Έπεσε η οροφή του σχολείου!

Η χθεσινή ημέρα έκρυβε πολλές εκπλήξεις για τους 90 από τους συνολικά 430 μαθητές του Λυκείου Πεύκων. Νωρίς το πρωί ανακάλυψαν ότι η στέγη του παλαιού σχολείου στο οποίο φοιτούν είχε πέσει.
Μαζί με τη μεγάλη τρύπα που σχηματίστηκε, αφού αποκολλήθηκαν τα γαλλικού τύπου κεραμίδια (παρόμοια δεν υπάρχουν πλέον, αφού είναι των αρχών του 20ού αιώνα), αποκάλυψε ένα από τα δοκάρια που συγκρατούν τη στέγη. Η ζημιά αποκαλύφθηκε ευτυχώς νωρίς χθες το πρωί από τους ίδιους τους καθηγητές. Ο διευθυντής του σχολείου πήρε την απόφαση, σε συνεργασία με την αρμόδια διεύθυνση, να απομακρυνθούν οι 90 μαθητές των τριών τμημάτων που έκαναν μάθημα στον επάνω όροφο του παλαιού μοναστηριού.

Αυτό το ατύχημα, που λίγο έλειψε να γίνει τραγωδία, αποκάλυψε αυτό που ήδη βίωναν εδώ και χρόνια οι 430 μαθητές του σχολείου και οι γονείς τους: ότι το λύκειο στο οποίο φοιτούν είναι ένα ιστορικό κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα, ένα γαλλικό μοναστήρι, και ότι οι αίθουσες στις οποίες σήμερα κάνουν μάθημα οι μαθητές ήταν πρώτα τα κελιά των μοναχών. Ίσως, έλεγαν κάποιοι γονείς προσπαθώντας να αλαφρύνουν την ατμόσφαιρα, οι προσευχές των μοναχών να έσωσαν κυριολεκτικά τη ζωή των μαθητών και να μη θρηνήσαμε θύματα!

Μια κακοκαιρία είναι πάντα η αφορμή
“Έπεσε μια γυψοσανίδα 1,5 επί 1,5 μέτρο και με το πέσιμο έφυγαν τα κεραμίδια. Στις αίθουσες αυτές στεγαζόταν μόνο η πρώτη λυκείου”, λέει ο δήμαρχος Πεύκων Στυλιανός Συμεωνίδης, ο οποίος είχε ήδη μια συνάντηση με το δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών, ενώ αμέσως μόλις έγινε γνωστή η ζημιά συνεργείο της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου έκανε επιτόπια έρευνα.
“Κάναμε κατάληψη για αυτό ακριβώς το θέμα. Είμαστε ένα σχολείο από τα παλαιότερα στη Θεσσαλονίκη και έχουμε πρόβλημα στέγασης”, λέει ο Κ.Π., μαθητής της β’ λυκείου, ο οποίος θεωρεί ότι την ευθύνη για την κατάσταση του σχολείου έχουν αποκλειστικά ο δήμος και η πολιτεία. Γι’ αυτό άλλωστε χθες, μόλις έγινε η εκτίμηση του περιστατικού, περίπου πενήντα μαθητές έκαναν συμβολική πορεία προς το δημαρχείο της περιοχής.
Όλα αποδίδονται στην παρατεταμένη βροχόπτωση. Όπως εξήγησαν στη “Μ” ειδικοί, “τέτοια κτίρια, που δεν έχουν συντηρηθεί εδώ και χρόνια, δέχονται ιδιαίτερη πίεση με τα μεγάλα φορτία νερού”. Έτσι τα κεραμίδια γέμισαν νερό, τα δοκάρια υποχώρησαν αφού συγκράτησαν μεγάλη ποσότητα νερού και άνοιξε μια μεγάλη τρύπα στη σκεπή του μοναστηριού.

Σχολικό συμβούλιο για το μέλλον των μαθητών
“Είμαστε ένα σχολείο με 13 Κίμπο στην αυλή. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στα Πεύκα είναι γνωστό και εκτείνεται σε όλες τις βαθμίδες. Έχουμε διαμαρτυρηθεί σε όλους τους τόνους. Τώρα όμως η λύση που προτείνει ο δήμος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα, είναι να κάνουν τα παιδιά μάθημα σε διπλή βάρδια, κάτι που δεν δεχόμαστε, αφού όλοι οι μαθητές έχουν κάνει το πρόγραμμά τους και έχουν τις δραστηριότητές τους, ειδικά τα παιδιά του λυκείου”, εξηγεί ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Λυκείου Πεύκων Γιώργος Θεοδωρίδης. Οι γονείς, οι μαθητές και οι ίδιοι οι καθηγητές είναι ιδιαίτερα αναστατωμένοι, καθώς το πρόβλημα της σχολικής στέγης στην περιοχή τούς ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια.

Τι απαντούν ΟΣΚ και νομαρχία
Χθες το πρωί ο αντινομάρχης Παιδείας Ευθύμης Φωτόπουλος επισκέφθηκε το σχολείο και συζήτησε με τους γονείς και τους μαθητές. Ωστόσο, όπως ο ίδιος διευκρίνισε στη “Μ”, “δεν υπάρχει εμπλοκή της νομαρχίας στο θέμα. Την κατασκευή του λυκείου έχει αναλάβει ο ΟΣΚ, ο οποίος έχει καθυστερήσει δραματικά. Εμείς θα παραδώσουμε το 2ο γυμνάσιο της περιοχής”.
Από την ΟΣΚ ΑΕ διευκρινίστηκαν χθες τα εξής: “Το έργο της κατασκευής του νέου Λυκείου Πεύκων προχωρά με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Μετά τα πρόσφατα γεγονότα που πληροφορηθήκαμε, εξετάζεται το ενδεχόμενο επίσπευσης του έργου”.

Τα διατηρητέα σχολικά κτίρια στη Θεσσαλονίκη

Στον δήμο Θεσσαλονίκης υπάρχουν 80-100 διατηρητέα κτίρια, τα οποία μπορούν να συντηρηθούν και να χρησιμοποιηθούν ως σχολεία ή ακόμη ως πολιτιστικά κέντρα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει στο εξωτερικό. Τα κτίρια αυτά, κοσμήματα για την πόλη, που εκπροσωπούν την εκλεκτικιστική αρχιτεκτονική, προσφέρουν φιλικό περιβάλλον, όταν συντηρηθούν και αξιοποιηθούν κατάλληλα. Την άποψη αυτή ενστερνίζεται ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, εκπαιδευτικός και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τον συνδυασμό “Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη”.
Πάντως ο αντινομάρχης Παιδείας Ε. Φωτόπουλος εξηγεί ότι “δυστυχώς δεν υπάρχουν χρήματα για τη συντήρηση αυτών των κτιρίων, τα οποία στο κέντρο της πόλης είναι περίπου δεκαπέντε. Μπορούν να διασωθούν και να λειτουργήσουν ως πολιτιστικά στέκια, ως εστίες καλλιτεχνικής δημιουργίας, και να δημιουργηθούν νέα σχολεία με μεγάλες αυλές, σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές, εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, όπου δεν υπάρχουν οικόπεδα. Η μεταφορά των μαθητών θα γίνεται με σχολικά λεωφορεία, όπως συμβαίνει και στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια”.
Τα σημαντικότερα διατηρητέα σχολικά κτίρια στον δήμο Θεσσαλονίκης είναι:
– 19ο Λύκειο – 19ο Γυμνάσιο στην οδό Αλεξανδρείας. Θεμελιώθηκε το 1905.
– 5ο Λύκειο στην οδό Κριεζώτου, στη συμβολή με την Ανθέων.
– 12ο Δημοτικό Σχολείο στη συμβολή των οδών Μπιζανίου και Βασ. Γεωργίου (δεν λειτουργεί).
– 40ό Δημοτικό Σχολείο (Ιωαννίδειος σχολή) στην οδό Φιλικής Εταιρείας.
– 81ο Δημοτικό Σχολείο στην οδό Δελφών.
– 15ο Λύκειο στην Καρόλου Ντηλ.
– 14ο Γυμνάσιο στην Εγνατία (στο ύψος της Καμάρας).
– 54ο Δημοτικό Σχολείο επί της Ολυμπιάδος.
– 7ο Δημοτικό Σχολείο (δε λειτουργεί πλέον).
αναπαραγωγή από makthes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

“Η πινακοθήκη των Ηλιθίων στο Δήμο Θερμαϊκού”

Εφημερίδες!!!!