σε μεγάλο βαθμό σε περιοχές εκτός του κέντρου, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι τα οχήματα αυτά ανήκουν κατά μεγάλη πιθανότητα στους κατοίκους των περιοχών αυτών οι οποίοι λόγω του προβλήματος της έλλειψης χώρων στάθμευσης δεν διστάζουν να παρκάρουν σε κάθε σημείο.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται με σταθμευμένα αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονται πάνω στο πεζοδρόμιο και αποκλείουν σχεδόν πλήρως τη διέλευση, αναγκάζοντας τους πεζούς να κατέβουν στο οδόστρωμα, κάτι το οποίο αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο ατυχήματος. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό παρατηρείται περισσότερο στις περιοχές εκτός κέντρου και ακόμη πιο πολύ στη συνοικία της Τούμπας.

Τα τραπεζοκαθίσματα και τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια

Πολύ σημαντικό είναι και το θέμα των τραπεζοκαθισμάτων, ειδικά στις περιπτώσεις που αυτά είναι τοποθετημένα με τρόπο που να μην απομένει διάδρομος 1,50 μ. για διέλευση πεζών/ΑμεΑ (κάτι το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για να χορηγηθεί άδεια κατάληψης του πεζοδρομίου).

Η ευθύνη του Δήμου μεγάλη, καθώς η διοίκηση είχε δεσμευτεί πως θα βάλει φρένο στην ασυδοσία των οδηγών εις βάρος των πεζών και των ΑμΕΑ, που παλεύουν καθημερινά στους δρόμους της πόλης.

Ι.Μ

Δείτε σχετικές φωτογραφίες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ναόμι Κλάιν: Η επιστήμη μάς λέει να επαναστατήσουμε

Eκδήλωση: «Πεζοπορία Διαμαρτυρίας των Σχολικών Φυλάκων από την Θεσ/νίκη στην Αθήνα»