in

Η Γαλλία «παραλύει», ο Μακρόν αγωνιά

Η Γαλλία «παραλύει», ο Μακρόν αγωνιά

«Καυτές» αναμένεται να είναι οι επόμενες εβδομάδες για τον Εμανουέλ Μακρόν, καθώς τα συνδικάτα ξεκινούν μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις διαμαρτυρόμενα για τις αντεργατικές μεταρρυθμίσεις του προέδρου. Επαναλαμβανόμενες απεργίες στα τρένα βάζουν προβλήματα στη ζωή εκατομμυρίων Γάλλων.

Οι σιδηρόδρομοι της SNCF δίνουν το… εναρκτήριο λάκτισμα με την έναρξη της «μάχης της σιδηροτροχιάς», καθώς οι κινητοποιήσεις αναμένεται να διαταράξουν τη ζωή εκατομμυρίων καθημερινών επιβατών επί τρεις μήνες. 

Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που θίγει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, εφηύραν το σχήμα μίας διήμερης απεργίας κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να προκαλέσουν σοβαρές ανωμαλίες στην κυκλοφορία των τρένων, αλλά οι σιδηροδρομικοί δεν είναι οι μόνοι δυσαρεστημένοι.

Οι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας κατεβαίνουν επίσης σε απεργία την Τρίτη. Την ίδια ημέρα, το προσωπικό της Air France κατεβαίνει σε απεργία για τέταρτη φορά σε έναν μήνα για να ζητήσει αύξηση των μισθών κατά 6%, ενώ έχει προαναγγήλλει κινητοποιήσεις και για την επόμενη εβδομάδα. 

Μπορεί οι διεκδικήσεις των εργαζομένων της Air France να μην έχουν άμεση σχέση με τις μεταρρυθμίσεις του Μακρόν, όπως συμβάλλουν στην επιδείνωση του κοινωνικού κλίματος για τον Γάλλο πρόεδρο.

Μέχρι στιγμής ο Μακρόν έχει περάσει αρκετές μεταρρυθμίσεις χωρίς μεγάλες αντιστάσεις, όμως του ασκείται δριμεία κριτική για τις μεθόδους του. Ο πρόεδρος έχει επιλέξει να πραγματοποιεί γρήγορες ενέργειες σε πολλά μέτωπα, αιφνιδιάζοντας τα συνδικάτα και περνώντας τις μεταρρυθμίσεις του. 

Αρκετοί, άλλωστε, χαρακτηρίζουν τις μεθόδους του «βάρβαρες», ενώ, όπως σημειώνει ο πολιτικός επιστήμονας Φιλίπ Μπροντ «Ανοίγοντας συνεχώς νέα μέτωπα, καθιστά τη διαμαρτυρία για το προηγούμενο μέτωπο παρωχημένη, αφού έχει ήδη ανοίξει ένα νέο».

Αυτή τη φορά, όμως, ο Μακρόν οδεύει σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με το συνδικάτο των σιδηροδρομικών και αναμένεται να συναντήσει ισχυρή αντίσταση. Η SNCF είναι πολύ ισχυρή και αρκετές κυβερνήσεις έχουν υποστεί ήττες στην αντιπαράθεσή τους με το συγκεκριμένο συνδικάτο.

«Ο Εμανουέλ Μακρόν θέλει να τελειώνει με ό,τι απομένει από το κοινωνικό κράτος», καταγγέλλει ο Ερίκ Κοκερέλ, βουλευτής της France Insoumise (Ανυπότακτη Γαλλία). «Και ξεκινά από τον πιο οργανωμένο, τον πιο ενωμένο, τον πιο μαχητικό τομέα, τους σιδηροδρομικούς, λέγοντας όπως η Θάτσερ “όλα ή τίποτε».

«Η Γαλλία είναι η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που δεν έχει κερδίσει τη μάχη απέναντι στην μαζική ανεργία», (8,9% στο τέλος του 2017), είχε δηλώσει τον Αύγουστο ο Εμανουέλ Μακρόν.

Σήμερα, ο υπουργός Προϋπολογισμού Ζεράλντ Νταρμανέν έκανε λόγο για «ήρεμη και απόλυτη αποφασιστικότητα» εκ μέρους της κυβέρνησης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι «δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, φανερό ή κρυφό για την ιδιωτικοποίηση της SNCF», όπως φοβούνται ορισμένοι.

Η γαλλική κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να πιέσει για περαιτέρω μεταρρυθμίσεις, ενώ τα συνδικάτα ποντάρουν και στην υποστήριξη της κοινής γνώμης. 

Σύμφωνα με μία δημοσκόπηση της Ifop για τη Journal du Dimanche, το 53% των Γάλλων θεωρούν αδικαιολόγητη την απεργία στα τρένα, έναντι 58% πριν από δύο εβδομάδες.

Αυτό δείχνει ότι «η θέση των απεργών προωθείται καθώς φθάνουμε στην καρδιά της μάχης», σύμφωνα με τον Φρεντερίκ Νταμπί, γενικό διευθυντή της Ifop.

Ταυτόχρονα όμως, το 72% των Γάλλων θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα φθάσει μέχρι τέλους, διασφαλίζοντας και το κύρος του Εμανουέλ Μακρόν.

Πηγή: efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Να συζητηθεί το θέμα της ΕΥΑΘ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας ζητούν δύο περιφερειακοί σύμβουλοι

«Το έσχατο έρμα»