in

Προβολή της αστυνομικής περιπέτειας του Ζορζ Λοτνέρ, «Ωραίος, σκληρός και αδίστακτος»

Προβολή της αστυνομικής περιπέτειας του Ζορζ Λοτνέρ, «Ωραίος, σκληρός και αδίστακτος»

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ συνεχίζουν το αφιέρωμά τους Μεταμοντέρνο νουάρ και προβάλλουν τη Δευτέρα 16 Ιουλίου στις 21:30 στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4 – Βασ. Γεωργίου, τηλ. 2310828642) την αστυνομική περιπέτεια του Ζορζ Λοτνέρ Ωραίος, σκληρός και αδίστακτος (Γαλλία, 1977, έγχρωμη, 123’). Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Ορνέλα Μούτι, Στεφάν Οντράν, Μιρέιγ Νταρκ, Μορίς Ρονέ, Κλάους Κίνσκι.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση από το CinephileGreeks. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Οι διαφορές αμερικανικού νουάρ και γαλλικού νεονουάρ.

Ένα περιοδικό περιέχει αποδεικτικά στοιχεία εναντίον διεφθαρμένων αξιωματούχων. Ακολουθεί ένα κυνηγητό μεταξύ του ήρωα και της αφρόκρεμας κορυφαίων πολιτικών και επιχειρηματιών.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Πολλές οι ομοιότητες του “MORT D’UN POURRI” με τα φιλμ του Ντελόν των 70’s: Αστυνομία, σενάριο με βάσεις για μια δηλητηριώδη διαμαρτυρία για τα πολιτικά ήθη και ένα καστ απίστευτα πλούσιο στο οποίο ο ηθοποιός-παραγωγός ενσωματώνει την ταινία, σαν πρωταγωνιστής, αλλά όχι το μοναδικό επίκεντρο. Καταστροφικοί, μηδενιστικοί, οι διάλογοι του Μισέλ Οντιάρ στην ταινία, η οποία ορμά ακάθεκτη προς την “όλα σάπια” οπτική, αλλά κ ορισμένες σκηνές που κόβουν την ανάσα την κάνουν ένα διορατικό θρίλερ. Η βασική υπόθεση στηρίζεται από το “McGuffin”: ένα περιοδικό που περιέχει αποδεικτικά στοιχεία εναντίον διεφθαρμένων αιρετών αξιωματούχων. Τα υπόλοιπα είναι ένα καλά γυρισμένο από τον Ζορζ Λοτνέρ κυνηγητό πρόσωπο με πρόσωπο μεταξύ του ήρωα και της αφρόκρεμας κορυφαίων πολιτικών και επιχειρηματιών. 

Αλλά κάτι πολύ σημαντικό για αυτήν την ταινία είναι η σχέση μεταξύ Μορίς Ρονέ-Αλέν Ντελόν, μια επαγγελματική σχέση που ξεκίνησε στο Γυμνοί στον ήλιο, συνέχισε στα Χαμένη Ταξιαρχία και Η πισίνα, κι εδώ οι δύο ηθοποιοί βρίσκουν τον εαυτό τους μαζί μια τελευταία φορά. Αντίθετα λοιπόν από τις τρεις προαναφερόμενες συναντήσεις τους, ο Ρονέ που ενσαρκώνει τον κυρίαρχο εκτελεστή, το επιδεικτικό κάθαρμα, χαρισματικά κυνικός, ενώ ο Ντελόν παίζει τον “καλό”. Συναρπαστική σχέση που είδαμε να εξελίσσεται από ταινία σε ταινία μέσα σε δύο δεκαετίες. Οι γυναικείοι χαρακτήρες γραμμένοι με ένα συνολικό μισογυνισμό :οι άπληστες σκύλες, οι ανικανοποίητες γυναίκες. .

Το κερασάκι στην τούρτα είναι φυσικά η απροσδόκητη εμφάνιση του Κλάους Κίνσκι. 
Κόμμωση θηλυπρεπής, απεικονίζει ένα “ενδιάμεσο” high-flying, μια ελαφρότητα δηλ. Μεγάλη σκηνή του στο κάστρο στο τέλος της ταινίας, μια συγκλονιστική σκηνή. 
Πολύ καλή κι η πανέμορφη Ορνέλα Μούτι στον ομολογουμένως παράξενο ρόλο της, μας δείχνει τις υποκριτικές της ικανότητες.

Γενικά θα λέγαμε ότι το “MORT D’UN POURRI” είναι σίγουρα μια σημαντική ταινία που οπωσδήποτε πρέπει να δείτε και θα’λεγα ότι βρίσκω μέσα σε αυτήν πολλά στοιχεία μεταγενέστερων – κυρίως αμερικανικών – ταινιών που (δεν είναι η πρώτη φορά) έχουν “κλέψει” από τον σπουδαίο γαλλικό κινηματογράφο.
Τέλος, να σημειώσω ότι η μόνη “παραφωνία” του φιλμ είναι “ελληνική” κι αφορά τον τίτλο με τον οποίο βγήκε στις αίθουσες. Η σωστή μετάφραση είναι: “Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΥ” κι έτσι θα την προτιμούσαμε να παίζεται.»

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ «ΩΡΑΙΟΣ, ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΣ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε το Ωραίος, σκληρός και αδίστακτος είναι:

  1. Για το εξαιρετικό σενάριο του Μισέλ Οντιάρ, που προτάθηκε για Σεζάρ.
  2. Για την καταθλιπτική καφέ με χαμηλούς φωτισμούς φωτογραφία του μετρ Ανρί Ντεκέ.
  3. Για τον Αλέν Ντελόν που κάνει έναν από τους καλύτερους ρόλους του.
  4. Για το εξαιρετικά ελλειπτικό πικρό τέλος του φιλμ.
  5. Για τις εξαιρετικές σταρ που περιστοιχίζουν τον ήρωα και διεκπεραιώνουν άψογα τους ρόλους τους.
  6. Για τη συναρπαστική σκηνοθεσία του Λοτνέρ, ψυχαγωγική αλλά και με πολιτικές ματιές.
  7. Για το έντονο καταγγελτικό ύφος προς τους πάντες και τα πάντα.
  8. Για τη μεγάλη τόλμη της ταινίας που απορούμε πως γυρίστηκε.
  9. Γιατί διαφοροποιείται από ανάλογες στερεοτυπικές ταινίες.
  10. Γιατί πέραν των μηνυματων είναι ένα σινεμά ψυχαγωγικό και γενναιόδωρο.

 

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 23 Ιουλίου στις 21:30 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν ως κλείσιμο του αφιερώματός τους Μεταμοντέρνο νουάρ την γκανγκστερική περιπέτεια Η μεγάλη ληστεία της Νέας Υόρκης (1971).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Όχι αιολικά πάρκα στα Άγραφα-Ορειβάτισσες-ες ενάντια στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Όχι στην έκδοση του Τουργκούτ Καγιά! Η κυβέρνηση θα βάψει τα χέρια της με αίμα;