in

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε διαθεσιμότητα οι εργαζόμενοι εν αναμονή των αποφάσεων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε διαθεσιμότητα οι εργαζόμενοι εν αναμονή των αποφάσεων

Σε τέλμα παραμένει το Μετρό της Θεσσαλονίκης την ίδια ώρα που λόγω των πολιτικών εξελίξεων έχουν “παγώσει” οι διαβουλεύσεις.

Σε διαθεσιμότητα τέθηκαν από τη Δευτέρα 40 εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τομέα του Μετρό με τον κίνδυνο της απόλυσης να παραμένει πιο μεγάλος από ποτέ. Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι δεν θα δίνουν το παρών στην εργασία τους αλλά θα πληρώνονται με το 60% του μισθού τους (50% από την κοινοπραξία και 10% από τον ΟΑΕΔ) και θα τους καταβάλλεται το σύνολο των ενσήμων.

Τη Δευτέρα έληξαν οι τρεις εβδομάδες υποχρεωτική από την κοινοπραξία άδεια των εργαζομένων και ήδη όλη την προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση της κοινοπραξίας κατέθετε προτάσεις με δυσοίωνο το μέλλον των εργαζομένων. Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έπεσαν προτάσεις όπως η άδεια άνευ αποδοχών και η εκ περιτροπής εργασία για 2 ημέρες την εβδομάδα. Την Παρασκευή η κοινοπραξία κάλεσε σε διαβούλευση το Σωματείο εργαζομένων και τελικά οι εργαζόμενοι κλήθηκαν την Δευτέρα να υπογράψουν το χαρτί της διαθεσιμότητας για ένα μήνα.

“Μετά τον αγώνα μιας εβδομάδας αποτρέψαμε τις απολύσεις”, δήλωσε στο alterthess.gr ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Σταύρος Στέτσικας.

Στο κατασκευαστικό τομέα του έργου εργάζονται σήμερα 79 άνθρωποι εκ των οποίων οι 39 καλύπτουν εργασίας φύλαξης σε καθημερινή βάση. Μπορεί οι εναπομείναντες εργαζόμενοι στο Μετρό της Θεσσαλονίκης να πήραν μία παράταση ζωής έως τα τέλη Αυγούστου όμως οι απολύσεις και η ανεργία κρέμονται από πάνω τους σαν απειλή όσο δεν δίνεται μία λύση ώστε να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίας για την κατασκευή του μεγαλύτερου εν εξελίξει έργου στην χώρα.

Υπενθυμίζεται πως λόγω των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα έχουν καθυστερήσει οι τελικές ανακοινώσεις από τον αναπλ. Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη μετά από πολυήμερες διαπραγματεύσεις στα πλαίσια της τριμερούς επιτροπής υπό την ευθύνη του γενικού γραμματέα υποδομών Γιώργου Δέδε και με τη συμμετοχή της Αττικό Μετρό και της Κοινοπραξίας.

Άλλωστε εκκρεμεί και η τελευταία συνάντηση της τριμερούς, μετά από αίτημα της κοινοπραξίας.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη αν δεν υπάρξει κατάληξη και μετά το πέρας της τελευταίας συνάντησης να ξεκινήσουν οι διαδικασίες έκπτωσης της κοινοπραξίας και επαναδημοπράτησης του έργου.

Οι ίδιες πηγές ξεκαθαρίζουν πως οι εξωσυμβατικές οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας είναι υπέρογκες και κανείς δεν μπορεί να “κρατά όμηρο τη κοινωνία και το δημόσιο”.

Σύμφωνα με όσα έχει πει ο αρμόδιος υπουργός οι υπηρεσίες του δημοσίου έχουν υπολογίσει πως είναι εφικτή η ολοκλήρωση των εργασιών το β’ εξάμηνο του 2018 αν ξεκινήσουν σήμερα ενώ οι υπηρεσίες έχουν επιπλέον εκτιμήσει πως χρειάζονται περίπου έξι μήνες για την επαναδημοπράτηση του υπολοίπου των εργασιών σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμβιβαστική συμφωνία.

Υπενθυμίζεται πως μέχρι σήμερα έχουμε 31 αποφάσεις της διαιτησίας επί των συνολικά 71 διαφωνιών με τις περισσότερες να δικαιώνουν την Αττικό Μετρό ενώ η διαιτησία έχει επιδικάσει μικρά ποσοστά σε σχέση με τις αξιώσεις του αναδόχου. Επιπλέον σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου από την σύμβαση ύψους 900 εκατ. ευρώ έχουν υλοποιηθεί έργα ύψους 350 εκατ. ευρώ ενώ οι πρόσθετες διεκδικήσεις του αναδόχου αγγίζουν τα 682 εκατ. Ευρώ. Μέχρι σήμερα έχουν εκδικαστεί αιτήματα ύψους 392 εκατ. ευρώ και εκκρεμούν 290 εκατ. ευρώ. Από τα εκδικασθέντα έχουν επιδικαστεί και καταβληθεί 8,9 εκατ. ευρώ και εκκρεμεί η υλοποίηση αποφάσεων της τάξης των 20 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό ικανοποίησης των απαιτήσεων της κοινοπραξίας εκτιμάται στο 10%.

Κατερίνα Μπακιρτζή

Photo Credit: Konstantinos Tsakalidis/ SOOC

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Όμως εγώ παραδέχτηκα την ήττα…Tου Στρατή Μπουρνάζου

Συνεχίζεται το 10ήμερο αντίστασης στις Σκουριές