in ,

Δεκατετράχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Δεκατετράχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου παρουσίασε τις βασικές αρχές του σχεδιασμού για “ένα νέο παράδειγμα σχολείου”, μεταξύ των οποίων η πρόταση για καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Η υλοποίηση της εν λόγω μεταρρύθμισης, που εμπεριέχει την αναδιοργάνωση Γυμνασίου – Λυκείου, την οργάνωση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και την ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής για όλους, συνδέθηκε με τη σύγκλιση των εκπαιδευτικών δαπανών με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καθώς και την αξιοποίηση του νέου επιστημονικού προσωπικού, που περνά και από τις προσλήψεις. Όπως επισήμανε ο Ν. Φίλης, ο διάλογος για την Παιδεία, που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, ξεκινά με ένα προαπαιτούμενο: Η μεταρρύθμιση να ξαναποκτήσει την ιστορικά προσδιορισμένη έννοιά της, δηλαδή την ικανοποίηση της δημοκρατικής αξίωσης για ισότητα μέσω και του σχολείου.

Αναλυτικά, εγκαινιάζοντας τον Εθνικό Διάλογο στην Παιδεία ο Νίκος Φίλης τόνισε πως “Η οικονομική κρίση ρίχνει βαριά τη σκιά της πάνω στην εκπαίδευση. Δεν θα βγούμε όμως από την κρίση, εάν δεν ιεραρχήσουμε ως προτεραιότητα τη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και ευρύτερα την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους”

Ο Νίκος Φίλης έδωσε και το χρονοδιάγραμμα του διαλόγου με βάση το οποίο από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα μέσα Μαρτίου, θα οργανωθούν δημόσιες συζητήσεις για επιμέρους θέματα σε εβδομαδιαία βάση. Έως το τέλος Μαρτίου η Επιτροπή Διαλόγου θα έχει καταρτίσει το πρώτο σχέδιο της Έκθεσης, το οποίο έως το τέλος Απριλίου θα τεθεί σε δημόσια συζήτηση.

Όπως τόνισε ο υπουργός στόχος του διαλόγου είναι να αξιοποιηθούν τα θετικά και να καταργηθούν τα αρνητικά ώστε “υπερβαίνοντας τις παθογένειες, να σχεδιάσουμε ένα νέο παράδειγμα σχολείου, ώστε από το σχολειό της κρίσης, να περάσουμε στο σχολειό της πολιτισμικής-δημοκρατικής ανάτασης και της γενικότερης ανάπτυξης”.

“Κανένας Διάλογος δεν μπορεί να πετύχει, εάν δεν ανταποκρίνεται στις αγωνίες της κοινωνίας και στην αναγκαία συνεργασία με τους παράγοντες της Εκπαίδευσης. Γι΄ αυτό, δεν προτιθέμεθα να πραγματοποιήσουμε άλλον έναν διάλογο από τα πάνω, ανάμεσα σε τεχνοκράτες της εκπαίδευσης. Θα οργανώσουμε κύκλους συζητήσεων και αναζητήσεων, με ευρεία κοινωνική συμμετοχή, ειδικότερα δε, με την αδιαμεσολάβητη συμμετοχή των εκπαιδευτικών” επεσήμανε ο ίδιος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

«Aριστεία»: το εκπαιδευτικό όραμα της χούντας. Του Δημήτρη Ψαρρά

Εντονότερα μέτρα ασφαλείας στα σύνορα ζητά η Γαλλία