Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΗΣΥΧΕΣ ΜΕΡΕΣ
LAS HORAS MUERTAS
Σκηνοθεσία
: Άαρον Φερνάντεζ Λεζούρ
Πρωταγωνιστούν: Κριστιάν Φερέρ, Αντριάνα Παζ

Μέσα από μια σειρά τυχαίων συμπτώσεων, ο 18χρονος Σεμπάστιαν συναντήθηκε με την 35χρονη Μιράντα.

Όταν ο θείος, που έχει ένα μικρό μοτέλ χρειάζεται να λείψει μερικές μέρες προκειμένου να κάνει κάποιες ιατρικές εξετάσεις, ο 1Σεμπάστιαν αναλαμβάνει να μείνει στη θέση του. Το μοτέλ διαθέτει 10 δωμάτια στα οποία συχνά φιλοξενούνται παράνομα ζευγάρια.

Η Μιράντα, μια 35χρονη γυναίκα, συναντά εκεί τον πλούσιο εραστή της. Εκείνος όμως συχνά αργεί στα ραντεβού του, κάποιες φορές δεν πηγαίνει καθόλου. Έτσι ανάμεσα στο νεαρό αγόρι και την όμορφη γυναίκα αρχίζει να αναπτύσσεται μία στενή σχέση. Και ενώ ο θείος του Σεμπάστιαν αργεί να επιστρέψει και η παραμονή του νεαρού στο μοτέλ παρατείνεται, αυτός αναλαμβάνει όλο και περισσότερες πρωτοβουλίες καθώς πρέπει πλέον να διευθύνει μόνος του την επιχείρηση. Την ίδια ώρα που οι ευθύνες του μεγαλώνουν και οφείλει να τις αντιμετωπίσει ως ενήλικας, η παρουσία της Μιράντας ξυπνά το ερωτικό του ένστικτο. Η γυναίκα εγκαταλελειμμένη από τον εραστή οδηγεί με τρυφερότητα το Σεμπάστιαν στη σεξουαλική ενηλικίωση.

Ο Άαρον Φερνάντεζ Λεζούρ, αφηγείται μια ιστορία ενηλικίωσης, φιλίας, τρυφερότητας και σεξουαλικής έλξης. Αλλά και μια ιστορία  μοναξιάς, εγκατάλειψης, εμπιστοσύνης και αναζήτησης.

Ο μεξικανός σκηνοθέτης αποφεύγει τις μεγαλοστομίες και μας εισάγει στο σύμπαν των ηρώων του όπου κυριαρχεί η τρυφερότητα η οποία δεν αναλώνεται σε λόγια αλλά βγαίνει από τα μάτια, τις κινήσεις, τα αγγίγματα. Σκηνοθετεί προσεκτικά ένα θέμα που έχουμε ξαναδεί αλλά το κάνει με το δικό του τρόπο και συγκινεί το κοινό. Κινείται ανάμεσα στους ήρωές τους, μέσα στους χώρους του μοτέλ σχεδόν σα να χαϊδεύει πρόσωπα και πράγματα. Δημιουργεί ένα μαγικό κόσμο αισθήσεων και ερωτισμού, με τους χαρακτήρες του να περιπλέκονται μέσα σε μια καθημερινότητα αναζητήσεων, μοναξιάς και προσδοκίας. Κι όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε ένα υγρό και ζεστό τοπίο, ανάμεσα στη θάλασσα και τα φοινικόδεντρα. Τοπίο που ενισχύει την εσωτερική προσέγγιση των χαρακτήρων που περισσότερο τους βλέπουμε μόνους να ταλαντεύονται παλεύοντας με τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους.

Το φινάλε έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο, είναι εντελώς φυσιολογικό αλλά ακόμη κι έτσι αφήνει ερωτήματα αναπάντητα του τύπου: «τι θα γινόταν εάν η Μιράντα δεν έβλεπε από μακριά τον Σεμπάστιαν να μιλά με τη νέα καμαριέρα του μοτέλ;». Προσπαθήστε να απαντήσετε βλέποντας την ταινία αν και το θεωρώ μάταιο.

Σε σημείωμά του ο σκηνοθέτης, γράφει: «Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μου είναι μια ιστορία ενηλικίωσης με έντονα λυρική διάθεση. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από δύο μοναχικούς χαρακτήρες, απομονωμένους σε ένα τροπικό μέρος, όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει και φαινομενικά δεν συμβαίνουν πολλά. Οι δύο ήρωες, ο Σεμπαστιάν και η Μιράντα μοιράζονται κάτι κοινό: τη μοναξιά και τον ελεύθερο χρόνο. Και κάπως έτσι, σιγά-σιγά, κάτι μεταξύ φιλίας, τρυφερότητας και σεξουαλικής έλξης αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους».

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ
GONE GIRL
Σκηνοθεσία:
Ντέιβιντ Φίντσερ
Πρωταγωνιστούν: Μπεν Άφλεκ, Ρόσαμουντ Πάικ, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μίσι Πάιλ, Τάιλερ Πέρι, Κιμ Ντίκενς

Το θαυμάσιο βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν το οποίο εκδόθηκε το 2012, σύντομα έγινε μπεστ σέλερ και ένα από τα πιο πετυχημένα μυθιστορήματα μυστηρίου. Στα χέρια του Ντέιβιντ Φίντσερ, το βιβλίο μετατράπηκε σε μια εξαιρετική ταινία, αφού ο σκηνοθέτης ταινιών όπως το «Seven»και το «Fight Club», ήταν από εκείνους που θα μπορούσαν να χειριστούν με τον καλύτερο τρόπο μια τέτοια ιστορία μεταφερμένη στον κινηματογράφο.

Ο Νικ Νταν, συγγραφέας από τη Νέα Υόρκη, παντρεύεται την Έιμι και μαζί μετακομίζουν στο Μιζούρι. Το γάμος τους μοιάζει ιδανικός καθώς οι δύο τους διαθέτουν όλα τα φόντα για να αποτελέσουν το παράδειγμα μιας ευτυχισμένης συμβίωσης. Όμως στην 5η επέτειο του γάμου τους η Έιμι εξαφανίζεται με μυστηριώδη τρόπο. Ο Νικ θεωρείται ως ο πρώτος ύποπτος κάτι που ενισχύεται και από την αλλόκοτη συμπεριφορά του. Και ενώ η ιστορία της εξαφάνισης γίνεται πρώτο θέμα στα ΜΜΕ τα οποία διψούν για τηλεθέαση για να ικανοποιήσουν το αδηφάγο τηλεοπτικό κοινό, η εικόνα της ευτυχίας του ζευγαριού αρχίζει να σπάζει. Κάποια μυστικά αποκαλύπτονται που οδηγούν μέσα σε έναν λαβύρινθο αποκαλύψεων, ερωτημάτων, ανεξέλεγκτων καταστάσεων, επικίνδυνων παθών. Έτσι αναδύεται το μεγάλο ερώτημα που αφορά τους ίδιους τους πρωταγωνιστές τους δράματος. Άραγε ξέρουμε στα αλήθεια ποιοι είναι, η Έιμι και ο Νικ;

Ο πρωταγωνιστής, Μπεν Άφλεκ, λέει: «Ο Ντέιβιντ ερμηνεύει τα γραφόμενα της Τζίλιαν και η Τζίλιαν λαμβάνει την ερμηνεία του και την ξαναμεταφέρει στο χαρτί. Κάπως έτσι ένιωθα όταν διάβαζα το σενάριο».
Και ο Φίντσερ για τη Φλιν: «Τη σέβομαι και την εκτιμώ απεριόριστα, όχι μόνο για την επαγγελματική της ηθική αλλά και για τον τρόπο που γράφει… σαν ένας θεατής που κάθεται στη δεύτερη σειρά και που σκύβει επίμονα προς τα μπρος – σε σημείο που νομίζεις πως θα πηδήξει στην πρώτη σειρά – καταναλώνοντας μανιωδώς ποπ κορν».

XENIA
Σκηνοθεσία:
Πάνου Χ. Κούτρα
Πρωταγωνιστούν: Κώστας Νικούλι, Νίκο Γκέλια, Ρομάνα Λόμπατς, Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Στάνκογλου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου

Συνήθως ένας θάνατος σηματοδοτεί μια νέα αρχή. Κάποιες φορές απελευθερώνει τις δυνάμεις που κρύβει μέσα του ο άνθρωπος ο οποίος αναγκάζεται να αγωνιστεί μετρώντας τις αντοχές του.
Ο θάνατος της μητέρας του 16χρονου Ντάνι και του 18χρονου Οδυσσέα αναγκάζει τα δύο παιδιά να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους. Έτσι ξεκινούν ένα μακρινό ταξίδι για να ανακαλύψουν τον πατέρα τους ο οποίος τους είχε εγκαταλείψει πριν από χρόνια. Είναι δυο ξένοι αφού η μητέρας τους ήταν Αλβανίδα κι αυτό που τους χρειάζεται είναι η πολυπόθητη ελληνική ιθαγένεια που μόνον ο πατέρας τους μπορεί να τους προσφέρει.

Ο Ντάνι, είναι ένα παιδί με αχαλίνωτη φαντασία, ατίθασος κι ομοφυλόφιλος. Ο Οδυσσέας, ο μεγάλος αδελφός, έχει ταλέντο στο τραγούδι, είναι πιο προσγειωμένος από τον αδελφό του και έχει αναλάβει να τον προστατεύει. Ο ένας συμπληρώνει τον άλλον και μαζί ξεκινούν ένα ταξίδι για αναζήτηση της ταυτότητας τους, ένα ταξίδι ενηλικίωσης μέσα σε έναν, όχι πάντοτε φιλόξενο κόσμο.

Η ταινία «Xenia», του Πάνου Κούτρα, δεν αποτελεί παρά τη φυσική συνέχεια στο έργο ενός πολύ ιδιαίτερου και πολύ σημαντικού σκηνοθέτη. Δεν είναι τυχαίο που η ταινία, η οποία προβλήθηκε το Μάιο στο Φεστιβάλ των Κανών, πήρε διανομή και προβλήθηκε τον Ιούνιο σε 50 αίθουσες στη Γαλλία! Τώρα που ήρθε η ώρα να προβληθεί και στην Ελλάδα κουβαλά ήδη μαζί της ένα μύθο που συνοδεύεται από θετικές κριτικές.

Ο Πάνος Κούτρας σκηνοθετεί με φρεσκάδα. Η κινηματογράφησή του δε χαρακτηρίζεται από κανενός είδους άγχος να αποδείξει οτιδήποτε αλλά από σιγουριά γι’ αυτό που θέλει να κάνει. Κι αυτό φαίνεται από το τελικό αποτέλεσμα που αφενός τον δικαιώνει ως σκηνοθέτη αφετέρου ικανοποιεί τους θεατές. Και δεν είναι καθόλου εύκολο το τελευταίο, αν αναλογιστούμε τη μεγάλη επιτυχία της προηγούμενης ταινίας του, της «Στρέλλας», κάτι που τον έβαζε μπροστά σε μεγάλες ευθύνες που πήγαζαν από τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στο κοινό.

Σε σκηνοθετικό σημείωμά του, ο Πάνος Κούτρας, λέει, μεταξύ άλλων: «Σε μια χώρα όπου ισχύει ακόμη το δίκαιο «του αίματος», και όχι αυτό «του εδάφους», o Ντάνυ και ο Οδυσσέας είναι ξένοι. Και σαν ξένοι μεγαλώνουν και ενηλικιώνονται στην Ελλάδα της κρίσης, των βίαιων αλλαγών, του ρατσισμού.

Τα δύο αδέρφια θα μπορούσαν, ωστόσο, να ζουν σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης ή του κόσμου. Σαν τόσους άλλους που βρίσκονται χωρίς πατρίδα, παγιδευμένοι σε ένα νομικό κενό, στερούμενοι βασικών δικαιωμάτων. Σε ένα κόσμο που αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες και να παραδεχτεί τα λάθη του, που αρνείται να ανταλλάξει τη φρούδα σιγουριά του παρελθόντος με την αβεβαιότητα του μέλλοντος. Ένα κόσμο που αρνείται να ενηλικιωθεί. (…)Καθώς περιπλανώνται σε μία χώρα που μοιάζει να βρίσκεται σε κατάσταση σοκ μετά από ένα ισχυρό χτύπημα, τα δύο αδέρφια θα αναμετρηθούν με τις αντοχές και τις φοβίες τους, θα συναντήσουν εχθρούς και φίλους και θα έρθουν αντιμέτωποι με τον άγνωστο εαυτό τους όπως και με τον κόσμο που ποτέ δεν διάλεξαν να ζήσουν».

ΓΡΟΘΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ
STARRED UP
Σκηνοθεσία:
Ντέιβιντ Μακένζι
Πρωταγωνιστούν: Τζακ Ο ‘ Κόνελ, Ρούπερτ Φρεντ, Μπεν Μέντελσον, Σαμ Σπρούελ, Σάιαν Μπρέκιν, Ντέιβιντ Αγιάλα, Άντονι Γουέλς

Ο Έρικ, ένας νεαρός με βίαιη συμπεριφορά, μπαίνει στις φυλακές ανηλίκων. Ο πατέρας του Νεβ, έχει περάσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στις φυλακές και προσπαθεί να μάθει το γιο του να επιβιώνει. Εκείνος όμως αρνείται τις προσπάθειες του πατέρα του να τον προστατέψει και να τον επηρεάσει και αγωνίζεται να επιβληθεί στους φύλακες αλλά και στους άλλους κρατούμενους. Τελιοκά βρίσκει καταφύγιο σε μια ομάδα κρατουμένων τα μέλη της οποίας, κάτω από την καθοδήγηση του ψυχοθεραπευτή Όλιβερ, μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται το θυμό τους και να ελέγχουν τα βίαια ένστικτά τους. Έτσι ο Έρικ για πρώτη φορά μαθαίνει να έχει εμπιστοσύνη, να ακούει τους άλλους και έτσι ξεκινά ένας αγώνας συμφιλίωσης με τον εαυτό του, το περιβάλλον του αλλά και με τον πατέρα του. Μια ωμή ταινία που απεικονίζει με τη σκληρότητα και τη βία που κυριαρχούν στις φυλακές, ενώ την ίδια στιγμή αποκαλύπτει τη συντροφικότητα και την ελπίδα που κρύβεται  μέσα σ’ αυτή τη βία.

ΚΑΛΩΣ ΉΡΘΕΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
WELCOME TO NEW YORK
Σκηνοθεσία:
Εϊμπελ Φεράρα
Πρωταγωνιστούν: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ζακλίν Μπισέ, Μαρί Μουτι, Πάμελα Αφέσι, Νίκκι Τζέιμς, Πωλ Καλνερόν, Πωλ Χιπ, Σάνιν Λι, Αμυ Φέργκιουσον

Ένας άνδρας, ο κ. Ντέβερ, έχει την ικανότητα με τα χρήματα που διαθέτει, να ελέγχει τη μοίρα των λαών. Κάποτε ονειρευόταν να σώσει τον κόσμο αλλά τελικά δεν είναι παρά ένας τρομοκρατημένος άνθρωπος δεν μπορεί να σώσει ούτε τον εαυτό του. Η ταινία εμπνεύστηκε από μια δικαστική υπόθεση, τα δημόσια στάδια της οποίας  έχουν μαγνητοσκοπηθεί, προβληθεί σε εκπομπές, έχουν αναφερθεί και σχολιαστεί σε ρεπορτάζ των ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο.

ΡΙΟ, Σ’ ΑΓΑΠΩ
RIO, EU TE AMO
Σκηνοθεσία:
Κάρλος Σαλντάνα, Πάολο Σορεντίνο, Βισέντε Αμορίμ, Γκιγιέρμο Αριάγα, Στέφαν Έλιοτ, Σανγκ Σου Ιμ, Ναντίν Λαμπακί, Φερνάντο Μερέγιες, Τζον Τουρτούρο, Αντρούτσα Ουάντινγκτον

Σπονδυλωτή ταινία γυρισμένη στο Ρίο Ντε Τζανέιρο όπου βλέπουμε τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της πόλης μέσα από ένα μείγμα πολιτισμών.
Κάθε κομμάτι επικεντρώνεται σε μία ρομαντική ιστορία, μιας διαφορετικής γειτονιάς της «Πόλης του Θεού».

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΓΡΙΟΥΣ
RELATOS SALVAJES
Σκηνοθεσία
: Ντάμιαν Σιφρόν
Πρωταγωνιστούν: Ρίτα Κορτέζε, Ρικάρντο Νταρέν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Λεονάρντο Σμπαράλια, Έρικα Ριβάς, Ντάριο Γκραντινέτι, Τζουλιέτα Ζίλμπερμπεργκ, Μαρία Ονέτο, Νάνσι Ντιπλά

Έξι φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες, με κοινό παρανομαστή στο τη σημερινή πραγματικότητα, που συχνά μας καλεί να απευθυνθούμε σε άγρια ένστικτα για να τα βγάλουμε πέρα, αποκαλύπτοντας συγχρόνως μία κοινωνία σε κρίση. Κωμωδία ταινία από την Αργεντινή που διεκδίκησε το φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
Την παραγωγή σε αυτή την πρωτότυπη κοινωνική σάτιρα συνυπογράφει ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, δίνοντας το δικό του στίγμα και τοποθετώντας τη βάση για μία ταινία γεμάτη παιχνιδιάρικα και μακάβρια ξεσπάσματα.

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
LES VACANCES DU PETIT NICOLAS
Σκηνοθεσία:
Λοράν Τιράρ
Πρωταγωνιστούν: Βαλερί Λεμερσιέ, Καντ Μεράντ, Ντομινίκ Λαβάντ, Φρανσουά Ξαβιέ Ντεμεζόν, Μπουλί Λάνερς, Ματέο Μπουασελιέ

Ο αξιαγάπητος, σκανταλιάρης ήρωας εκατομμυρίων μικρών και μεγάλων επιστρέφει ολοζώντανος στη μεγάλη οθόνη μετά την παγκόσμια επιτυχία του 2009.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοί που κόβουν τα δέντρα κι αυτοί που σώζουν τα δέντρα. Του Γιώργου Ανανδρανιστάκη

Διάθεση προϊόντων από παραγωγούς στην Καλαμαριά