in

Παιχνίδια εντυπώσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Παιχνίδια εντυπώσεων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Με οριστική διακοπή απειλεί τη κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, η δήλωση διακοπής έργων, που υπέβαλε το βράδυ της Πέμπτης η ανάδοχος κοινοπραξία ενώ άμεση ήταν η απάντηση της Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με επίστολή που διέρρευσε στον Τύπο, η κοινοπραξία θέτει ως λόγους του αιτήματος διακοπής των εργασιών το ότι δεν της έχουν παραδοθεί τα εργοτάξια πρωτίστως της Βενιζέλου και ακολούθως της Βούλγαρη, για να συνεχίσει απρόσκοπτα τις εργασίες. Στην επιστολή της η κοινοπραξία αποδίδει στην Αττικό Μετρό την αποκλειστική ευθύνη για τo πάγωμα του έργου, υποστηρίζει ότι ακόμα και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα(χρόνος παράδοσης 2016-2017) έχει εκτροχιαστεί και ζητεί να σταματήσει η δική της εμπλοκή στην κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό.

Η Αττικό Μετρό από την πλευρά της εξέδωσε άμεσα ανακοίνωση σημειώνοντας: “Tο έργο επιβάλλεται να συνεχίσει απρόσκοπτα, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, τις κατασκευαστικές εργασίες του σε όλους τους σταθμούς που είναι διαθέσιμοι (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρίκιος, Ν. Ελβετία), στη διακλάδωση Δημοκρατίας και στο Αμαξοστάσιο, όπως προβλέπει η Σύμβαση. Ισχύουν απαρέγκλιτα τα όσα έχει δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για την κατασκευή του Μετρό  Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κατασκευής του δεν αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνται. Είναι η ώρα των υπεύθυνων αποφάσεων για όλους”.

“Μήπως είναι και η ώρα των προειδοποιήσεων και απειλών μεταξυ επιχειρηματιών και κράτους λόγω των εξελίξεων στο ζήτημα των αρχαίων αλλά κυρίως στο ζήτημα των χρημάτων;” θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να αναρωτηθεί την ώρα που το ελληνικό δημόσιο χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και φαίνεται πως θα κληθεί να δώσει ακόμη περισσότερα.

Να αναφερθεί πως ο αρχικός προϋπολογισμός του εργού προσέγγιζε τα 900 εκ. ευρώ, με τη διαδικασία της συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και το ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα για το έργο έχουν διατεθεί 400 εκ. ευρώ την ώρα που 500 εκ. ευρώ επιπλέον διεκδικεί η κοινοπραξία ενώ για αρχαιολογικές εργασίες έχουν διατεθεί ήδη 90 εκ. ευρώ και αναμένεται να χρειαστούν ακόμη τα διπλάσια.

Το γεγονός της υπέρβασης κατά πολύ του αρχικού προϋπολογισμού φαίνεται να είναι το επίδικο των ανακοινώσεων μεταξύ κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό καθώς ο χρόνος εκπνέει, οι ευθύνες παραμένουν και το κράτος πληρώνει…

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το Σύνδρομο της Άνοιξης

Κυβερνοεπιθέσεις σε ιστοσελίδες του ΝΑΤΟ