Πέντε λόγοι για τους οποίους η συγγνώμη του ΒΗΜΑτοδότη είναι χειρότερη από το λάθος. Του Άρη Χατζηστεφάνου

Ύστερα από την τραγελαφική εικόνα που παρουσίασε για άλλη μια φορά η δημοσιογραφία των κυρίαρχων ΜΜΕ αναπαράγoντας στοιχεία από χιουμοριστικό κείμενο στο Βατράχι, ο ΒΗΜΑτοδότης αποφάσισε να ζητήσει συγγνώμη, με ένα κείμενο που πιστεύουμε ότι περιλαμβάνει περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει.

Το κείμενο του ΒΗΜΑτοδότη:

Κάτι ο καύσωνας και η καλοκαιρινή ραστώνη, κάτι η Βαρουφακιάδα που κυριαρχούσε, δεν ήθελε και πολύ να αναπαραχθεί μια είδηση, η οποία βεβαίως καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Πρόκειται για το δήθεν επίδομα σφραγίδας 50 ευρώ που χορηγεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε δημοσίους υπαλλήλους, το οποίο δημοσίευσε ένα site και έκανε γρήγορα τον γύρο του Διαδικτύου, χωρίς κανείς να κάνει τον κόπο να διασταυρώσει την είδηση.

Δικαίως λοιπόν το υπουργείο εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία λέει ότι το συγκεκριμένο δημοσίευμα δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, ούτε υπάρχει καμία εισηγητική έκθεση. Ούτε βεβαίως υπάρχει ανακοίνωση της ΝΔ που να καυτηριάζει το γεγονός. Το υπουργείο το μόνο που διαβεβαιώνει είναι ότι η κυβέρνηση θα αφήσει τη σφραγίδα της στη δημόσια διοίκηση.»

– Καταρχάς δεν υπάρχει καμία βαρουφακιάδα εκτός από αυτή που επιχείρησε να δημιουργήσει η δική σας εφημερίδα παρουσιάζοντας σαν ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ το βιβλίο του Βαρουφάκη, που είχε κυκλοφορήσει πριν από τρεις μήνες αλλά δεν είχατε διαβάσει. Να υποθέσουμε ότι στον ΔΟΛ δεν έχει μείνει κανένας που να γνωρίζει αγγλικά; Μάλλον όχι.

– Δεν αναπαράχθηκε μια «είδηση», όπως αναφέρει το κείμενο. Αναπαράχθηκε σαν αληθινό ένα κείμενο από ένα γνωστό χιουμοριστικό site. Εάν δεν γνωρίζετε τί είναι το Βατράχι ανοίγονται δυο δρόμοι μπροστά σας: Ή να εγκαταλείψετε τη δημοσιογραφία ή να γίνετε αντιπρόεδροι της ΝΔ (ο Γεωργιάδης, ως γνωστόν, παρουσίαζε κείμενα από το χιουμοριστικό site Το Κουλούρι).

– Δεν σας φταίει το διαδίκτυο εάν δεν επιβεβαιώνει τις ειδήσεις. Εσείς πληρώνεστε για να το κάνετε, όχι οι χρήστες του Ίντερνετ.

– Στη συγκεκριμένη ανάρτηση του BHMAτοδοτη στο ίντερνετ έχει αφαιρεθεί το τραγικό λάθος (όπως προδίδουν τα σχόλια από κάτω) χωρίς να υπάρχει αναφορά σε αυτό. Και εδώ βρίσκεται η πραγματική δημοσιογραφική αλητεία, την οποία ακολούθησε και η iefimerida και η Athens Voice (και τα δυο μέσα έχουν βάλει το λινκ να κάνει προώθηση στην κεντρική τους σελίδα). Τα  αληθινά μέσα ενημέρωσης όταν κάνουν ένα λάθος, το διορθώνουν στο κείμενο και το επισημαίνουν στο τέλος του κειμένου, παραθέτοντας το λάθος και τη διόρθωση. Διαφορετικά απλώς επιστρέφουμε στην πολιτική του Μεγάλου Αδερφού από το 1984 του Τζορτζ Όργουελ, όπου ο ηγέτης έσβηνε κάθε στοιχείο από το παρελθόν, που δεν τον συνέφερε, ξαναγράφοντας ουσιαστικά την ιστορία. Φυσικά ο ΔΟΛ και άλλες μεγάλες εφημερίδες έχουν παράδοση στο ξαναγράψιμο της ιστορίας, το οποίο επιχειρούν με τη βοήθεια αναθεωρητών όπως ο Στ.Καλύβας που κατά διαστήματα ξεπλένουν τους ταγματασφαλίτες συνεργάτες των ναζί και τη χούντα.

– Η απάντηση δυστυχώς θυμίζει πολύ αυτή που είχε δώσει ο Σταύρος Ψυχάρης όταν η εφημερίδα του είχε ξεφτιλιστεί για άλλη μια φορά το 2009, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες από την επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα… που δεν έγινε ποτέ. Έγραφε τότε ο διευθυντής του Βήματος: «Δεν είναι παράδοξο να γράφεται προκαταβολικώς ένα κείμενο για τη συνάντηση ηγετών κρατών, καθώς οι ανεπίσημες αλλά έγκυρες πηγές (δηλ. άτομα του επιτελείου των ηγετών) αφήνουν να διαρρέουν προς τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους πληροφορίες για τη συνάντηση και τις εκατέρωθεν θέσεις. Συνήθως αρκετοί δημοσιογράφοι συντάσσουν βάσει αυτών των πληροφοριών τα κείμενά τους και τα παραδίδουν προς δημοσίευση προτού λήξει η συνάντηση.

Όπερ μεθερμηνευόμενον: Δεν είμαστε εμείς απατεώνες της δημοσιογραφίας. Εσείς είστε κορόιδα που μας διαβάζετε και κλαίτε κάθε φορά που η εφημερίδα πάει για φούντο – γιατί δεν μπορεί να σταθεί από τις πωλήσεις της στα περίπτερα και δεν μπορεί να πάρει άλλα δάνεια από τις τράπεζες τις οποίες διαφημίζει στις σελίδες της (και στα κείμενά της).

Πηγή: info-war.gr