in ,

ΛΑΕ Θεσσαλονίκης: Ο αγώνας για δημόσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη δεν σταματάει

ΛΑΕ Θεσσαλονίκης: Ο αγώνας για δημόσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη δεν σταματάει

«Με την ψήφιση του νέου νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη στην Ολομέλεια της Βουλής χθες αργά το απόγευμα, με την απαράδεκτη διαδικασία του επείγοντος, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, την ώρα που ξεπουλάει ότι δημόσιο υπάρχει στη χώρα, ισχυρίζεται ότι δήθεν κρατικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ η βαθύτερη στόχευσή της είναι να ανοίξει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών» αναφέρει σε ανακοίνωση της η Λαϊκή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Όπως τονίζει στη συνέχεια:

«Η κυβέρνηση, σπάζοντας το ιδιόμορφο ιδιωτικό μονοπώλιο του παλιού ΟΑΣΘ ανοίγει την αγορά και σε άλλους παίχτες, εγχώριους και ξένους.Η κυβέρνηση δεν γίνεται ιδιοκτήτης παρά μόνο πρόσκαιρα, για να οργανώσει το παιχνίδι, να λειτουργήσει ως τροχονόμος των ιδιωτικών συμφερόντων. Το έργο το έχουμε ξαναδεί από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σε άλλες εποχές, που κρατικοποίησαν προβληματικές επιχειρήσεις, τις εξυγίαναν, φόρτωσαν τα χρέη τους στις πλάτες του λαού και μετά τις χάρισαν κυριολεκτικά πάλι στα χέρια  των ιδιωτών.

Οι δύο εταιρείες που συστήνει με το νέο νόμο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο ΟΣΕΘ και η ΑΣΥΘ (εποπτεία και λειτουργία της συγκοινωνίας αντίστοιχα), θα είναι μόνον κατ’ όνομα δημόσιες, αφού θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στη δε πρώτη, δε διασφαλίζεται ότι στην οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα συμμετέχει μόνον το δημόσιο.

Τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προβλέπονται με σαφήνεια στον νέο νόμο που επιβάλει «ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά όχημα το χιλιόμετρο» και «κατώτερο επιτρεπτό βαθμό ικανοποίησης της πελατείας» που σημαίνει ότι : όταν ξεπεραστεί το όριο του επιτρεπτού λειτουργικού κόστους θα μειώνονται τα δρομολόγια , θα μειώνονται οι μισθοί των εργαζομένων, θα αυξάνονται τα εισιτήρια .

Η συμμετοχή των κοινωνικών φορέων, είναι μόνον κατ’ επίφαση, και μάλιστα κάτω από την ασφυκτική εποπτεία του Υπ. Συγκοινωνιών, δηλαδή της εκάστοτε κυβέρνησης.

Αν η κυβέρνηση ήθελε δημόσιες τις αστικές συγκοινωνίες και τα ΜΜΜ, θα το βλέπαμε στην Αθήνα που ετοιμάζεται ξεπούλημα, ενώ δε θα ξεκινούσε το ξεπούλημα των σιδηροδρόμων πουλώντας για 45 εκατ. ευρώ την ΤΡΕΝΟΣΕ και φυσικά δεν θα ενέτασσε και τις δημόσιες συγκοινωνίες στο Υπερταμείο ξεπουλήματος της Δημόσιας περιουσίας.

Έχουμε τοποθετεί δημόσια σαν ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ και τονίσαμε με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως: μοναδική λύση για την πάγια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης είναι οι αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες με ενεργό εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Όπως χρειαζόμαστε δημόσια Υγεία, δημόσια Παιδεία, δημόσιο νερό κ.ά., για τους ίδιους λόγους χρειαζόμαστε και συγκοινωνίες, απαλλαγμένες από κάθε μνημονιακή δέσμευση,ώστε το κράτος να μπορεί να επιβάλλει κοινωνικές πολιτικές για τους οικονομικά ασθενέστερους και να μην αποκλείεται κανείς, επειδή δεν μπορεί να πληρώσει εισιτήριο.

Το θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό της μετακίνησης πρέπει να είναι προσβάσιμο σε όλους και όλες, με μείωση του γενικού εισιτηρίου για όλους, δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, συμβολικό εισιτήριο για φοιτητές, μαθητές, ΑΜΕΑ κλπ. και χωρίς διακρίσεις για ντόπιους και μετανάστες.Οι δημόσιες συγκοινωνίες πρέπει να είναι λειτουργικές, με καινούρια και ασφαλή λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, με επαρκή δρομολόγια για τις ανάγκες του λαϊκού κόσμου, με χαμηλό εισιτήριο κλπ.

Γι’ αυτό το μοντέλο συγκοινωνιών θα συνεχίζουμε να παλεύουμε, ενάντια στους ιδιώτες, που για χάρη του κέρδους βάζουν χέρι στο πενιχρό εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων,με την προκλητική “συνδρομή” των μέχρι τώρα κυβερνήσεων.

Η Λαϊκή Ενότητα Α΄ Θεσσαλονίκης, δίνει από την πρώτη στιγμή αγώνα για την καθιέρωση δημόσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, με όλα τα παραπάνω στοιχεία και προϋποθέσεις, και θα συνεχίσει τον αγώνα αυτό, μέσα από τα κινήματα της πόλης και το λαό της Θεσσαλονίκης, απαιτώντας παράλληλα την διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας των εργαζομένων, τον σεβασμό των συλλογικών συμβάσεων εργασίας τους καθώς και την κατάργηση όλων των ελαστικών και επισφαλών μορφών εργασίας που υπάρχουν στον σημερινό ΟΑΣΘ».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προβολή του κλασικού πολιτικού θρίλερ του Άλαν Πάκουλα, «Υπόθεση Πάραλλαξ»

Εντείνεται ο διχασμός της «Πρωτοβουλίας»-Απορρίφθηκε το αίτημα για την διατήρηση του 12ου δημοτικού σχολείου