Αναστέλλονται οι 78 προσλήψεις στον ΟΛΘ- Σε αποχή από υπερωρίες και εργασία το Σαββατοκύριακο οι εργαζόμενοι

Αναστέλλεται, μετά από σχετική απόφαση που ελήφθη κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ, η διαδικασία των 78 προσλήψεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αποχή από υπερωριακή εργασία και εργασία Σαββάτου και Κυριακής ξεκινούν από σήμερα, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Γράφει η Ευγενία Χατζηγεωργίου για το stokokkino.gr

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, τέθηκε το θέμα της αναστολής των 78 προσλήψεων για την παροχή νέας υπηρεσίας υποδοχής και αποθήκευσης των προς εξαγωγή εμπορευμάτων από τα ΣΕΜΠΟ της ΟΛΘ Α.Ε. Από τα 11 μέλη του διοικητικού συμβουλίου, παρόντα ήταν τα 7 και η σχετική απόφαση ελήφθη με 5 ψήφους υπέρ (εκ των οποίων οι δύο με εξουσιοδότηση), 3 κατά και 1 αποχή.

Αν και για το θέμα των προσλήψεων, το ΔΣ του ΟΛΘ στις 3/3 είχε λάβει ομόφωνα απόφαση για την συνέχιση της διαδικασίας, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, ο πρόεδρος του ΟΛΘ «κατέβαλλε απίστευτες προσπάθειες να ακυρωθεί η εν λόγω απόφαση του Δ.Σ. /ΟΛΘ ΑΕ, υπακούοντας σε “εκ των υστέρων” εντολές του ΤΑΙΠΕΔ και του υποψήφιου επενδυτή» και «με πίεση και επισείοντας το κίνδυνο ύπαρξης ποινικών ευθυνών στα μέλη του Δ.Σ/ΟΛΘ ΑΕ» προσπάθησε και εν τέλει κατάφερε να ακυρώσει την απόφαση. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν, πως κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, ο πρόεδρος του ΟΛΘ αρνήθηκε να κοινοποιηθεί στα μέλη του ΔΣ και να ενταχθεί στη συζήτηση έγγραφο του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικό με τις προσλήψεις.

Στο εν λόγω έγγραφο του υπουργείου προς την ΟΜΥΛΕ με κοινοποίηση προς τη διοίκηση του ΟΛΘ, που δημοσιοποιούν οι εργαζόμενοι, επισημαίνεται πως επιδίωξη του υπουργείου αποτελεί «η ανάπτυξη και η αποδοτικότερη λειτουργία των λιμανιών της χώρας» και «για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι απαραίτητη η εξασφάλιση ασφαλούς, αποδοτικού και σύγχρονου περιβάλλοντος εργασίας και η διασφάλιση σταθερών και ασφαλών εργασιακών σχέσεων». Όπως προσθέτει το υπουργείο, «η κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης Λιμένων, με επαρκές σε αριθμό και κατάρτιση προσωπικό μόνιμης απασχόλησης, που θα εκπληρώνει εγκαίρως και με τον προσήκοντα τρόπο όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την πλήρη και αποδοτική λειτουργία των λιμανιών, εξασφαλίζει και την ανάπτυξή τους». Στο πλαίσιο αυτό, καταλήγει το υπουργείο, «κάθε φορέας διοίκησης Λιμένα, ως συνετός και υπεύθυνος εργοδότης οφείλει να μεριμνά για την διατήρηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων θέσεων εργασίας και την απασχόληση επαρκούς προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών του».

Μιλώντας στο stokokkino.gr, ο Γιώργος Τοζίδης, μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ, σημειώνει πως: «Η αναστολή των προσλήψεων δεν είναι τίποτα άλλο παρά ξέπλυμα ευθυνών και λανθασμένων χειρισμών των στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ που διαχειρίστηκαν τη διαπραγμάτευση με τους υποψήφιους αγοραστές και το κόστος αυτής της αναστολής το επιβαρύνονται η ΟΛΘ Α.Ε, οι εργαζόμενοι και οι χρήστες του λιμανιού».

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσαν τονίζουν μεταξύ άλλων πως «η ανυποχώρητη στάση μας στην άμεση διεξαγωγή των διαδικασιών για τις προσλήψεις,  εδράζεται στο γεγονός ότι εκτός ότι είναι απαραίτητες για την “ασφαλή” (που σήμερα δυστυχώς δεν είναι διασφαλισμένη) πραγματοποίηση των φ/ε εργασιών αλλά επίσης στο ότι η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων στον ΟΛΘ την επόμενη μέρα της επιχειρούμενης πώλησης συνδέεται άρρηκτα με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου». Στο πλαίσιο αυτό, διεκδικώντας άμεσα προσλήψεις προσωπικού με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ξεκινούν από σήμερα αποχή από υπερωριακή εργασία και εργασία Σαββάτου και Κυριακής και διαμηνύουν προς κάθε κατεύθυνση ότι «οι θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις δεν είναι αιτούμενο, αλλά προαπαιτούμενο για την ύπαρξη του ΟΛΘ».

Μιλώντας στο stokokkino.gr, η Φανή Γουργούρη, γενική γραμματεάς ΟΜΥΛΕ και πρόεδρος του συλλόγου διοικητικών υπαλλήλων ΟΛΘ, αναφέρει πως «Με πλεόνασμα θράσους και ψεύδους, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ αγνοώντας ακόμη και επιστολή του υπουργού, επιχειρεί να τορπιλίσει τις θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις και να παραδώσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την επόμενη μέρα της πώλησης, σε ελαστικές σχέσεις εργασίας, υπακούοντας στις εντολές στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ».