Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ο κριτικός κινηματογράφου Στράτος Κερσανίδης γράφει κάθε εβδομάδα για το alterthess τις νέες ταινίες που κάνουν  πρεμιέρα στις κινηματογραφίκές αίθουσες.

ΑΓΝΩΣΤΗ ΓΗ
UNKNOWN LAND
Σκηνοθεσία:
Μάνουελ ντε Κόκο
Πρωταγωνιστούν: Μάνο Κοκορομύτη, Σάια Σάλεμ, Ντάνιελ Πλάκετ

Ένα ιστιοφόρο με ισραηλινή σημαία βυθίζεται και ένας ναυαγός ξεβράζεται στην ακτή. Στην άλλη άκρη του νησιού, ένας ντόπιος ονειρεύεται το ναυαγό να ζητά τη βοήθειά του.

Αυτό είναι το περίγραμμα της υπόθεσης «με φόντο την Αραβική άνοιξη και την επανάσταση στην Υεμένη, είναι η ιστορία ενός Εβραίου ναυαγού που ξεβράστηκε σε μουσουλμανικό έδαφος, η ιστορία της κάθαρσης μιας ψυχής που βρίσκεται παγιδευμένη μεταξύ δύο κόσμων», λέει ο σκηνοθέτης. Και συνεχίζει: «Ενώ ο εξωτερικός πόλεμος μαίνεται (Αραβική Άνοιξη), ένας άλλος πόλεμος, ο εσωτερικός του ήρωα, κλιμακώνεται. Η ταινία αναζητά τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική ειρήνη. Η ταινία, με αγνό τρόπο και μέσα από μια ποιητική ατμόσφαιρα, προωθεί ένα μήνυμα ειρήνης ανάμεσα στους δύο λαούς. Είναι μια μεταφυσική αλληγορία με κρυμμένους συμβολισμούς γύρω από πνευματικά, θρησκευτικά και πολιτικά ζητήματα. Πνευματικότητα και πολιτική συνυπάρχουν σε αυτό το ανθρώπινο δράμα που μιλά για τη μετάνοια, τη συγχώρεση, την αποδοχή, τη συμφιλίωση, την αγάπη και όχι μόνο…Άγνωστη γη είναι η ψυχή μας, που λίγοι έχουν καταφέρει να εξερευνήσουν».

Μια ταινία, λοιπόν, αλληγορική, η οποία μέχρι να τελειώσει ήταν μια πραγματική περιπέτεια. Μια περιπέτεια η οποία συνεχίστηκε και μετά την ολοκλήρωση της.

Γυρίστηκε στο νησί Σοκότρα που ανήκει στη Υεμένη και αποτελεί έναν ιδιαίτερο τόπο. Αφενός λόγω του εξωπραγματικού τοπίου αφετέρου λόγω της ιδιαίτερη χλωρίδας του, η οποία περιλαμβάνει 800 περίπου φυτά από τα οποία το ένα τρίτο δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο. Ως εκ τούτο το νησί αποτελεί προστατευμένο Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Εδώ, σε τούτη την άγνωστη περιοχή του κόσμου, ο Μάνουελ ντε Κόκο, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του συμπατριώτη μας, Μάνου Κοκορομύτη, γύρισε την …περιπετειώδη ταινία του.

Τα γυρίσματά της συνέπεσαν με το ξεκίνημα των μουσώνων στην περιοχή,, οι οποίοι ήρθαν δυο βδομάδες νωρίτερα απ’ ό,τι υπολόγιζαν. Δώδεκα μέρες γυρισμάτων με ένα συνεργείο ελλιπές σε ειδικότητες όπου όλοι τα έκαναν όλα! Τα γυρίσματα ξεκινούσαν στις 5 το πρωί και διαρκούσε 10 ώρες καθημερινά. Οι ισχυροί άνεμοι δυσκόλεψαν την εγγραφή των διαλόγων και πολλές σκηνές ξαναγυρίστηκαν με τους ηθοποιούς γυρισμένους πλάτη και με την ηχογράφηση να γίνεται εκ των υστέρων. Κατολισθήσεις, διακοπές ρεύματος, δυσκολίες πρόσβασης στο ίντερνετ ήταν ακόμη μερικές από τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Κι όταν όλα τελείωσαν και ήρθε η ώρα της επιστροφής έμαθαν πως το ξενοδοχείο τους στη Σαναά ήταν στόχος επίθεσης. Έφτασαν ενώ οι μάχες μαίνονταν και περίμεναν στο αεροδρόμιο όπου επικρατούσε χάος. Τελικά την επόμενη μέρα κατάφεραν να φύγουν.

Όμως οι περιπέτειες συνεχίστηκαν αφού η ταινία απαγορεύτηκε τόσο στο Ισραήλ όσο και στον αραβικό κόσμο. Η κυβέρνηση της Υεμένης προσπάθησε να ασκήσει δίωξη κατά του σκηνοθέτη επειδή, όπως υποστηρίζει, δεν είχε άδεια για τα γυρίσματα αλλά και επειδή υψώθηκε η ισραηλινή σημαία σε μουσουλμανικό έδαφος. Ο πρωταγωνιστής Σάια Σάλεμ μετά την απαγόρευσή της ταινίας και τις διαδηλώσεις στην Υεμένη, ζήτησε από τον Μάνουελ ντε Κόκο να αφαιρέσει όλα τα πλάνα του. Στη συνέχεια όμως μετά από συζήτηση που είχαν μεταξύ τους συμφώνησαν να παραμείνει η ταινία ως έχει. Ένα χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας ο Σάια Σάλεμ ο οποίος υποδύεται τον μουσουλμάνο που προσπαθεί να βρει και να σώσει τον εβραίο ναυαγό, χάθηκε σε ναυάγιο στο σημείο που εκτυλίσσεται η ιστορία.

Μια άκρως ενδιαφέρουσα ταινία, η οποία θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ εάν δεν υπήρχε μέσα της η μυθοπλασία. Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως ακούμε μέσα από το ραδιόφωνο του μουσουλμάνου κατοίκου του νησιού τις ειδήσεις οι οποίες αναφέρονται στην εξέγερση που βαφτίστηκε «Αραβική Άνοιξη».

ΧΑΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
ESCOBAR: PARADISE LOST
Σκηνοθεσία:
Αντρέα Ντι Στέφανο
Πρωταγωνιστούν: Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Τζος Χάτσερσον, Μπρέιντι Κορμπέ, Κλαούντια Τράισακ, Άνα Ζιραρντό, Κάρλος Μπαρδέμ

Ο Νικ όταν φτάνει στην Κολομβία από τον Καναδά, όλα μοιάζουν όνειρο. Ειδικά όταν συναντά την πανέμορφη Μαρία, και την ερωτεύεται παράφορα. Ο πρώτος καιρός περνά ειδυλλιακά, μέχρι που η Μαρία τον συστήνει στον θείο της: τον θρυλικό έμπορο ναρκωτικών, Πάμπλο Εσκομπάρ. Σιγά-σιγά, ο Νικ θα μπει όλο και πιο βαθιά στην τεράστια εγκληματική οργάνωση του Εσκομπάρ, η δεσποτική αλλά και χαρισματική προσωπικότητα του οποίου ελέγχει τους πάντες γύρω του.

ΣΑΓΚΑΗ
SHANGHAI
Σκηνοθεσία
: Ντιμπακάρ Μπανερτζέ
Πρωταγωνιστούν: Εμραάν Χασμί, Αμπχάι Ντεόλ, Πρασένζιτ Σατερτζέ

Ο Μπανερτζέ μας μεταφέρει σε μια φανταστική πόλη στη σύγχρονη Ινδία όπου αυτό που συμβαίνει στην ιστορία που μας αφηγείται δε μας είναι καθόλου άγνωστο.

Ο ήρωάς του, είναι γιατρός και πολιτικός ακτιβιστής. Την ημέρα μιας ομιλίας του, έξω από το χώρο, δολοφονήθηκε παρασυρμένος από ένα τρίκυκλο. Ένας αδέκαστος εισαγγελέας, αποφασίζει να ψάξει την υπόθεση και να ξεσκεπάσει τους πραγματικούς ενόχους. Κι έτσι αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι της πολιτικής διαφθοράς.

Πέρασαν 46 χρόνια από τότε που ο Κώστας Γαβράς μετέφερε στον κινηματογράφο το βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού, «Ζ». Και από το μακρινό 1969 φθάνουμε στο 2015 για να δούμε ένα ριμέικ της ταινίας του Γαβρά, το οποίο σκηνοθέτησε ο Ντιμπακάρ Μπανερτζέ, το 2012 με τίτλο, «Σαγκάη».

«Αν και οι συντελεστές άλλαξαν τις ιδιότητες και την ιστορία, ο αγώνας των μοναχικών ηρώων κόντρα στη δικτατορία της σκέψης είναι το κυρίαρχο μήνυμα αυτού του φιλμ», σημειώνει ο συγγραφέας.

Ένας ινδός Γρηγόρης Λαμπράκης, λοιπόν, είναι ο ήρωας του Ντιμπακάρ Μπανερτζέ, ο οποίος σημειώνει: «Διαβάζοντας το μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού βρήκα τρόπους για να το προσαρμόσω στην Ινδία των καιρών μας. Η φτώχεια σε αντιπαράθεση με τον τεράστιο πλούτο. Η μισαλλοδοξία. Η απόλυτη διαφθορά των ισχυρών. Και μια ιστορία βίας».

Η ταινία έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές, έγινε δεκτή θετικά από το κοινό ενώ έχει αποσπάσει και βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ.  

THE HUMBLING
Σκηνοθεσία:
Μπάρι Λέβινσον
Πρωταγωνιστούν: Αλ Πατσίνο, Γκρέτα Γκέργουικ, Νίνα Αριάντα

Ο μεγάλος αμερικανός συγγραφέας, Φίλιπ Ροθ, αποτελεί ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Αυτή τη φορά ο Μπάρι Λέβινσον υποκύπτει στη γοητεία του και μεταφέρει στον κινηματογράφο το ομότιτλο μυθιστόρημά του «Ταπείνωση». Ένας διάσημος ηλικιωμένος ηθοποιός ισορροπεί ανάμεσα στη λογική και την τρέλα. Σχετίζεται με τη κατά πολύ μικρότερη λεσβία κόρη ενός φίλου του, ζει μαζί της και προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του. Συγκλονιστικός ο Αλ Πατσίνο στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο οποίος μιλώντας στο τελευθταίο Φεστιβάλ της Βενετίας όπου προβλήθηκε η ταινία, είπε ότι αν έγραφε αυτός το έργο θα το έκανε πολύ πιο κωμικό από ότι ο συγγραφέας.

Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΤ
PAULLETE
Σκηνοθεσία:
Ζερόμ Ενρικό
Πρωταγωνιστούν: Μπερναντέτ Λαφόν, Κάρμεν Μάουρα, Ντομινίκ Λαβάν

Η συνταξιούχος Πολέτ ζει στα προάστια του Παρισιού και αγωνίζεται να τα φέρει πέρα με τη μικρή της σύνταξη. Επηρεασμένη από το εμπόριο ναρκωτικών που γίνεται στη γειτονιά της, βάζει σε ενέργεια ένα σχέδιο για να αυξήσει τα εισοδήματά της. Αρχίζει να παράγει γλυκίσματα που περιέχουν κάνναβη! Αρκετά ενδιαφέρουσα κωμωδία με συχνά προκλητικό χιούμορ αλλά κάπως άνιση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Είναι εφικτό από οικονομική σκοπιά ένα σενάριο ρήξης με τους δανειστές; Του Πέτρου Σταύρου

Ομαδική έκθεση φωτογραφίας Instagram: «Αστικές Περιπλανήσεις ΙΙ»