in ,

15 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων

15 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων

Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων η 15η Νοέμβρη και οικογένειες θυμάτων αλλά και η οργάνωση «SOS Τροχαία Εγκλήματα» συγκεντρώθηκαν νωρίτερα στην πλατεία Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.

Πριν από δέκα χρόνια, έπειτα από πρόταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αναγνώρισε την 3η Κυριακή του Νοεμβρίου ως Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων της Οδικής Κυκλοφορίας.

Στη διάρκεια των 10 αυτών χρόνων πάνω από 12 εκατομμύρια άνθρωποι -στη μεγάλη τους πλειονότητα νέοι- έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις και πάνω από 12 εκατομμύρια άνθρωποι έμειναν ανάπηροι έπειτα από έναν σοβαρό τραυματισμό σε τροχαίο.

Οι τροχαίες συγκρούσεις το 2010 ήταν παγκοσμίως η 8η αιτία θανάτου. Αυξάνονται συνέχεια, και το αυτοκίνητο, αν συνυπολογίσουμε και την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλεί, είναι σήμερα το 6ο αίτιο θανάτου στον κόσμο. Τρεις στους τέσσερις απ’ αυτούς που χάνουν τη ζωή τους είναι άνδρες, ενώ οι μισοί είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Το 90% των θανάτων συμβαίνουν στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, ενώ αυτές κατέχουν μόνο τα μισά οχήματα του πλανήτη.

Η Ευρώπη αποτελεί την ασφαλέστερη συγκριτικά περιοχή με μικρότερες πιθανότητες θανάτου ή τραυματισμού από τροχαία σύγκρουση.

Ωστόσο, υπάρχουν μεγάλες διαφορές στο επίπεδο ασφάλειας ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με τη χώρα μας να κατέχει μόνιμα τη χειρότερη ή μία από τις χειρότερες θέσεις.

Όπως αναφέρει η οργάνωση «SOS Τροχαία Εγκλήματα» την περίοδο 2001-2010 δεν εκπληρώθηκε ο στόχος που είχε τεθεί για μείωση των θανάτων κατά 50%.

Το 2015, έπειτα από τη στασιμότητα στη μείωση των θανάτων το 2014, έγινε σαφές ότι οδεύουμε για δεύτερη δεκαετία σε αδυναμία εκπλήρωσης του ίδιου στόχου.

Την ίδια περίοδο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διά του Ζ.Κ. Γιούνκερ αρνείται να υλοποιήσει το αίτημα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να θέσει σαφή στόχο μείωσης των σοβαρών τραυματιών στον δρόμο και να θεσπίσει έναν κοινό ορισμό του «σοβαρά τραυματία» για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ο λόγος σύμφωνα με τον Γιούνκερ η «έλλειψη αξιόπιστων στοιχείων».

Τον περασμένο Μάιο ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μουν, στη διάρκεια της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας για το Παιδί, ανακοίνωσε τον ορισμό του Ζαν Τοντ ως ειδικού απεσταλμένου του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια.

101 Οργανώσεις από 50 χώρες του κόσμου που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και την υπεράσπιση των θυμάτων των τροχαίων διαμαρτυρήθηκαν την επόμενη μέρα με δημόσια επιστολή τους προς τον Μπαν Κι Μουν καθώς ο ειδικός απεσταλμένος εντελώς τυχαία ο υπεύθυνος της διοργάνωσης των αγώνων Formula 1.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Όσα είπαμε παλιά ισχύουν. Του Χρήστου Λάσκου

“H παρεξήγηση” του Aλμπέρ Καμύ στο θέατρο Αυλαία